tv valt uit bij aansluiten router als accespoint

• 25 november 2019
  • 5 reacties
  • 193 x bekeken

ik heb van tele2  de techincolor789 daarachter via lan-lan een tp link router met ander adres  (192.168.0.3) de dhcp is uit.

ik gebruik deze als extra wifi punt en eventueel een extra lan aansluiting.

als ik de tp router aanzet valt het tv signaal weg.

wie weet hoe dat te verhelpen is?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Badge +2

Daar zijn een paar mogelijkheden voor.

Een eigen router erbij sluit je aan van Lan naar Wan, zie mijn topic hierover. En een router als accespoint ingesteld van Lan naar lan maar dan wordt het ip nummer uitgeven door de Technicolor via de DHCP. Die kun je dan naderhand vast zetten. Hier wijzigen dan alleen de laatste cijfers.

Een Accespoint is niets anders dan een verlengstuk van de eerste router en die bepaald dus wat er gebeurd.

De tv decoder heeft een eigen vlan en dient rechtstreeks op de Technicolor aan gesloten te worden met kabel of powerplugs.

NB. Daarnet heb ik ondekt dat beide topic's over het aansluiten van de routers vewijderd zijn. Die ziin niet meer bereikbaar dus.

bedank voor je bericht. 

ik heb eerder de aansluiting lan naar wan geprobeerd, toen viel tv tv signaal ook uit.

is er een beschrijving hoe ik mijn 2e router werkend kan krijgen als verlengstuk van de technicolor router?

de tv's zijn rechtstreeks op lan van technicolor aangesloten. 

Reputatie 4
Badge +2

Volgens mij bedoeld @Gela o.a. dit door hem geschreven topic.

https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/zte-h369a-met-eigen-router-gebruiken-75245

Gaat over een ander modem/router dan de Technicolor maar je kan zo wel zien hoe je 1 en ander aan moet sluiten en opzetten.

Badge +2

De orginele van de Technicolor is verhuist naar de “kelder”. Ik kan er ook niet meer bij.

Wellicht kan een moderator deze weer even terug zetten. Alleen het begin is al genoeg.

Reputatie 3
Badge +1

Wellicht kan een moderator deze weer even terug zetten. Alleen het begin is al genoeg.

Als je mij in een privé bericht doorgeeft wat de titel van het topic is die je bedoeld ga ik voor je kijken of deze weer openbaar kan worden gezet.