Prijsverhoging DSL

• 27 maart 2018
  • 11 reacties
  • 628 x bekeken

Reputatie 6
Badge +1
https://tweakers.net/nieuws/136745/tele2-verhoogt-tarieven-van-dsl-internetabonnementen.html

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Reggefiber was wel zelfstandig en is later overgenomen door de KPN. Ik zit er ook over te denken om na een jaar het abo glasvezel de deur uit te doen en verder met 4G te gaan, En als ik NPO1,2 en 3 wil kijken op de TV dan kan dat via gratis met Digitenne, einde 2018 doen die het ook in HD kwaliteit. Commerciele zenders kijk ik sowieso niet. Ik heb het ff uitgeprobeerd met een draadje als antenne, en in de TV tuner gestopt. Prima beeld op Digitenne!

Ah thanks voor de opheldering! Ik heb gelijk maar even wikipedia etc erbij gepakt. Reggefiber schijnt opgericht te zijn in 2005 door de oprichter van Volkerswessels. En sinds 2014 volledig van KPN. KPN was alleen vanaf het begin een partner hiervan.

Wat betreft de tv, ik denk dat steeds meer mensen hun tv abonnement de deur uit gooien. Ikzelf heb dit 2 jaar geleden al gedaan en ben overgegaan naar alleen een internet abonnement van Ziggo. Scheelde me toch weer even 10 EUR per maand. De TV hangt hier nu alleen nog maar aan de muur als versierstuk..... nu ik het zeg... ik weet niet eens of het verrekte ding het nog wel doet! 😂

Voornamelijk was voor mij de beweegreden dat voor mij niets interessants op tv was + ik kon toch alles wel via het internet bekijken en dan ook nog eens hetgene wat ik wou zien op het moment dat ik het wou zien. Mijn ouders zijn dan nog wel van de generatie " bankhangers " die met alle plezier een avondje op de bank zitten en door de zenders heen zappen. Als ik er bij stil sta dan is het toch wel even een vreemd besef dat we nog niet zo reusachtig lang geleden massaal een papieren tv-gids, de Veronica tv-gids bijvoorbeeld, gebruikten.
Reputatie 7
Badge
Ja, maar als Tele2 de FUP gaat handhaven op ca. 10 Gb per dag, dan wordt dat op dagen dat ik films download wel krap..

Tele2 zegt dat ze unlimited leveren voor een genadeloos lage prijs. Wat Tele2 zegt klopt toch altijd? Dus blijf lekker het internet leegtrekken.
Reputatie 7
Badge +4
Ja, maar als Tele2 de FUP gaat handhaven op ca. 10 Gb per dag, dan wordt dat op dagen dat ik films download wel krap..
Reputatie 6
Badge +1
Reggefiber was wel zelfstandig en is later overgenomen door de KPN. Ik zit er ook over te denken om na een jaar het abo glasvezel de deur uit te doen en verder met 4G te gaan, En als ik NPO1,2 en 3 wil kijken op de TV dan kan dat via gratis met Digitenne, einde 2018 doen die het ook in HD kwaliteit. Commerciele zenders kijk ik sowieso niet. Ik heb het ff uitgeprobeerd met een draadje als antenne, en in de TV tuner gestopt. Prima beeld op Digitenne!
Reputatie 5
Badge +2
@Raaf12

Was Reggefiber eigenlijk niet al vanaf het begin onderdeel van KPN? Ik kan me heugen dat ik ergens in het verleden een artikel hierover gelezen had op tweakers.

Daarentegen.... 25 EUR voor een 20/2 mbit abonnement (waarbij je de 20 nooit haalt).... ik begin mij haast af te vragen of het niet voordeliger is voor een klant om in dat geval een sim-only af te sluiten met een unlimited data. Simonly is daarbij maandelijks opzegbaar, en is maar 1 EUR duurder p/m i.p.v. dat je vast zit aan een jaar contract. En vergeleken bij de Light snelheden zal je doorgaans in de werkelijkheid niet zo reusachtig veel verschil merken als je je mobiel als hotspot gebruikt.

Natuurlijk alleen maar speculatie van mijn kant 😛 Neem het maar met een greintje zout!
Reputatie 6
Badge +1
Ik wist niet dat Tele2 ook glas leverde, zelf zit ik bij NLEx op de glasvezel. Het goedkoopste abo met 50Mbps up en down.

Ja hoor, via Reggefiber. 35 euro voor 50/50 en 8 euro tv, totaal 43 euro.

Ah ja Reggefiber inmiddels overgenomen door de KPN. Ik zat eerst met 3-1 abo bij Telfort met een Experiabox V9, na een jaar overgestapt op NLE (veel goedkoper) en een betere Experiabox v10
Ik geloof dat Tele2 ook die v10 levert met een wat uitgekleed menu.

Ik krijg zelfs meer dan waar ik voor betaal :-)

Reputatie 7
Badge
MIjn glasvezel is gelukkig hetzelfde bedrag gebleven

https://www.internetervaring.nl/tele2-glasvezel-ervaringen/

Kunnen ze ook beter niet duurder maken
Reputatie 7
Badge +4
Ik wist niet dat Tele2 ook glas leverde, zelf zit ik bij NLEx op de glasvezel. Het goedkoopste abo met 50Mbps up en down.

Ja hoor, via Reggefiber. 35 euro voor 50/50 en 8 euro tv, totaal 43 euro.
Ben ik nog op tijd geweest met het afsluiten van een Internet Light abonnement.
Mijn Internet Light abonnement is per 22-03-2018 actief geworden.
Zag vandaag dat de abonnementen duurder zijn geworden.
Ik zit gelukkig nog op het oude bedrag van 22,00 per maand 😀
Reputatie 6
Badge +1
Reputatie 7
Badge +4
MIjn glasvezel is gelukkig hetzelfde bedrag gebleven