Sticky

Tele2 4G roaming.

Toon eerste bericht

55 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Zou er niet meer op rekenen. Nu de T-Mobile sims en Tele2 sims van hetzelfde bedrijf komen is het een mooie manier om de goedkope unlimited van Tele2 en de wat duurdere van T-Mobile te differencieren. Tele2 heeft ook nooit beloofd dat 4G roaming onderdeel van het aanbod zou worden. Of het wordt optioneel, zoals bij het andere T-mobile merk BEN. Daar betaal je zelfs een euro bij voor 4G in Nederland.
Reputatie 6
Badge
Ik denk inderdaad dat dit onder de Tele2 vlag (voorlopig) niet gaat veranderen. De vraag is of op termijn (+1 jaar na de fusie) het merk Tele2 nog blijft bestaan. Unlimited hoeft dan voor nieuwe klanten niet meer voor EUR 25 aangeboden te worden, dus noodzaak van differentiatie vervalt. Als de Tele2 vlag zou verdwijnen krijg je onder TM vanzelf 4G buitenland (en TM prijzen). Onder de Tele2 vlag zie ik het niet gebeuren.

Los van 4G buitenland, zie ik op dit moment sowieso nog helemaal niets gebeuren als gevolg van de fusie.
Hoe zit het met deze? Indien de 4G roaming niet snel wordt uitgebreid zie ik me genoodzaakt van provider te veranderen. Ik werk in België dus ik roam in principe elke dag.
Reputatie 6
Badge
Er lijkt volledige radiostilte te zijn over de gevolgen van de fusie, dus het is niet te zeggen wat er gaat gebeuren en wanneer er meer bekend wordt. Vooralsnog blijven beide merken apart bestaan, dus ga er maar niet vanuit dat het op korte termijn anders zal worden.
Reputatie 5
Badge
@pipodeclown Klopt, ik denk dat pas midden/later dit jaar meer bekent gaat worden.
Ik denk wel dat het merk Tele2 nog minimaal 2/3 jaar gaat opereren (zoals de beloftes).

Btw @Arjan van Tele2 of een andere moderator, misschien is het een ideetje als je mede je sim only besteld op de site gelijk weet dat je in de meeste gevallen geen 4G hebt. Veel mensen verkijken er heel snel op, https://www.tele2.nl/mobiel/internet/4g/#faq-kan-ik-in-het-buitenland-op-4g: hier staat het wel alleen is het voor een nieuwe klant niet logisch om dit 123 te vinden.

Reageer