beantwoord

tele2 modem vervangen met Fritzbox 7581

  • 22 October 2019
  • 4 reacties
  • 1409 x bekeken

Mijn vraag
Hi
Ik wil mijn modem van tele2 vervangen door Frtizbox 7581, maar krijg elke keer de melding: the internet connection check failed. the internet service provider is not responding to PPPoE packet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Sluit de Fritzbox aan op de telefoonlijn.
Stel de Fritbox in met het username en wachtwoord van de DSL lijn
Zet VLAN ID op 32.
Zet VPI op 1
Zet VCI op 32
Zet Encapsulation op PPPoE

icon

Beste antwoord door eric 22 October 2019, 11:06

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12

De user/pass voor de DSL lijn wordt door providers niet vrijgegeven. Je kunt dus niet het Tele2 modem/router vervangen door jouw Fritzbox modem/router. Je kunt wel de fritzbox in een DMZ plaatsen achter het Tele2 modem waardoor je de router functie van de Fritzbox kan gebruiken.

De user/pass voor de DSL lijn wordt door providers niet vrijgegeven. Je kunt dus niet het Tele2 modem/router vervangen door jouw Fritzbox modem/router. Je kunt wel de fritzbox in een DMZ plaatsen achter het Tele2 modem waardoor je de router functie van de Fritzbox kan gebruiken.

Thanks is voor de info Eric!

De reden waarom ik een ander modem wil gebruiken is dat ik last heb van wifi uitval met de modem van Tele2 en van tele2 klantenservice heb ik gehoord dat ze mij niet kunnen helpen en dat ik voor 5 euro extra per maand een wifi versterker van ze mag gebruiken, niet heel blij met dit oplossing!!!!:disappointed:

Reputatie 7
Badge +12

Je kunt dus je fritzbox als wifi access punt gebruiken door DHCP uit te schakelen en een LAN poort vam Fritzbox met een LAN poort van Tele2 modem/router verbinden.