Sticky

Tele2 4G roaming.

• 1 januari 2018
  • 84 reacties
  • 25096 x bekeken

Toon eerste bericht

84 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Een verstandige moderator houdt zich buiten die discussie! Hij, zij zal alleen veranderingen doorgeven. 

Reputatie 5
Badge

Helaas nog steeds geen bericht over 4G roaming.

Reputatie 7
Badge +1

Dat hangt af van de snelheid van de integratie van de netwerken en het migreren van klanten. https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/statement-over-4g-snelheid-in-europa-79194

Ik kan me voorstellen dat T-Mobile -net als veel organisaties- vertraging oploopt met eerder gemaakte plannen. Daarnaast: reizen is voorlopig toch niet toegestaan, dus klanten zullen het op korte termijn niet echt nodig hebben.

Reputatie 5
Badge

Dat hangt af van de snelheid van de integratie van de netwerken en het migreren van klanten. https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/statement-over-4g-snelheid-in-europa-79194

Ik kan me voorstellen dat T-Mobile -net als veel organisaties- vertraging oploopt met eerder gemaakte plannen. Daarnaast: reizen is voorlopig toch niet toegestaan, dus klanten zullen het op korte termijn niet echt nodig hebben.

Ik snap wat je bedoelt maar ben het er niet helemaal mee eens.

We hebben veel Tele2 klanten dus dit gebeurt stapsgewijs want we vinden het belangrijk dat dit voor iedere klant een goede ervaring is.

Wij informeren de klanten individueel wanneer zij gemigreerd worden.

Is gewoon een vage tekst in mij ogen, ben concreet dit kan dus morgen zijn of eind 2020 nog steeds niet veel duidelijk dan dat het er komt.

Voor de rest kan ik het zeker begrijpen dat alles nu vertraging kan oplopen met de omstandigheden die nu van kracht zijn. Maar Tele2 had voor dit gebeuren al tijd zat om het een en ander te regelen (voor maart), ben niet boos ofzo maar ik ben gewoon kritisch op de gang van zaken :wink: .

Reputatie 7
Badge +4

Ze zijn in gesprek met de ACM. Als ze geen goed verhaal hadden had die al ingegrepen. Misschien dat we allemaal eerst aan de T-Mobile sim moeten?

Reputatie 5
Badge

Ze zijn in gesprek met de ACM. Als ze geen goed verhaal hadden had die al ingegrepen. Misschien dat we allemaal eerst aan de T-Mobile sim moeten?

Dat hoeft zeker niet, ze kunnen door middel van de imsi nummer (nummer van simkaart) van de huidige simkaarten overzetten in het T-Mobile systeem. Ook heeft Tele2 in het verleden (begin jaren 2010) de roamings overeenkomsten laten gebruiken van Tele2 zweden die in veel gevallen (net voor 4G tijdperk) veel beter waren dan de Tele2 Nederlandse roamingsovereenkomsten.  Dus het is zeker mogelijk, Tele2 is nu al langer dan een jaar onder T-Mobile.

Er moet toch een duidelijke roadmap beschikbaar zijn, niet? @Cas van Tele2 @Arjan van Tele2 @JeroenM van Tele2 

Reputatie 6
Badge +1

Roaming overeenkomst van Zweden? Heeft dat er iets mee te maken dat ik vaak in Europese landen in het verleden welkom werd geheten in een SMS in de Zweedse taal? Niet België Duitsland maar verder weg? 

Reputatie 5
Badge

Roaming overeenkomst van Zweden? Heeft dat er iets mee te maken dat ik vaak in Europese landen in het verleden welkom werd geheten in een SMS in de Zweedse taal? Niet België Duitsland maar verder weg? 

Dat zou best kunnen, dat was nog in het begin stadia van Tele2 mobiel in Nederland.

Reputatie 7
Badge +1

Dat hoeft zeker niet, ze kunnen door middel van de imsi nummer (nummer van simkaart) van de huidige simkaarten overzetten in het T-Mobile systeem. Ook heeft Tele2 in het verleden (begin jaren 2010) de roamings overeenkomsten laten gebruiken van Tele2 zweden die in veel gevallen (net voor 4G tijdperk) veel beter waren dan de Tele2 Nederlandse roamingsovereenkomsten.  Dus het is zeker mogelijk, Tele2 is nu al langer dan een jaar onder T-Mobile.

Er moet toch een duidelijke roadmap beschikbaar zijn, niet? @Cas van Tele2 @Arjan van Tele2 @JeroenM van Tele2 

Simkaarten overzetten is ook niet heel snel gedaan. Dat moet eerst goed voorbereid worden om het vervolgens per plukje over te zetten (als dat al de manier is waarop het gaat gebeuren). Je wil niet dat er net even iets mis gaat terwijl je alle klanten overzet. Bovendien zitten de abonnement gegevens ook in de systemen, dus daar zal ook nog een grote uitdaging in schuilen. Maar goed, nu de grenzen praktisch dicht zijn, zal zowel de ACM als de meeste klanten er niet wakker van liggen.

Reageer