Tele2 4G roaming.

  • 1 January 2018
  • 95 reacties
  • 27657 x bekeken

Reputatie 5
Iedereen die wilt weten op welke EU landen Tele2 op 4G kan roamen, dit zijn ze:

Zweden (Thuisland van Tele2), op het Tele2 netwerk .

De Baltische staten Litouwen, Letland, Estland waar je op het Tele2 netwerk zit van deze 3 landen.

Kroatië,op het Tele2 netwerk.

Denemarken, op het TDC netwerk (ook wel bekent als het YouSee merk in Denemarken maar als je gaat roamen is dit nog steeds TDC).

Finland, op het DNA netwerk.

Mocht er nog een provider bijkomen wordt deze er bij gezet.

95 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Ja, klopt. Afgelopen zomer prima 4G in Kroatie.. Ben benieuwd welk landen rondom NL erbij gaat komen.
Iedereen die wilt weten op welke EU landen Tele2 op 4G kan roamen, dit zijn ze:

Zweden (Thuisland van Tele2), op het Tele2 netwerk .

De Baltische staten Litouwen, Letland, Estland waar je op het Tele2 netwerk zit van deze 3 landen.

Kroatië,op het Tele2 netwerk.

Denemarken, op het TDC netwerk (ook wel bekent als het YouSee merk in Denemarken maar als je gaat roamen is dit nog steeds TDC).

Finland, op het DNA netwerk.

Mocht er nog een provider bijkomen wordt deze er bij gezet.


Bedankt Simnuri
Nu kunnen we onze vakantieplannen er alvast op afstemmen 😎
Reputatie 5
Reden voor de mensen waarom het bereik in Duitsland minder is, Alle providers in Duitsland hebben 3G alleen op 2100 MHz, de capaciteit is goed alleen de dekking (reikwijdte) is echt slecht, 2G draait op 900 MHz waardoor de reikwijdte dekking super is maar het nadeel is je wordt snel terug gezet op 2G (waar je dus niks mee kan). Met de aanleg van 4G moest er een bepaalde percentage gehaald qua dekking, alle providers hebben minimaal de 800 MHz, 1800 MHz en 2600 MHz frequentie (Telekom.de heeft nog 900 MHz extra en Vodafone heeft 2100 MHz als extra frequentie voor 4G) helaas kun je hier niet op roamen.
Reputatie 5
Vraagje aan de moderators hier, kan hier een sticky van gemaakt worden? zodat mensen info hier vandaan kunnen halen betreft 4G/EU roaming? (misschien moet dit dan naar een andere sectie?)

En is er een mogelijkheid om de Openings-topic zelf aan te passen met nieuwe informatie?
Reputatie 4
Ik heb je topic in tips vanuit de community gezet en deze sticky gemaakt.

Het is niet echt de bedoeling dat we het originele topic aan blijven passen, Mocht je nieuwe 4G netwerken ontdekken dan kan ik dit wel regelen natuurlijk.
Reputatie 5
Ik heb je topic in tips vanuit de community gezet en deze sticky gemaakt.

Het is niet echt de bedoeling dat we het originele topic aan blijven passen, Mocht je nieuwe 4G netwerken ontdekken dan kan ik dit wel regelen natuurlijk.


Hoi jeroenm,

Dankjewel dat je de topic verplaatst had, de topic geeft alleen nog niet dat het een sticky is.

Groetjes!
Reputatie 5
Vraagje aan de Moderators, op deze sectie van Tele2: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/mobiel-internet-in-het-buitenland/

Staat dit vermeld: Tele2 heeft afspraken met buitenlandse providers zodat je in het buitenland gebruik kunt maken van je mobiele telefonie diensten en mobiele data via 3G. Wij hebben nog geen afspraken met buitenlandse providers voor het gebruik van 4G. Je maakt dus alleen gebruik van mobiele data via een 3G-netwerk in het buitenland.

Kijk een stukje naar beneden onder het kopje, Heb ik in het buitenland 4G? dan staat er dit vermeld:

Tele2 heeft afspraken met buitenlandse providers zodat je in het buitenland gebruik kunt maken van je mobiele telefonie diensten en mobiele data. We bieden alleen 4G ondersteuning op de Tele2 netwerken van Zweden, Kroatië, Estland, Letland en Litouwen. In de overige landen maak je gebruik van mobiele data via een 3G-netwerk.


Misschien de website eens een beetje aanpassen? spreekt elkaar wel effe tegen 😉 .

Btw: Denemarken en Finland behoren ook tot de landen waar 4G roaming mogelijk is (Geen Tele2 netwerken), misschien dit ook er bij zetten?
Reputatie 5
Update: nu is deze kopje weg.. waarom @JeroenM van Tele2 @Mark van Tele2? nu wordt er alleen vermeld dat er 3G is terwijl het eerst wel klopte en nu weer niet.
Reputatie 5
@JeroenM van Tele2 @Mark van Tele2 @Emiel van Tele2 kan iemand aangeven waarom dit verdwenen is?
In België vlak over de grens nabij Maastricht kreeg ik bij Tele 2 ook als eerste toegang tot het 4G netwerk van Proximus. Ik kwam met T-Mobile en Telfort nooit op dat netwerk. Laat staan met 4G snelheden
Reputatie 5
In België vlak over de grens nabij Maastricht kreeg ik bij Tele 2 ook als eerste toegang tot het 4G netwerk van Proximus. Ik kwam met T-Mobile en Telfort nooit op dat netwerk. Laat staan met 4G snelhedenkan je beamen dat je nu via Tele2 Nederland in Belgie op 4G kan roamen? Heb je eventueel een screenshot?

2 weken geleden had ik nog namelijk max 3G.
In België vlak over de grens nabij Maastricht kreeg ik bij Tele 2 ook als eerste toegang tot het 4G netwerk van Proximus. Ik kwam met T-Mobile en Telfort nooit op dat netwerk. Laat staan met 4G snelhedenkan je beamen dat je nu via Tele2 Nederland in Belgie op 4G kan roamen? Heb je eventueel een screenshot?

2 weken geleden had ik nog namelijk max 3G.


Ik kwam zonder problemen op het 4g netwerk van Proximus. Hier werd ik automatisch op gezet. Ik zal kijken of ik het netwerk nu binnenkrijg aangezien ik vlakbij de grens woon. Anders neem ik de volgende je keer een screenshot.
Reputatie 5
In België vlak over de grens nabij Maastricht kreeg ik bij Tele 2 ook als eerste toegang tot het 4G netwerk van Proximus. Ik kwam met T-Mobile en Telfort nooit op dat netwerk. Laat staan met 4G snelhedenkan je beamen dat je nu via Tele2 Nederland in Belgie op 4G kan roamen? Heb je eventueel een screenshot?

2 weken geleden had ik nog namelijk max 3G.


Ik kwam zonder problemen op het 4g netwerk van Proximus. Hier werd ik automatisch op gezet. Ik zal kijken of ik het netwerk nu binnenkrijg aangezien ik vlakbij de grens woon. Anders neem ik de volgende je keer een screenshot.


Als je dit zou willen doen graag!
Ben je pas klant bij Tele2? Want hoe was deze situatie tijdje terug voor jou?
Ik kon namelijk 2 weken geleden maar max op 3G roamen.
Ik zit sinds 2 maanden ongeveer bij Tele 2. Dit was in de eerste week of twee weken ergens zelfs. Misschien is het nu weer gewijzigd. Of was het een tijdelijke fout dat ik werd toegelaten op het netwerk. Ik vind het sowieso raar dat dit op het Proximus netwerk was aangezien dit netwerk in België zelf erg prijzig is en kon me niet voorstellen dat ik met mijn 25€ unlimited abbo daar even 8gb op 4g snelheid mocht komen gebruiken. Ik heb trouwens net gekeken maar binnen in mijn eigen huis ontvang ik alleen 2g/3g van proximus en base dus moet kijken als ik weer eens in België ben of korter op de grens.
Reputatie 5
Ik zit sinds 2 maanden ongeveer bij Tele 2. Dit was in de eerste week of twee weken ergens zelfs. Misschien is het nu weer gewijzigd. Of was het een tijdelijke fout dat ik werd toegelaten op het netwerk. Ik vind het sowieso raar dat dit op het Proximus netwerk was aangezien dit netwerk in België zelf erg prijzig is en kon me niet voorstellen dat ik met mijn 25€ unlimited abbo daar even 8gb op 4g snelheid mocht komen gebruiken. Ik heb trouwens net gekeken maar binnen in mijn eigen huis ontvang ik alleen 2g/3g van proximus en base dus moet kijken als ik weer eens in België ben of korter op de grens.
Laat maar iets horen als het lukt!
Reputatie 5
@Poga88887 is het nog gelukt?

Btw Thailand is geen EU land maar je kan er vanaf 30 apri op 4G roamen op het AIS netwerk.
Het was gelukt alleen helemaal vergeten een screen te maken door de haast haha. Ik zal erop letten de volgende keer @simnlru
Reputatie 5
Het was gelukt alleen helemaal vergeten een screen te maken door de haast haha. Ik zal erop letten de volgende keer @simnlru
Ben vorigen week in België geweest maar kon maar max 3G krijgen hoor 😉 .
Reputatie 6
Hi All,

Ik ga op zoek naar een update voor jullie,

Ik kom hier volgende week op terug

groet Arjan
Reputatie 5
Hi All,

Ik ga op zoek naar een update voor jullie,

Ik kom hier volgende week op terug

groet Arjan


Top dankjewel @Arjan van Tele2 , de reden dat ik dit vraag/meld is dat in ons buurland het bereik op 3G zo slecht is dat je wel 4G moet hebben buiten de groten steden. Heb om deze reden een T-Mobile prepaid aangeschaft, maar dit is niet echt bevorderlijk om elke keer om te wisselen in de oh zo mooie EU (nu het niet meer nodig is). 😉
Reputatie 5
Hi All,

Ik ga op zoek naar een update voor jullie,

Ik kom hier volgende week op terug

groet Arjan


Hoi Arjan,
Al wat nieuws voor ons? 😉
Reputatie 1
Hi All,

Ik ga op zoek naar een update voor jullie,

Ik kom hier volgende week op terug

groet Arjan


Ook ik kijk smachtend uit naar (liefst goed) nieuws inzake 4G roaming.
Reputatie 1
Ik vind het echt buitengewoon raar dat een 4G-only provider (altans zo profileerd Tele2 zich) zijn klanten verplicht om extra kosten te maken door een 4G toestel verplicht aan te moeten schaffen. En dan vervolgens in het buitenland geen 4G aan te bieden. Ook vind ik het bijzonder gek dat dit niet wordt gecommuniceerd op de bestelpagina.
Reputatie 6
Hoi All,

Ik heb navraag gedaan en hier geen verdere mededelingen over gehad, anders dan al op de website staat.

Fijn weekend,


Arjan
Reputatie 6
Dus is zal er niets veranderen tijdens de Grote Verhuizing, deze zomer.

Reageer