vraag

Technicolor TG789BVN IP range

• 23 juni 2017
  • 7 reacties
  • 1059 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 3 reacties
Omdat mijn WiFi bereik slecht is wil ik een oude router (Sitecom 300N XR) via een ethernetkabel aansluiten op het Tele2 modem (Technicolor) en inzetten als accesspoint.

Ik heb al het een en ander gelezen op dit forum en andere websites. Vaak wordt gesproken over statische IP adressen die je, om netwerkproblemen te voorkomen, moet kiezen buiten de IP-range die wordt uitgedeeld door de DHCP server van de Technicolor. Nu is het probleem wat die range nu precies is (192.168.1.1 tot ??). Ik heb net gebeld met Tele2 maar die weten het niet... Dat ze de klanten een min of meer dichtgespijkerd apparaat in bruikleen geven kan ik begrijpen maar Tele2 hoort natuurlijk wel de specificaties te weten.

Wie heeft op deze vraag een antwoord?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +5
1 tot 254
Dan kan je dus geen statisch IP adres buiten de DHCP range kiezen.
Reputatie 7
Badge +5
Lees dit maar eens door als je een acces point in wilt stellen, want ik heb geen tijd om het allemaal uit te leggen.

https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/zo-installeer-je-de-nighthawk-r7000-62732/

De link is een walktrough
Hallo Cypher, bedankt voor je reactie. Ik had het heldere artikel uit ComputerTotaal al gelezen. Het werkt inmiddels maar ik heb een netwerk met 3 netwerkprinters en een netwerk harde schijf, die hebben allemaal een statisch IP adres nodig. Dynamisch voorziet mijn router 2 laptops, 3 desktops, tv, Xbox, 2 smartphones en een satellietontvanger. Het is dus afwachten wanneer de DHCP per toeval een van deze statische IP adressen gaat uitdelen en dus een netwerkconflict veroorzaakt. Gezien de mogelijkheden (253, want 1 is voor de tele2 router zelf) zal het wel meevallen hoop ik. Ik vind het wel vreemd dat Tele2 ervoor heeft gekozen de volledige pool aan IP adressen te laten beheren door de DHCP, waarom niet b.v. de helft?
Reputatie 7
Badge +5
Waarom dat zo is weet ik ook niet, maar er bestaan ook printservers mocht je op problemen stuiten.
Op de printserver kun je dan meerdere printers aan sluiten en heb je maar een vast ip nr nodig voor de printers
Badge +1
Goedemorgen allemaal,

Ik zie dat dat er een flinke vooruitgang is gemaakt door topicstarter Jos01:) De klantenservice ondersteunt dit ook helaas niet.
Daarom zijn we heel blij met onze Goldmember Cypher, onze Goldmembers hebben een schat aan informatie.

Ik laat het topic nog vrij om ervaringen te delen, dit is ook weer waardevolle informatie voor toekomstige gebruikers :)

Succes!

Groetjes Heidy van Tele2
Badge +1
Topic gesloten wegens inactiviteit