vraag

verdacht telefoonnummer melden SPOED

• 28 mei 2019
  • 5 reacties
  • 4424 x bekeken

Eergisteren kreeg ik een mail van Canva. Er is een cyberaanval geweest op deze site.
Nadien kreeg ik vandaag een oproep van een verdacht telefoonnummer. Het gaat om nummer: 0621414049.
Op internet vond ik het advies om dat te melden bij je provider. Dit omdat verdachte telefoonnummers soms torenhoge rekeningen veroorzaken.

Ik heb gebeld naar de klantenservice. Na 15 minuten in de wacht werd de verbinding verbroken.
De chat snapt mijn vraag niet.
Ik kon geen mailadres van Tele2 vinden.

Is er nog een andere manier om een verdacht telefoonnummer te melden?
Ik maak mij zorgen dat de hackers op deze manier mijn telefoon willen hacken.
Dat is me namelijk al een keer eerder gebeurd.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 5
Badge +1
Tele2 heeft geen mailadres. Als je niet terugbelt kan er niets gebeuren. Wat vertelden ze je op dat nummer?
Ik hoorde een blikken geluid en iets onverstaanbaars in een andere taal.
Je kan hier wangiri-fraude melden https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/overlast-buitenlandse-nummers-wangirifraude-63690
Alleen het is geen buitenlands nummer dus ik weet niet of wel Wangiri-fraude is.
Reputatie 5
Badge +1
Het kan ook een foutje van iemand zijn geweest. Ook buitenlanders gebruiken wel eens Nederlandse Sims. Via deze site kunnen ze volgens mij je telefoon nummer niet achterhalen. Maar nooit terugbellen dan kun je niet gehackt worden.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb het mobiele nummer gebeld maar krijg een bandje dat het nummer uit staat. Dit is echt geen issue, Nederlandse nummers terugbellen levert geen fraude op als je niet in discussie gaat en zaken uitvoerd op b.v. een computer. Terugbellen naar een NL nummer gaat uit je NL belbundel, kost dat ook niets/niet veel. Terug bellen naar buitenlandse nummers kost natuurlijk wel geld. Dus gewoon niet doen toch?