Sticky

Samsung afstandsbediening i.c.m. Amino setopbox

• 6 december 2015
  • 3 reacties
  • 5659 x bekeken

Reputatie 7
Badge +5
Na wat vragen over niet of half werkende Amino AB's

Heb je een Samsung tv met universal (IR) remote gebruik dan je Samsung afstandbediening.
Samsung heeft de (Tele2) Amino toegevoegd, hierdoor zijn de Tele2/Amino en andere universele AB's overbodig geworden.
Tijdens een nieuwe tv aansluiten is het vanzelfsprekend, die optie kom je onderweg met instellen tegen.
Gebruikers waar Tele2/Amino nog niet mogelijk was kunnen er hun voordeel mee doen.

Sluit de ir-zender aan op je (Samsung) tv, ga naar >
menu > systeem > device manager > universal remote setup
Select Tele2 als service provider (was voorheen niet mogelijk)
Et Voila, de Amino AB kun je in de kast gooien (wel eerst de batterijen verwijderen)

Visuele uitleg op you-tube, type in de zoekbalk
universal remote setup samsung smart tv

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Goede tip!
Reputatie 7
Badge +5
Thanx.

Uiteraard gaat bovenstaande ook op voor klanten die van provider wisselen, en een stapje verder.
Vaak word ten onrechte gedacht dat de instellingen op de tv vanzelfsprekend zijn, hoe vaak lees je niet....
"bij mijn vorige provider deed de tv het gewoon en ik heb niets veranderd"
Fout gedacht, inpluggen is niet voldoende, óók de tv moet je opnieuw instellen (dus niet bijstellen) ongeacht het merk/type tv.
Jammer dat deze must niet in de handleiding meegenomen is (Tele2 zou overigens de eerste zijn die dat zou doen)

*
Waar ik me wel over verbaas is dat Tele2 de Samsung IR/AB optie nergens op de website heeft staan, deze up-date is zelfs in samenwerking met Tele2 tot stand gebracht.
Reputatie 4
Badge +3
Je geeft hier zeer nuttige tips, Bombarie. Ik ga na het weekend navragen of er een reden is waarom de koppeling Samsung/Amino niet wordt gecommuniceerd in de handleiding en de website.