Spam?? Phishing?

• 18 maart 2019
  • 21 reacties
  • 881 x bekeken

Wie is dit, en waarom moet ik haar mailen. Waarom in het Engels?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

21 reacties

Wie is dit, en waarom moet ik haar mailen. Waarom in het Engels?

Hoi Stefan1997, ik heb dezelfde melding gehad (alleen emailadres is anders). Via de mail werd het aangekondigd dat er een nieuw bericht is stond. Van dezelfde afzender.
Reputatie 6
Badge
Goedemorgen,

Dit lijkt inderdaad op spam, we zijn er mee bezig!
Bedankt voor de signalen

Groet,

Arjan
Reputatie 6
Badge
Door een storing is dit helaas voorgevallen, deze storing is nu opgelost

Fijne dag,

Arjan
Volgens mij is dit niet opgelost want 5 minuten geleden heb ik exact hetzelfde bericht gekregen van dezelfde persoon.
Reputatie 6
Badge
@R.Hillen,
Kun je een print screen posten met tijd en datum?
Daar zou je me erg bij helpen

Groet,

Arjan

Dit is de screenshot die ik net met mijn telefoon heb gemaakt, de tijd is rechtsboven te zien. Datum kan ik er helaas niet bij zetten maar staat in de bestandsnaam
Reputatie 6
Badge
Hartstikke bedankt, we gaan er weer tegenaan!
Idem hier, timestamp: 2019-03-19 ongeveer 14:58:00
Reputatie 7
Badge +5
Die nattehasha heeft het er maar druk mee, voelde mij eerst buitengesloten tot ik een prive berichtje kreeg.

Nog één.
Same here
Ik had Natasha via privébericht om opheldering gevraagd, maar ze staat er op per e-mail te worden benaderd.
Manier om aan e-mail adressen te komen?

Ik heb ook zojuist bericht gehad.
Same here - asjeblief, haal die bug eruit zodat dit soort spammers geen berichten kunnen sturen naar prive-adressen die helemaal niet beschikbaar horen te zijn! Ligt jullie hele database op straat (en daarmee al onze mailadressen gekoppeld aan wie weet wat nog meer?)
Ik had Natasha via privébericht om opheldering gevraagd, maar ze staat er op per e-mail te worden benaderd.
Manier om aan e-mail adressen te komen?

Veel erger nog, je password wordt ws. ge"phished" als je op de link in het bericht klikt. Dit is helemaal fout. Ik zou meteen je password van het forum wijzigen en ook alle andere plekken waar je ditzelfde password gebruikt hebt, meteen wijzigen (en naar iets anders dan je nieuwe password voor dit forum)!
Enne - geen "storing", maar een lek in de s/w.
Reputatie 7
Badge +2
@LLN nietmand weet je privé adres.

Iedereen in het forum kan je een privé bericht sturen, en je krijgt een mail notificatie daarvan.

Alleen ben ik niet onder de indruk dat dit vanuit de mail van Henk (ik vermoed dat dit onze @Henk van Tele2 de community manager is)... Had een mail van de soort info of forum@tele2 verwacht.

Chill dus.

Zit ook geen phishing links oid.
Reputatie 6
Badge
Hoi Othman075,

Het klopt inderdaad dat je dit bericht hebt gehad, gebruiker is geblokkeerd en er we hebben de controles verscherpt..

Groet,

Arjan
Niet geblokkeerd dus. Ik heb er net 4min geleden ook een gekregen. Maar nu is de naam shane343
Niet geblokkeerd dus. Ik heb er net 4min geleden ook een gekregen. Maar nu is de naam shane343 Ik heb precies hetzelfde bericht gekregen van dezelfde gebruiker 5 min geleden.
Inmiddels heeft ze een ander account
Is al bekend bij de moderatoren, wordt aan gewerkt.