Tele2 (zakelijk), PPPoE en Cisco Meraki routers

• 27 januari 2017
  • 1 reactie
  • 646 x bekeken

• Durft te vragen
  • 0 reacties
Hallo,

Onlangs hebben wij bij een klant van ons enige problemen ervaren bij het vervangen van de oude router, die niet meer voldeed, door een cloud-based router. De nieuwe router is een Cisco Meraki MX64-router, welke verbindt met een Cloud-dienst. Waar wij echter tegenaan liepen is dat dat apparaat geen verbinding kon maken via PPPoE omdat er vanuit Tele2 geen DNS-servers meegestuurd worden. Het is echter (nog) niet mogelijk om deze handmatig in te stellen in het apparaat (zie bijlage). Dit kan niet voorafgaand aan het verbinden, maar ook niet vanuit de beheerpagina online. Het apparaat werkt op KPN-verbindingen, tevens met een LightningEdge glas-switch en PPPoE, wel meteen.

Ik verwijt het Cisco Meraki vooral dat het niet mogelijk is om handmatig een DNS-server in te stellen, en tevens vind ik het uiterst onhandig dat ze geen gebruik maken van een reserve-DNS-server wanneer een geval als deze zich voordoet.

Het probleem is uiteindelijk opgelost doordat een medewerker van Cisco Meraki op afstand, via de tweede internetpoort, alsnog handmatig een DNS-server heeft ingesteld. Het heeft al met al een hoop tijd gekost. Mocht er nog eens iemand tegen dit probleem aan lopen dan hoop ik dat diegene hiermee geholpen kan worden.

Met vriendelijke groet,

Bryan Smeets

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 5
Badge +2
Bedankt voor de tip Bryan! Een goede toevoeging aan de community 🙂