Samsung galaxy J3 problemen

• 14 juli 2018
  • 16 reacties
  • 5401 x bekeken

Hallo allemaal,
Sinds augustus 2017 heb ik een samsung (ik heb me laten overhalen door een tele 2 medewerker) en vanaf het begin ben ik eigenlijk niet blij met de telefoon, ik heb bijvoorbeeld nooit opslag genoeg als ik twee foto's maak of binnen krijg kan ik ze al niet meer bekijken zonder eerst iets te wissen omdat alles wat ik binnen krijg ook meteen op mijn filmrol wordt opgeslagen, ik heb dit proberen uit te schakelen maar krijg het niet voor elkaar en collegas van mij die ook een samsung hebben lukt het ook niet. Daarbij komt nog dat ik altijd erg slecht bereik heb en dat de telefoon soms in een gesprek gewoon uitvalt, nu is het sinds een paar dagen ook nog zo dat mn telefoon als ik m niet gebruik een soort tikkende/krakende geluidjes maakt net alsof hij kortsluiting maakt ofzo en ik kan nu ook niet meer appen of op fb oid., iedere keer krijg ik een melding van fb is gestopt of whats app is gestopt en ook krijg ik 100x te zien uw opslag is vol er kunnen geen updates plaats vinden, terwijl ik alles zoveel mogelijk wis en er ook geen apps opstaan die ik nooit gebruik want daar heb ik vanaf het begin geen ruimte voor gehad, ook is mijn batterij erg snel leeg vind ik. Helaas zit ik nog tot augustus 2019 aan dit toestel vast! Wat moet ik nou doen!? Ik wou dat ik mn Iphone nog had 😞

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De j3 is natuurlijk het allergoedkoopste model van Samsung en daar horen geen topprestaties of veel opslag bij. Maar gelukkig kan je wel een sd geheugenkaart toevoegen zodat je meer apps en vooral foto's kwijt kan.
Kijk maar op pagina 18 van de gebruiksaanwijzing:
https://www.gebruikershandleiding.com/Samsung-Galaxy-J3---SM-J320-F-DS/preview-handleiding-750857.html

Een goed idee na deze uitbreiding is om het toestel naar fabrieksinstellingen te zetten en een schone start te maken. Probeer dan onnodige apps niet te installeren en ook apps via instellingen/app beheer juist naar de SD kaart te verhuizen.
De j3 is natuurlijk het allergoedkoopste model van Samsung en daar horen geen topprestaties of veel opslag bij. Maar gelukkig kan je wel een sd geheugenkaart toevoegen zodat je meer apps en vooral foto's kwijt kan.
Kijk maar op pagina 18 van de gebruiksaanwijzing:
https://www.gebruikershandleiding.com/Samsung-Galaxy-J3---SM-J320-F-DS/preview-handleiding-750857.html

Een goed idee na deze uitbreiding is om het toestel naar fabrieksinstellingen te zetten en een schone start te maken. Probeer dan onnodige apps niet te installeren en ook apps via instellingen/app beheer juist naar de SD kaart te verhuizen.

Bedankt voor je reactie Eric! de medewerker van tele2 deed net alsof het het allerbeste, nieuwste en mooiste toestel was dat er op dat moment op de markt was en ja mij kan je alles wijs maken dus dat is m goed gelukt zullen we maar zeggen! Ik ga zeker proberen om een sd kaart toe te voegen, maar moet ik de telefoon mischien eerst even na laten kijken ook? Voor dat tikkende/krakende geluid of hoort dat ook bij dat goedkope model!? 😉
Reputatie 7
Badge +4
Je betaald denk ik 5 euro per maand voor een nieuwe telefoon? Dan snap je toch ook dat dit niet het beste model kan zijn. Als je weinig eisen cq toepassingen hebt is het een prima bruikbaar ding, maar jij wilt meer. De SD kaart is dan een mooi en betaalbaar alternatief. Als de telefoon defect is kun je hem laten repareren. Je kunt direct bij een samsung servicepoint langs gaan of hem opsturen.
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/telefoon-laten-repareren/
Reputatie 6
Badge
Hoi Jes247,

Welkom op het forum van Tele2,

Hewb je al wat aan de tips van eric gehad?

Fijne dag,

Arjan
Hoi Jes - @Jes247

Ik lees je topic toevallig. Op zich zijn de specs echt niet slecht. Eric geeft het anders aan maar het is een Budget-Smartphone met goede specs.
Maar op Deze pagina
lees je iets geheel anders.🤔

Alles over de Galaxy J3 2017
Wij willen jou het allerbeste toestel aanbieden. Klik hier voor de kenmerken van je toestel. Hieronder kun je nog meer te weten komen over je telefoon.

Wanneer het werkt zoals ik meen dan kun je met een extra sd kiezen voor wel of niet uitbreiden van het intern geheugen waar wel wat nadelen aan kleven maar je kunt meer qua aantallen apps.
De andere optie is de sd als externe geheugen.

Een vraag gebruik je Facebook of Facebook Lite (en Messenger Lite)? Dit maakt heel veel verschil in app grootte en werking. Persoonlijk zou ik Facebook verwijderen en vervangen door Facebook Lite.

Fijne dag nog!😎
Friesian
Hoi Jes247,

Welkom op het forum van Tele2,

Hewb je al wat aan de tips van eric gehad?

Fijne dag,

Arjan
hallo arjan, nee ik heb er eigenlijk niets aan gehad, mn telefoon doet nu ook niets meer, kan er alleen nog mee bellen dus ik heb net contact opgenomen met de klantenservice van tele2 en die gaan me zo terug bellen.
Hoi Jes - @Jes247

Ik lees je topic toevallig. Op zich zijn de specs echt niet slecht. Eric geeft het anders aan maar het is een Budget-Smartphone met goede specs.
Maar op Deze pagina
lees je iets geheel anders.🤔

Alles over de Galaxy J3 2017
Wij willen jou het allerbeste toestel aanbieden. Klik hier voor de kenmerken van je toestel. Hieronder kun je nog meer te weten komen over je telefoon.

Wanneer het werkt zoals ik meen dan kun je met een extra sd kiezen voor wel of niet uitbreiden van het intern geheugen waar wel wat nadelen aan kleven maar je kunt meer qua aantallen apps.
De andere optie is de sd als externe geheugen.

Een vraag gebruik je Facebook of Facebook Lite (en Messenger Lite)? Dit maakt heel veel verschil in app grootte en werking. Persoonlijk zou ik Facebook verwijderen en vervangen door Facebook Lite.

Fijne dag nog!😎
Friesian
bedankt voor je reactie, telefoon doet nu alleen niets meer kan er alleen nog mee bellen, dus net maar even contact opgenomen met de klantenservice en die bellen me zo terug.
Lekker dan...na dagenlang heen en weer gebel met Tele 2 over mijn toestel wat kapot is (ik kan er namelijk alleen nog maar mee bellen ondertussen en zelfs dat wordt moeilijk omdat ie soms midden in een gesprek uitvalt, ik kan niet meer mijn voicemail afluisteren, niet meer appen, niet meer op fb eigenlijk niks meer dus) had ik gisteren met een medewerkster afgesproken dat als ik mijn toestel afbetaalde ik dan mijn abonnement als het ware kon verlengen en daar dan een nieuw toestel bij kon krijgen, de abonnements kosten zouden dan wel hoger worden, maar dat is natuurlijk logisch dus.. zo gezegd zo gedaan ik heb mijn telefoon gisteren afbetaald en vandaag zou dan alles in orde gemaakt worden, maar je raad het al...toen kon het tijdens het invoeren ineens niet want ik heb geen maandelijks opzegbaar abonnement en dus zit ik er nog aan vast tot volgend jaar augustus! Met een kapot toestel waar ik niks meer mee kan want die heb ik afbetaald dus weg garantie! Wat een slechte service?Zodra ik kan ben ik dus weg bij Tele 2, niet omdat het moet maar omdat het kan!!!
Reputatie 7
Badge +2
Los van het feit dat je blijkbaar voor niks je toestel afbetaald heb (daar kan ik je niet mee helpen, dat moet iemand van Tele2 zijn).

Waarom stuur je toestel niet voor reparatie? Of beginnen eerst met een herstel naar fabriek instellingen want van de beschrijving van je probleem denk ik dat puur een software ding is.

Het zou ook helpen als je het probleem beter beschrijft... Met "ik kan niks alleen bellen" kunnen we niks mee.

Bijvoorbeeld waarom kun je je voicemail niet luisteren? Dat is gewoon bellen naar de nr.

Wat gebeurt als je whatsapp probeer te openen? Wat krijg je te zien? Wat doet niet. Maak desnoods een foto van met een andere toestel.

Zoals @Friesian al zei, er zijn Lite alternatieven voor Facebook en Messenger, die twee apps zijn erg slecht ontwikkeld en draaien niet goed, vooral op budget telefoons.
Reputatie 7
Badge +4
Een 2 jarig abonnement loopt twee jaar. Je kunt 4 maanden van tevoren je abonnement verlengen. Dan krijg je wel een toestel, maar de looptijd en afbetaling start aansluitend aan je huidige abonnement.

Je kunt natuurlijk gewoon een los toestel kunt kopen bij bijvoorbeeld de mediamarkt. Of een 2e hands op marktplaats. Als deze maar op de whitelist van Tele2 staat kun je daar de simkaart gewoon in gebruiken. https://www.tele2.nl/lightbox/4g-ready-smartphones/

Maar als het oude toestel kapot is, dan heb je garantie. Begin eerst met het terugzetten naar fabrieksinstellingen om te bekijken of het een hardware of misschien toch die teveel apps is. Hier is daar een video over: https://www.youtube.com/watch?v=cIvh7eoKhWA.
Het toestel aanbieden ter reparatie kan via: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/telefoon-laten-repareren/
Toestel sturen voor reparatie kan dus niet meer, omdat ik hem heb afbetaald en dan vervald ook alle garantie zoals de tele 2 medewerker mij gisteren vertelde. Problemen heb ik in mijn eerste topic al uitgebreider beschreven en ook duidelijk uitgelegd aan de tele 2medewerkers, zei kunnen echter niks meer voor mij betekenen nu mijn toestel is afbetaald, ik heb dus een heel verkeerde voorlichting gehad van de tele 2 medewerkster die mij had verteld dat als ik het toestel afbetaalde ik mijn abonnement kon verlengen en dan een nieuw toestel uit kon zoeken. Fabrieksinstellingen terugzetten heb ik al geprobeerd, haalt ook niks uit. Teveel apps kunnen het niet zijn want ik heb er maar 3 opstaan omdat ik vanaf het begin al te weinig opslag heb voor apps en foto's (ook met een sd kaart helpt het niet) Ik vind het nogal zonde dat ik door haar toe doen nu een los toestel moet gaan aanschaffen, wordt dus op extra kosten gejaagd door een fout van de tele 2medewerkster, mijn man en dochter hebben ook allebei een abonnement bij tele 2maar door deze slechte service zullen zij ook opzeggen. Ook ga ik Tele 2 opgeven voor de koude douche bij Radar en heb ik al contact gehad met Kassa, vind het echt belachelijk dit!
Reputatie 7
Badge
Je hebt gewoon 2 jaar garantie op je telefoon hoor, daar verandert het afbetalen van je toestel helemaal niets aan. Zie ook: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/telefoon-laten-repareren/
Reputatie 7
Badge +4
Als je iets in de winkel koopt en direct betaal krijg je toch ook gewoon garantie. Wel een beetje zelf blijven nadenken he, natuurlijk heb je garantie, maak daar dan gewoon gebruik van. Je kunt dat dus gewoon zelf online regelen. Dat vertellen we je hier op het forum al vanaf de dag dat je hier je probleem had neergezet.
Zit het in je aard om mensen af te zeiken eric? Of wordt je gewoon goed betaald door Tele 2 om dit te doen? Aan de hand van je reacties lijkt het er namelijk sterk op dat je in dienst bent van Tele 2, zoniet dan is het een nare karakter eigenschap van je. Als iedereen zo slim was als jij was dit forum ook niet nodig geweest, tot nu toe heeft Tele 2 mij niets uitgelegd over hoe en wat nu verder en ik vind dat nog steeds een erg slechte service. Als je, je zo irriteerd aan mijn reacties zou ik als ik jou was er ook niet meer op reageren eric, ik red het namelijk ook wel zonder jou "goede adviezen" ook al kan ik volgens jou niet zelf nadenken.
Reputatie 7
Badge +2
Nogmals los van het feit dat de communicatie tussen jij en Tele2 blijkbaar niet zo goed loop, of heb je echt pech gehad en al die tijd ben je in contact gekomen met medewerkers die je het verkeerd geïnformeerd hebben of heb je (deels van) de informatie foutief geïnterpreteerd, ik zou bijvoorbeeld in godsnaam niet weten waarom een medewerker zou claimen dat je garantie afgelopen is Zodra je je toestel in een keer betaalt.

Jij zei dat je een iphone daarvoor had, en ik merk dat je kenis van smartphones beperkt is, niks mis mee, alleen met Android kun je meer dan met iPhones, je kunt meer instellen een ook meer kapot maken.

Dus ik zou de volgende doen:

De telefoon voor reparatie aanbieden, dat kan via de links boven of rechtstreeks via de Tele2 winkel

Zodra je telefoon terug is, vraag de hulp van een familie lid of vriend om je telefoon goed in te instellen, verwijderen van onnodige dingen en je SD kaart goed instellen zodat je foto's en andere bestanden daar opgeslagen wordt.

Tele2 kan telefonisch je toestel niet maken, en wij via de forum ook niet.
Reputatie 6
Badge
Hoi Jes247,

Je hebt gewoon 24 maanden garantie op je toestel, raar dat er anders is gemeld omdat je het al zou hebben afbetaald.
Je kan het toestel via onze website aanmelden voor reparatie.

Ook kan je rechtstreeks contact opnemen met Samsung, die keuze is aan jou.

Groet Arjan