Tele2 denkt dat iedereen Facebook of twitter heeft

• 30 oktober 2018
  • 11 reacties
  • 10982 x bekeken

Als je een mail krijgt en je wil reageren Kun je alleen via Facebook of twitter reageren. Ik heb en wil geen Facebook. Wat is er mis met een normaal email adres bij de contactgegevens te zetten

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Veel bedrijven, onderandere Tele2 doen niet meer aan email.

Waarschijnlijk is dat puur doordat Facebook en Twitter al relatief goed zijn met filtreren van ongewenste berichten, iets die bij email je zelf moet doen, en door de hogere anonimiteit van email, de kans op ongewenste berechten is gewoon hoger.

Maar de klantenservice is en blijft voornamelijk telefonisch, daar heb je geen Facebook voor nodig, ook niet als je een brief stuurt, de klacht formulier invult of als je via dit forum wilt reageren.
Al die bedrijven die geen e-mail meer willen ontvangen voelen zich wel vrij om ons met hun eigen e-mail te bestoken. Ik vind dat ronduit belachelijk.

Heel veel klanten willen graag e-mailen naar de bedrijven waar hun gelden naar toe gaan en waar die bedrijven van leven.

En dan te bedenken dat Tele2 een telecom bedrijf is.
Je slaat de spijker op zijn kop. Alsof grote bedrijven mail niet gebruiken! Alleen om ons met mail te bestoken. En eigenlijk vind ik het nog erger dat er van uit gegaan wordt dat ik ( en met mij velen zeker ouderen) maar Facebook of twitter heb. En dan nog meer bestookt worden met ongewenste reclame.
Heb je trouwens al eens gebeld met een klantenservice.
Reputatie 7
Badge +2
Je krijgt alleen reclames van bedrijven waar je het zelf gevraagd hebt, en je hebt de mogelijkheid om dit te beheren, vooral na de nieuwe wetgeving random online gedraag en omgang met data, dus doe zelf wat aan....

Ik zeg niet dat ik het goed of slecht vind, het is gewoon een trend die ik al langer gemerkt heb, en mijn theorie over waarom bedrijven steeds minder email gebruiken is dus een theorie maar. Zou ook mee te maken hebben dat mensen steeds minder is gaan mailen.

Jij blijft van de mening dat je perse een Facebook of Twitter account nodig hebt om contact te krijgen met tele2, die twee sites die je noemt komt niet eens voor in de contact pagina van Tele2.

Iets klopt daar niet.
Tele2 zou op zijn minst een contactformulier moeten aanbieden, als magere vervanging voor een normaal e-mail adres.
Reputatie 6
Badge
Als je een mail krijgt en je wil reageren Kun je alleen via Facebook of twitter reageren. Ik heb en wil geen Facebook. Wat is er mis met een normaal email adres bij de contactgegevens te zetten
Zoals Rena aangeeft zijn er voldoende alternatieven om met ons in contact te komen. In het verleden behoorde e-mail daar ook bij maar dat werkt echt veel minder goed dan je zou verwachten.

Contactmanieren hebben voor- en nadelen. Een contactformulier is alleen praktisch als het een specifiek doel dient. Die gebruiken we ook, bijvoorbeeld voor contractovernames.

Hier op het forum kan je ook terecht met je vragen. Is er misschien iets waarmee ik kan helpen?
Hallo Frenk,

U zegt: "Zoals Rena aangeeft zijn er voldoende alternatieven om met ons in contact te komen. In het verleden behoorde e-mail daar ook bij maar dat werkt echt veel minder goed dan je zou verwachten."

Zou u dat eens willen uitleggen?

Voor vele klanten (waaronder ook ikzelf) is e-mail de ideale contactvorm! Er is dus geen gelijkwaardig alternatief voor e-mailen. Ook al zegt u misschien dat dat wel zo is.
Reputatie 6
Badge
Wij hebben geen officieel standpunt hierover dus ik zal alleen mijn eigen ervaring delen. Excuus als dit niet is waar je naar op zoek bent.

Om bijvoorbeeld een probleem met e-mail te noemen: hoe archiveer je een e-mail als je nog niet weet wie deze verstuurd heeft, of dit wel weet maar die persoon nog niet gevalideerd hebt? De huidige wet- en regelgeving voor het bewaren van persoonsgegevens zijn erg streng namelijk.
Hallo Frenk,

"Hoe archiveer je een e-mail als je nog niet weet wie deze verstuurd heeft, of dit wel weet maar die persoon nog niet gevalideerd hebt?"

Nu kan ik het niet meer volgen.

Ik heb zojuist een e-mail gestuurd naar de PLUS Consumentenservice en zij weten nu wie dit bericht aan hun gestuurd heeft. (Ikke).

Ze mogen het van mij ook archiveren als zij dit graag willen.
Reputatie 6
Badge
Ik weet niet of ik dat een goede vergelijking vind. Zij werken niet met een grote hoeveelheid klanten noch werken zij met "big data".

Persoonlijk huiver ik bij het aantal praktische en administratieve problemen die ik zie bij het afhandelen van e-mailverkeer van potentieel meer dan een miljoen klanten.

Misschien ben ik teveel een doemdenker en gaan we dit in de toekomst wel weer aanbieden 🙂
Inderdaad, Frenk, u bent een doemdenker 🙂, maar gelukkig biedt u ons desondanks een sprankje hoop.

Niet alle klanten zullen tegelijk willen mailen. Ik heb de indruk dat bellen het meest populair is.

Helaas heeft Tele2 het gratis bellen naar de klantenservice ook al afgeschaft. En dat terwijl de tarieven flink omhoog zijn gegaan.