Tele2 4G roaming.

  • 1 January 2018
  • 95 reacties
  • 27657 x bekeken

Reputatie 5
Iedereen die wilt weten op welke EU landen Tele2 op 4G kan roamen, dit zijn ze:

Zweden (Thuisland van Tele2), op het Tele2 netwerk .

De Baltische staten Litouwen, Letland, Estland waar je op het Tele2 netwerk zit van deze 3 landen.

Kroatië,op het Tele2 netwerk.

Denemarken, op het TDC netwerk (ook wel bekent als het YouSee merk in Denemarken maar als je gaat roamen is dit nog steeds TDC).

Finland, op het DNA netwerk.

Mocht er nog een provider bijkomen wordt deze er bij gezet.

95 reacties

Reputatie 5

Steeds meer Mensen worden omgezet naar het nieuwe Tele2/T-Mobile systeem, hierdoor hebben steeds meer Mensen 4G roaming in de EU.

 

Tele2 heeft dan geen roamingpartner pagina maar T-Mobile wel: https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/dekking-buitenland  Hierdoor weet je als klant met welke netwerken in de EU je 4G kan hebben.

Reputatie 7

Iedereen is het eens dat 4G roaming er zsm moet komen en ook ik vind de openheid van communicatie een punt. Ik ben voorstander van verwachtingen managen. Helder is wel dat het gaat komen door de migratie. Bij fusies komen veel efficiency voordelen uit integraties en ontdubbeling van systemen, dus er zal T-Mobile er ook alles aan gelegen zijn om dit zsm te regelen.

Reputatie 5

Het maakt toch niet uit wat de verwachting is vanwege corona, het gaat erom dat Tele2 nog steeds geen 4G roaming heeft als je op vakantie gaat.

Niet dat je het niet mist als je  niet op vakantie gaat, dat is een drogreden.


Zeker nu is deze tijd is het prettig om goed bereikbaar te zijn dan 3G of vaak 2G te moeten gebruiken lijkt me toch?

Maar het gaat erom dat Tele2 communicatie over dit onderwerp 1 enkel keer is geweest en we nu al bijna een half jaar verder zijn en er nog geen communicatie is.

@pipodeclown Veel zegt niet veel:wink:  en dan nog gaan er wel mensen op vakantie.

Het maakt toch niet uit wat de verwachting is vanwege corona, het gaat erom dat Tele2 nog steeds geen 4G roaming heeft als je op vakantie gaat.

Niet dat je het niet mist als je  niet op vakantie gaat, dat is een drogreden.

Reputatie 7

Op Tweakers lees ik al dat (de resterende) Tele2 zakelijk mobiel gebruikers een aanbod hebben gehad om vervroegd/actief over te stappen naar T-Mobile. Dat betekent in ieder geval dat ze graag ook die gebruikers op korte termijn vanuit de Tele2 systemen migreren naar de T-Mobile systemen. Voor particulieren blijft het Tele2 merk, maar ook daar zal dan druk op de ketel staan.


Ze zullen wel snel moeten zijn: https://nos.nl/artikel/2335949-vakanties-naar-meeste-europese-landen-vanaf-15-juni-weer-mogelijk.html

Uit een recent onderzoek bleek dat veel Nederlanders in eigen land blijven. Daarnaast, er zal een planning zijn voor de migratie en die wordt niet korter door het afroepen van code geel ipv oranje.

Reputatie 5

Op Tweakers lees ik al dat (de resterende) Tele2 zakelijk mobiel gebruikers een aanbod hebben gehad om vervroegd/actief over te stappen naar T-Mobile. Dat betekent in ieder geval dat ze graag ook die gebruikers op korte termijn vanuit de Tele2 systemen migreren naar de T-Mobile systemen. Voor particulieren blijft het Tele2 merk, maar ook daar zal dan druk op de ketel staan.


Ze zullen wel snel moeten zijn: https://nos.nl/artikel/2335949-vakanties-naar-meeste-europese-landen-vanaf-15-juni-weer-mogelijk.html

Reputatie 7

Op Tweakers lees ik al dat (de resterende) Tele2 zakelijk mobiel gebruikers een aanbod hebben gehad om vervroegd/actief over te stappen naar T-Mobile. Dat betekent in ieder geval dat ze graag ook die gebruikers op korte termijn vanuit de Tele2 systemen migreren naar de T-Mobile systemen. Voor particulieren blijft het Tele2 merk, maar ook daar zal dan druk op de ketel staan.

Reputatie 5

Tele2,

Terwijl in Nederland sommige providers beginnen met het aanbieden van 5g biedt Tele2 in België nog steeds maximaal 3g aan. 
Tele2 heeft nog steeds geen 4g in België. Terwijl al maaaaanden geleden hierover berichten waren, en Tele2 aan het onderhandelen was. Zelfs de EU heeft Tele2 hierop aangesproken. Maar Tele2 geeft geen thuis. 
mensen die frequent in het buitenland zijn kunnen beter niet een abonnement bij Tele2 afsluiten. Ik begon er zo langzamerhand geen vertrouwen meer in te hebben dat Tele2 hier iets aan gaat doen. 
Dus wil je in België lekker langzaam mobiel internet? Blijf dan bij Tele2. Wil je wel snel mobiel internet? Ga dan vooral niet naar Tele2. 
 

Die 4G roaming komt goed na het samenvoegen van de netwerken en migreren van klanten. Aangezien dat dit jaar plaatsvindt heeft het weinig zin om nu contracten te gaan sluiten met buitenlandse providers. De ACM snapt dat zelfs, anders hadden die al gereageerd. Daarbij mist bijna niemand nu de roaming vanwege het reisverbod ivm Corona. Op streamen na zijn tot die tijd de belangrijkste zaken wel te doen via 3G.


Tja en dat is vaak als je 3G überhaupt kunt ontvangen… Dan nog is enige vorm van duidelijkheid wel gewenst niet?  Deze statement: https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/statement-over-4g-snelheid-in-europa-79194 dateert alweer van februari.. Je mag toch wel enige vorm van communicatie/openheid verwachten toch?

Reputatie 7

Tele2,

Terwijl in Nederland sommige providers beginnen met het aanbieden van 5g biedt Tele2 in België nog steeds maximaal 3g aan. 
Tele2 heeft nog steeds geen 4g in België. Terwijl al maaaaanden geleden hierover berichten waren, en Tele2 aan het onderhandelen was. Zelfs de EU heeft Tele2 hierop aangesproken. Maar Tele2 geeft geen thuis. 
mensen die frequent in het buitenland zijn kunnen beter niet een abonnement bij Tele2 afsluiten. Ik begon er zo langzamerhand geen vertrouwen meer in te hebben dat Tele2 hier iets aan gaat doen. 
Dus wil je in België lekker langzaam mobiel internet? Blijf dan bij Tele2. Wil je wel snel mobiel internet? Ga dan vooral niet naar Tele2. 
 

Die 4G roaming komt goed na het samenvoegen van de netwerken en migreren van klanten. Aangezien dat dit jaar plaatsvindt heeft het weinig zin om nu contracten te gaan sluiten met buitenlandse providers. De ACM snapt dat zelfs, anders hadden die al gereageerd. Daarbij mist bijna niemand nu de roaming vanwege het reisverbod ivm Corona. Op streamen na zijn tot die tijd de belangrijkste zaken wel te doen via 3G.

Tele2,

Terwijl in Nederland sommige providers beginnen met het aanbieden van 5g biedt Tele2 in België nog steeds maximaal 3g aan. 
Tele2 heeft nog steeds geen 4g in België. Terwijl al maaaaanden geleden hierover berichten waren, en Tele2 aan het onderhandelen was. Zelfs de EU heeft Tele2 hierop aangesproken. Maar Tele2 geeft geen thuis. 
mensen die frequent in het buitenland zijn kunnen beter niet een abonnement bij Tele2 afsluiten. Ik begon er zo langzamerhand geen vertrouwen meer in te hebben dat Tele2 hier iets aan gaat doen. 
Dus wil je in België lekker langzaam mobiel internet? Blijf dan bij Tele2. Wil je wel snel mobiel internet? Ga dan vooral niet naar Tele2. 
 

Ze zijn hier echt wel mee bezig, en ga er ook maar niet van uit dat we binnenkort met ze alle kunnen reizen. Ze hebben dus nog tijd zat om 4G roaming aan te bieden. De ACM zal er nu ook niet op controleren want we hebben nu niks aan 4G in de EU.

Tele2,

Terwijl in Nederland sommige providers beginnen met het aanbieden van 5g biedt Tele2 in België nog steeds maximaal 3g aan. 
Tele2 heeft nog steeds geen 4g in België. Terwijl al maaaaanden geleden hierover berichten waren, en Tele2 aan het onderhandelen was. Zelfs de EU heeft Tele2 hierop aangesproken. Maar Tele2 geeft geen thuis. 
mensen die frequent in het buitenland zijn kunnen beter niet een abonnement bij Tele2 afsluiten. Ik begon er zo langzamerhand geen vertrouwen meer in te hebben dat Tele2 hier iets aan gaat doen. 
Dus wil je in België lekker langzaam mobiel internet? Blijf dan bij Tele2. Wil je wel snel mobiel internet? Ga dan vooral niet naar Tele2. 
 

Reputatie 7

Ze zijn in gesprek met de ACM. Als ze geen goed verhaal hadden had die al ingegrepen. Misschien dat we allemaal eerst aan de T-Mobile sim moeten?

Dat hoeft zeker niet, ze kunnen door middel van de imsi nummer (nummer van simkaart) van de huidige simkaarten overzetten in het T-Mobile systeem. Ook heeft Tele2 in het verleden (begin jaren 2010) de roamings overeenkomsten laten gebruiken van Tele2 zweden die in veel gevallen (net voor 4G tijdperk) veel beter waren dan de Tele2 Nederlandse roamingsovereenkomsten.  Dus het is zeker mogelijk, Tele2 is nu al langer dan een jaar onder T-Mobile.

 

Er moet toch een duidelijke roadmap beschikbaar zijn, niet? @Cas van Tele2 @Arjan van Tele2 @JeroenM van Tele2 

Simkaarten overzetten is ook niet heel snel gedaan. Dat moet eerst goed voorbereid worden om het vervolgens per plukje over te zetten (als dat al de manier is waarop het gaat gebeuren). Je wil niet dat er net even iets mis gaat terwijl je alle klanten overzet. Bovendien zitten de abonnement gegevens ook in de systemen, dus daar zal ook nog een grote uitdaging in schuilen. Maar goed, nu de grenzen praktisch dicht zijn, zal zowel de ACM als de meeste klanten er niet wakker van liggen.

Reputatie 5

Roaming overeenkomst van Zweden? Heeft dat er iets mee te maken dat ik vaak in Europese landen in het verleden welkom werd geheten in een SMS in de Zweedse taal? Niet België Duitsland maar verder weg? 

Dat zou best kunnen, dat was nog in het begin stadia van Tele2 mobiel in Nederland.

Reputatie 7
Badge +8

Roaming overeenkomst van Zweden? Heeft dat er iets mee te maken dat ik vaak in Europese landen in het verleden welkom werd geheten in een SMS in de Zweedse taal? Niet België Duitsland maar verder weg? 

Reputatie 5

Ze zijn in gesprek met de ACM. Als ze geen goed verhaal hadden had die al ingegrepen. Misschien dat we allemaal eerst aan de T-Mobile sim moeten?

Dat hoeft zeker niet, ze kunnen door middel van de imsi nummer (nummer van simkaart) van de huidige simkaarten overzetten in het T-Mobile systeem. Ook heeft Tele2 in het verleden (begin jaren 2010) de roamings overeenkomsten laten gebruiken van Tele2 zweden die in veel gevallen (net voor 4G tijdperk) veel beter waren dan de Tele2 Nederlandse roamingsovereenkomsten.  Dus het is zeker mogelijk, Tele2 is nu al langer dan een jaar onder T-Mobile.

 

Er moet toch een duidelijke roadmap beschikbaar zijn, niet? @Cas van Tele2 @Arjan van Tele2 @JeroenM van Tele2 

Reputatie 7
Badge +12

Ze zijn in gesprek met de ACM. Als ze geen goed verhaal hadden had die al ingegrepen. Misschien dat we allemaal eerst aan de T-Mobile sim moeten?

Reputatie 5

Helaas nog steeds geen bericht over 4G roaming.

Dat hangt af van de snelheid van de integratie van de netwerken en het migreren van klanten. https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/statement-over-4g-snelheid-in-europa-79194

Ik kan me voorstellen dat T-Mobile -net als veel organisaties- vertraging oploopt met eerder gemaakte plannen. Daarnaast: reizen is voorlopig toch niet toegestaan, dus klanten zullen het op korte termijn niet echt nodig hebben.

Ik snap wat je bedoelt maar ben het er niet helemaal mee eens.

We hebben veel Tele2 klanten dus dit gebeurt stapsgewijs want we vinden het belangrijk dat dit voor iedere klant een goede ervaring is.

Wij informeren de klanten individueel wanneer zij gemigreerd worden.

Is gewoon een vage tekst in mij ogen, ben concreet dit kan dus morgen zijn of eind 2020 nog steeds niet veel duidelijk dan dat het er komt.

Voor de rest kan ik het zeker begrijpen dat alles nu vertraging kan oplopen met de omstandigheden die nu van kracht zijn. Maar Tele2 had voor dit gebeuren al tijd zat om het een en ander te regelen (voor maart), ben niet boos ofzo maar ik ben gewoon kritisch op de gang van zaken :wink: .

Reputatie 7

Helaas nog steeds geen bericht over 4G roaming.

Dat hangt af van de snelheid van de integratie van de netwerken en het migreren van klanten. https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/statement-over-4g-snelheid-in-europa-79194

Ik kan me voorstellen dat T-Mobile -net als veel organisaties- vertraging oploopt met eerder gemaakte plannen. Daarnaast: reizen is voorlopig toch niet toegestaan, dus klanten zullen het op korte termijn niet echt nodig hebben.

Reputatie 5

Helaas nog steeds geen bericht over 4G roaming.

Reputatie 7
Badge +8

Een verstandige moderator houdt zich buiten die discussie! Hij, zij zal alleen veranderingen doorgeven. 

Reputatie 5

Ik vraag me af hoe de ACM dat gaat afdwingen aka sanctioneren  bij de low cost providers zoals Tele2.  Als EU providers in de grote landen zoals Frankrijk, Spanje en Duitsland veel geld vragen voor roaming 4G op hun netwerk. Postzegeltje NL is ook al voorzien van goede roaming overeenkomsten voor EU ingezetenen die Nederland bezoeken. Dus op basis van wederkerigheid zal er weinig animo zijn de roaming prijzen te drukken. Dus moet de EU dat afdwingen en niet de ACM.  

Die zijn al lang geleden beperkt door EU/EC regelgeving.

Daarom, ben benieuwd wat een moderator hier over kan zeggen.

@Arjan van Tele2 @Rox van Tele2 @Cas van Tele2 

Reputatie 7

Ik vraag me af hoe de ACM dat gaat afdwingen aka sanctioneren  bij de low cost providers zoals Tele2.  Als EU providers in de grote landen zoals Frankrijk, Spanje en Duitsland veel geld vragen voor roaming 4G op hun netwerk. Postzegeltje NL is ook al voorzien van goede roaming overeenkomsten voor EU ingezetenen die Nederland bezoeken. Dus op basis van wederkerigheid zal er weinig animo zijn de roaming prijzen te drukken. Dus moet de EU dat afdwingen en niet de ACM.  

Die zijn al lang geleden beperkt door EU/EC regelgeving.

Reputatie 5

Maar de telco Tele2 heeft een eigen 4G netwerk in NL, die firma's jij noemt zijn slechts doorverkopers op de bestaande netwerken. Bij Youfone moest je trouwens tot voor kort bijbetalen als je 4G ipv 3G wilde. 

Dus, Juist dat zou Tele2 een sterkere positie moeten hebben dan partijen zonder een eigen netwerk lijkt me dan? Dat voor kort bijbetalen is al weer een hele poos geleden hoor..

Reputatie 5

 

Niet met jou eens, Youfone, Simpel, Simyo, Ben, Hollandsnieuwe en Robin mobile (nu budget mobile). Allemaal '’budget'’/lowcost providers die gewoon wel 4G roaming in de EU kunnen leveren aan hun klanten voor een lage prijs.

Ik kan dat niet zo snel vinden bij deze partijen. Eigenlijk staat er nergens expliciet bij dat 4G roaming gratis is inbegrepen.. Maar die zullen door de ACM over dezelfde kam geschoren worden neem ik aan.

Maar je hebt bij deze partijen wel 4G in de EU. Je zit te zoeken of 4G roaming inbegrepen moet zitten. Maar je moet het zo lezen, Roam like at home betekend dat je op de zelfde voorwaarde die je thuis heb in het buitenland kan roamen waar 4G een onderdeel van is. 

Reputatie 7
Badge +12

 

Niet met jou eens, Youfone, Simpel, Simyo, Ben, Hollandsnieuwe en Robin mobile (nu budget mobile). Allemaal '’budget'’/lowcost providers die gewoon wel 4G roaming in de EU kunnen leveren aan hun klanten voor een lage prijs.

Ik kan dat niet zo snel vinden bij deze partijen. Eigenlijk staat er nergens expliciet bij dat 4G roaming gratis is inbegrepen.. Maar die zullen door de ACM over dezelfde kam geschoren worden neem ik aan.

Reageer