Satalietverbinding veerboot oppassen geblazen.

• 14 juni 2018
  • 3 reacties
  • 580 x bekeken

Reputatie 7
Badge +5
Het is op dit Forum bekend dat je via een veerboot hoge kosten kunt maken omdat je dan een dure sataliet verbinding hebt, maar deze slaat alles.
Een rekening van maar liefst €12000,-

https://www.rtlnieuws.nl/opmerkelijk/filmpje-downloaden-op-veerboot-blijkt-kostbare-grap

Het zou je maar overkomen dat je zo'n billshock krijgt zeg.

De tip is zet je Smartphone uit voordat je aan board gaat, en zet hem pas weer aan als je aan wal staat.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je zou zeggen dat BILSHOCK preventie een EU regelgeving is en ook voor Duitse klanten zou gelden.
Reputatie 7
Badge +2
Heilige Scheiße!

To be honest, maak iemand gebruik van z'n verbinding? Ik niet, en ik zou verwachten dat providers die soort verbinding gewoon standaard blokkeren.

Ik kan niet zeggen hoe het met de veerboot zit, maar bij de OnBoard cellular service van Emirates maakt een Tele2 simkaart wel verbinding dus je moet oppassen en in de vliegtuig al Romaming uitzetten (ook heb je een bundel voor de land waar je naar toe gaat gekocht, die satelliete verbinding valt niet daaronder), een T-Mobile simkaart maakt daar echter geen verbinding mee, je moet dat blijkbaar zelf activeren bij de klantenservice, z'n optie zou erg handig zijn, blokkeren van satelliet verbindingen.
Reputatie 7
Badge
Beter nog, standaard blokkeren van data op netwerken waar je op dat moment geen actieve bundel voor hebt. Dus bij een aangeschafte groene bundel de netwerken van de landen die niet onder je EU bundel en groene bundel vallen blokkeren.