beantwoord

Word gebeld door Tele2 maar krijg niks te horen

  • 28 April 2021
  • 7 reacties
  • 600 x bekeken

Beste Tele2-mensen,

 

De afgelopen maand ben ik ± 10 maal gebeld door een 06-nummer van Tele2 (06 1409 4109).

Direct na het opnemen van de telefoon wordt het aan de andere kant van de lijn heel erg stil.

Als jullie mij iets te vertellen of aan te bieden hebben doe dat dan!

Als dat niet het geval is stop dan met bellen.

 

Met vriendelijke groet van een enigszins geïrriteerde Tele2-gebruiker.

 

icon

Beste antwoord door Cas van Tele2 30 April 2021, 12:33

Bekijk origineel bericht

7 reacties

Reputatie 7

Dat gaat over campagnes, mogelijk een callcenter medewerker die de microfoon van zijn headset dicht heeft staan? 🤡

Als je niet langer gebeld wilt worden voor campagnes door een bedrijf waar je een klantrelatie mee hebt kun je gebruik maken van je recht van verzet.

Je kunt dit o.a. doen door de volgende voorbeeldbrief in te vullen en op te sturen naar:

 

T-Mobile Netherlands B.V. (Tele2 is een handelsnaam van T-Mobile Netherlands B.V.)

Waldorpstraat 60, Postbus 16272, 2500 BG, Den Haag

 

[uw naam]
[adres]
[postcode en woonplaats]
[telefoon]
[e-mail]

[naam ondernemer of bedrijf]
[adres]
[postcode en plaats]

[plaats, datum]

Onderwerp: recht van verzet


Geachte heer of mevrouw,

Mijn telefoonnummer staat in uw bellijsten. Maar ik wil niet dat u mij nu en in de toekomst belt. Daarom maak ik gebruik van mijn recht van verzet.

Hoe is dit wettelijk geregeld?

Volgens de wet heb ik het recht van verzet. Dit betekent dat u mij niet meer mag bellen als ik laat weten dat ik niet meer gebeld wil worden. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/telemarketing.

Wat verwacht ik van u?

Ik vraag u vriendelijk om mijn telefoonnummer en al mijn andere gegevens direct uit uw bellijsten te halen. Ik wil dat u mij nooit meer belt.

[deze alinea kunt u naar keuze toevoegen:]

Biedt u geen oplossing?

Blijft u mij bellen? Dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM.

Ik ontvang graag binnen twee weken uw reactie per [e-mail / brief].

Met vriendelijke groet,

[uw naam en handtekening]

 

Misschien valt het ook sneller te regelen via de klantenservice, of kan een moderator van dit forum je hierbij helpen. Deze handelt echter wel de onderwerpen hier in volgorde af, dus het kan even duren voor een moderator zich in dit topic laat zien.

 

 

Beste Shilka,

Bedankt voor je reactie. Een mail naar de klantenservice sturen zal niet meevallen, de service gaat niet zover dat ze een mailadres willen noemen. Klantenservice bellen of een “ouderwetse” brief op papier moet dan maar een oplossing bieden.

Overigens denk ik dat Tele2 aan mijn surfgedrag heeft gezien dat ik op zoek ben naar een andere internetaanbieder. Dat zal waarschijnlijk de reden zijn van hun belgedrag. Ze weten de klanten wel aan zich te binden :thinking:

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Jouw surfgedrag nog door jou gebelde telefoonnummers mogen nooit bekend zijn bij de provider! Hier zitten in Nederland gelukkig behoorlijke waarborgen op die alleen door een rechter geopend kunnen worden. Maar als je contract binnenkort afloopt reageren ze daar op. 

Reputatie 7
Badge +12

Jouw surfgedrag is echt niet hier de input voor. Het aflopen van je contract des te meer.

Bedankt voor je reactie. Een mail naar de klantenservice sturen zal niet meevallen, de service gaat niet zover dat ze een mailadres willen noemen. Klantenservice bellen of een “ouderwetse” brief op papier moet dan maar een oplossing bieden.

 

Normaal gesproken zou het meteen tijdens het telefoontje melden dat je niet meer gebeld wilt worden genoeg moeten zijn, maar als je de andere kant niet hoort wordt dat een beetje moeilijk inderdaad.

Het was mij ook al opgevallen dat mailen schijnbaar niet meer kan; de link naar de e-mail was op de tele2 contact pagina al een tijdje disfunctioneel, en ik zag laatst dat alle verwijzingen naar het tele2 e-mail adres weggehaald waren. De reden hiervoor ken ik niet, misschien dat t-mobile dit liever centraal regelt via correspondentie aan het vestigingsadres, dat ik overigens ook met een lampje moest zoeken (staat niet vermeld bij contact opties, maar uiteindelijk gevonden onder de ‘over ons’ knop).

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @hofleeuw,

Welkom op de Community! Ik ga meteen voor je uitzoeken hoe dit zit.

Het klopt dat dit ons nummer is, dat is een service die je graag een mooi aanbod doet omdat je klant bent bij ons! Nu heb ik gecheckt waarom je niks hoort als zij jou bellen en dat komt door het systeem waar wij gebruik van maken. Het is een technisch verhaal maar het is zeker niet de bedoeling dat wij je lastigvallen. Mijn excuses voor het ongemak en ik heb meteen intern een melding gemaakt!

Als we weer bellen en je hoort ons niet laat het dan weten. Ik sta voor je klaar!

Reageer