Sticky

Playstation en Tele2

• 3 oktober 2011
  • 26 reacties
  • 21502 x bekeken

Beste Tele2 & Playstation gebruikers.
Na een aantal topic's te zijn teggengekomen mbt gebruik van PSN en Tele2 Davolink en of comtrent
zet ik graag een stappenplan uiteen die jullie opweg kan helpen.
Zelf heb ik 2 PS3's in huis staan die goed naast elkaar werken/game'n. (tegelijk)
In mijn situatie gaat het wel om VDSL maar dat is gelijk aan de Davolink! (die ik voor mijn VDSL ook had zonder problemen)

Stap 1
Om te zorgen dat alles altijd goed blijft werken en het verkeer naar je Playstation toe gaat
heb je een Static (vaste) IP nodig voor je Playstation!
Deze static IP mag maar 1 keer voorkomen in je huis!
Denk aan 192.168.1.150 of 192.168.1.253 zolang hij maar unique is en vrij hoog! (max 1.254)

Stap 2
Tijd om achter de PC te stappen en je browser te openen! (maakt niet uit welke IE mozilla, chrome)
Waar je normaal gesproken www.mijnwebsite.nl intoest mag je nu 192.168.1.1 invoeren!
Hij vraagd dan om een gebruikersnaam en wachtwoord!

Gb: user
ww: user

tenzij je deze zelf hebt aangepast.

In het menu van het modem klik je op de volgende stappen!

Advanced Setup -->>NAT -->>Virtual Servers

Vervolgens een vinkje achter "Custom Server" en daarbij PSN.
Bij "Server IP Addres" voer je het Static IP in die je bij stap 1 hebt gekozen (192.168.1.XXX)

Daar onder staat: Ext. port Start - Ext. port End - Protocol - Int. port Start - Int. port End

Hier voeg je de volgende porten toe in volgorde!

3478-3479 UDP 3478-3479
3658-3458 UDP 3658-3458
5223-5223 TCP 5223-5223
9293-9293 TCP 9293-9293
10070-10080 TCP/UDP 10070-10080

Save/Apply

LET OP!
De stapen hier boven zijn voor PSN verkeer! (PlayStation Network)

Stap2.1
Het volgende voorbeeld is MW2 voor een OPEN (NAT2)

Een vinkje achter "Custom Server" en daarbij MWII.
Bij "Server IP Addres" voer je het Static IP in die je bij stap 1 hebt gekozen (192.168.1.XXX)

En daar onder

3074-3074 TCP/UDP 3074-3074

Save/Apply

Het kan zijn dat andere game's andere porten nodig hebben of de zelfe!
In het geval dat je de zelfde hebt hoef je geen aanpassingen te doen (ook niet van naam "Custom Server")
Bij veel handleiding staat dat je 80 en 443 nodig bent deze NIET instellen op het modem/router!
Andere pc's & laptop's hebben deze ook nodig en staat al open.

Zie pfrd.com voor meer porten en games met als voorbeeld Davolink 2020

Stap3
Ga lekker achter je PS3 zitten en strek je wijsfinger uit en PIEP!
In de XMB (Menu) van je PS3 volg je de volgende stappen! (bevestigen met de X natuurlijk)

Instellingen -->>Netwerkinstellingen -->>Instellingen internetverbinding -->>Bevestigen -->>Aangepast

-->>Verbindingen met kabel OF Draadloos -->>Handmatige instelingen -->>Auto -->>Handmatig -->>

IP : 192.168.1.XXX (XXX Static IP van stap1)
Subnet: 255.255.255.0
Gatew : 192.168.1.1
DNS1 : 208.67.222.222 (eigen voorkeur maar kan ook 62.58.50.5)
DNS2 : 62.58.50.6

-->>Auto -->>Niet gebruiken -->>Inschakelen >>Verbinding testen<<

Bij een davolink geeft UPnP altijd een nagatief resultaat maar heeft bijna nergens invloed op!
(deze taak kan je beter overlaten aan een pc/server/laptop)

Via Instellingen -->>Netwerkinstellingen -->>Instellingen en verbindingssatus
Kun je alles nog eens nakijken als het correct is ingesteld en als je wel verbinding hebt!

Wil je meer info over het XMB/Menu link

Nu ben je echt klaar voor online gaming!
Heel veel plezier

Gr Apeltje

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

26 reacties

Beste Apeltje,

Waarom werkt de PS3 van mijn zoon dan gewoon? Hij zit vaak online en we hebben niets vastgezet cq geopend. Voor zover ik weet heeft hij zelden problemen.

Voor zover ik weet heeft hij zelden problemen.

Dat klopt helemaal Aragorn.
Maar......

Echter komt port reeks +5000 tegenwoordig veel voor. (voice)
Als er nu in huis een andere PC cq Laptop gebruikt maakt van deze porten gaat het vaak mis!

En als je bv bij MW2 een game host met clan leden ben jij een soort Point of interconnect / HOST hierbij connecten anderen beter naar jouw PS3
En voorkom je een disconnect! (en iets betere latency)
Ok, bedankt, dus het is zowiezo beter om deze instellingen uit te voeren? Dan ga ik dat invoeren.
Call of duty MW3 Update

3074 - 3075 UDP 3074 - 3075

Bron Activision

Please don't try DMZ!
misschien iemand de ports voor FIFA 11, FIFA 13 en cod Blackops 1
misschien iemand de ports voor FIFA 11, FIFA 13 en cod Blackops 1

Snap niet waarom je dat vraagt, bij mijn netwerk werkt dat gewoon....
Geen port forwarding ofzo.
Even modem resetten (uitzetten 1 minuut), dan ps3 zelfde en alles weer aan.
On hold info
ik heb een probleem want bij mij zegt ie bij de 2e port ''external port range [3658 - 3458] is invalid''
Dus wat moet ik nu doen want ik wil het voor mw3 doen
dus? help?

En met die port van mw3 die moet je er gewoon bij toevoegen bij de rest? 3074 - 3075 UDP 3074 - 3075
Logisch, het staat verkeerd om het moet zijn 3458-3658. 
Ik heb een Genexis glasvezel icm een Technicolor TG789vn v3  router, maar ik krijg de poorten niet open en me PS3 blijft achter een Nat3 hangen, en werkt dus online niet goed, hoe krijg ik deze open Tele2?
Hallo,
Mijn zoon heeft sinds 3 weken een playstation 3 en als hij een invited voor een game wil doen krijgt hij steeds de tekst Error the game session is no longer available.Nu de winkel gebeld en ik moet dan in mijn router/modem de NAT instellingen veranderen.
Ik weet niet hoe en wat dat is.We hebben buiten de computer ook regelmatig laptops die gebruik maken van het draadloos internet.
Hopelijk kunnen jullie helpen om dit op te lossen zodat mijn zoon ook met zijn vriendje kan gamen.

groetjes Dorette
Waarschijnlijk werkt je Playstation ook met wifi? Ik zou om het snelst succes te hebben, eerst eens een bedrade verbinding maken met het modem, dit kan ook via een powerplugset. Bij het modem een powerplug met netwerkkabeltje aansluiten en bij de Playstation hetzelfde. Mijn zoon had met wifi regelmatig dit soort meldingen, en we kregen het op wifi ook steeds wel weer aan de gang, maar na bovengenoemde oplossing waren we voorgoed van de problemen af.

Om zeker te zijn, probeer het eerst bij het modem direct bedraad uit, en kijk of het dan wel werkt. Zoja, koop een setje powerpugs (3 tientjes of zo, neem wel 200 Mb/s), en je zit op een andere manier weer "draadloos".
Beste Apeltje,
Kunt u mij helpen, na een update van de ps3 kan mijn zoon niet meer online met Call of Duty BOII.
UPnP is niet beschikbaar.
Ik heb een Davolink modem DV-201 AMR
Alvast heel erg bedankt!

Beste Tele2 & Playstation gebruikers.
Na een aantal topic's te zijn teggengekomen mbt gebruik van PSN en Tele2 Davolink en of comtrent
zet ik graag een stappenplan uiteen die jullie opweg kan helpen.
Zelf heb ik 2 PS3's in huis staan die goed naast elkaar werken/game'n. (tegelijk)
In mijn situatie gaat het wel om VDSL maar dat is gelijk aan de Davolink! (die ik voor mijn VDSL ook had zonder problemen)

Stap 1
Om te zorgen dat alles altijd goed blijft werken en het verkeer naar je Playstation toe gaat
heb je een Static (vaste) IP nodig voor je Playstation!
Deze static IP mag maar 1 keer voorkomen in je huis!
Denk aan 192.168.1.150 of 192.168.1.253 zolang hij maar unique is en vrij hoog! (max 1.254)

Stap 2
Tijd om achter de PC te stappen en je browser te openen! (maakt niet uit welke IE mozilla, chrome)
Waar je normaal gesproken mijnwebsite.nl intoest mag je nu 192.168.1.1 invoeren!
Hij vraagd dan om een gebruikersnaam en wachtwoord!

Gb: user
ww: user

tenzij je deze zelf hebt aangepast.

In het menu van het modem klik je op de volgende stappen!

Advanced Setup -->>NAT -->>Virtual Servers

Vervolgens een vinkje achter "Custom Server" en daarbij PSN.

Daar onder staat: Ext. port Start - Ext. port End - Protocol - Int. port Start - Int. port End

Hier voeg je de volgende porten toe in volgorde!

3478-3479 UDP 3478-3479
3658-3458 UDP 3658-3458
5223-5223 TCP 5223-5223
9293-9293 TCP 9293-9293
10070-10080 TCP/UDP 10070-10080

Save/Apply

LET OP!
De stapen hier boven zijn voor PSN verkeer! (PlayStation Network)

Stap2.1
Het volgende voorbeeld is MW2 voor een OPEN (NAT2)

Een vinkje achter "Custom Server" en daarbij MWII.

En daar onder

3074-3074 TCP/UDP 3074-3074

Save/Apply

Het kan zijn dat andere game's andere porten nodig hebben of de zelfe!
In het geval dat je de zelfde hebt hoef je geen aanpassingen te doen (ook niet van naam "Custom Server")
Bij veel handleiding staat dat je 80 en 443 nodig bent deze NIET instellen op het modem/router!
Andere pc's & laptop's hebben deze ook nodig en staat al open.

Zie pfrd.com voor meer porten en games met als voorbeeld Davolink 2020

Stap3
Ga lekker achter je PS3 zitten en strek je wijsfinger uit en PIEP!
In de XMB (Menu) van je PS3 volg je de volgende stappen! (bevestigen met de X natuurlijk)

Instellingen -->>Netwerkinstellingen -->>Instellingen internetverbinding -->>Bevestigen -->>Aangepast

-->>Verbindingen met kabel OF Draadloos -->>Handmatige instelingen -->>Auto -->>Handmatig -->>

IP : 192.168.1.XXX (XXX Static IP van stap1)
Subnet: 255.255.255.0
Gatew : 192.168.1.1
DNS1 : 208.67.222.222 (eigen voorkeur maar kan ook 62.58.50.5)
DNS2 : 62.58.50.6

-->>Auto -->>Niet gebruiken -->>Inschakelen >>Verbinding testen<<

Bij een davolink geeft UPnP altijd een nagatief resultaat maar heeft bijna nergens invloed op!
(deze taak kan je beter overlaten aan een pc/server/laptop)

Via Instellingen -->>Netwerkinstellingen -->>Instellingen en verbindingssatus
Kun je alles nog eens nakijken als het correct is ingesteld en als je wel verbinding hebt!

Wil je meer info over het XMB/Menu link

Nu ben je echt klaar voor online gaming!
Heel veel plezier

Gr Apeltje
Pas het volgende toe

Title

Voorbeeld hoe je het ongeveer moet doen maar dan in je Tele2 modem kun je zien hier:

HOW TO: DMZ or Port Forward PS3 - YouTube
Hallo,

Ik heb zelf ook een playstation 3, al 2 jaar bezig met port forwarden etc. maar niks werkt..
Terwijl ik de hierboven genoemde methode probeer, krijg ik een andere fout. Namelijk: mijn playstation wil het ip-adress wel ophalen maar heeft geen internetverbinding.. het zegt dat dit een DNS-fout is. 

Heb mijn playstation via een router die weer naar een modem gaat aangesloten.

iemand die mij kan helpen na 2 jaar ?
Reputatie 7
Heb je je Playstation wel aangesloten op poort 3 of 4 van het modem? (Want 1 en 2 zijn alléén voor TV)
ik heb mijn playstation op poort 3 in de router zitten, en de router ook in poort 3 van de modem, zou het niet misschien kunnen dat ik andere DNS gegevens moet invoeren doordat ik hem via de router aansluit ipv direct naar de modem?
Reputatie 7
Heb je op je router de dhcp-server wel uit gezet? Want het Tele2-modem bevat een dhcp-server en twee dhcp-servers op één netwerk zal niet werken. Verder moet je router in dezelfde dhcp-range zitten als het modem, dus je modem is standaard 192.168.1.1 en dan moet je router óók in de range 192.168.1.xx zitten.
oke, eventjes geprobeerd van modem naar ps3 en raad eens, het werkt wel ! ook zelfs nat type open op MW3 :D:D
maar nu nog via de router zien te krijgen..
ik heb nu de DHCP uitgeschakeld op de router maar het werkt nog steeds niet
mijn router zit trouwens niet in die range, namelijk 192.168.123.xxx .
Hoe kan ik deze veranderen?
Reputatie 7
De router moet je een vast IP geven. Dat doe je door in te loggen op je router, in jouw geval 192.168.123.xxx en daar kun je ergens je IP instellen. Kies bijvoorbeeld 192.168.1.2

Let ook op dat je het modem in dat geval IP-nummers uit moet laten geven tussen 192.168.1.3 en (bijvoorbeeld 192.168.1.99, want je moet geen "overlap" krijgen waarbij het modem straks het IP-nummer 192.168.1.2 uit gaat geven aan een andere "kandidaat" omdat je dat nummer hebt gereserveerd voor je router.

Je kunt hierna het beste vervolgens je modem, router, aangesloten apparatuur (in deze volgorde) opnieuw opstarten. Dan zou het moeten werken.
ik had het ip veranderd naar 192.168.1.xx maar toen deed helemaal niks het meer, kon ook niet op de router site komen en heb hem uiteindelijk maar moeten resetten.. ??
TELE2 (en KPN ook volgens internet) zijn de enige 2 providers waar je blijkbaar een racket geleerde voor moet zijn om een beetje te kunnen gamen.

Je playstation op internet krijgen is niet zo moeilijk, maar dan zit je nog op NAT3 in plaats van NAT 2 of 1.
En met NAT 3 kan je niet zoveel. (je kan meestal niet joinen bij vrienden, of als dat lukt kan je elkaar bv niet horen en ik weet niet of het door NAT3 komt, maar ongeveer elk half uur word je eruit gegooid doordat hij even geen verbinding maakt...)

We hebben alles gedaan wat TELE2 van ons vroeg maar we krijgen onze 2 playstations gewoon niet op NAT 1/2. We hebben er zelfs een ICTer naar laten kijken maar die kreeg het zelfs niet voor elkaar.

Nu willen we graag een echte oplossing of gewoon van dit contract af om bij een echte provider te gaan... maar dit is blijkbaar is een slechte service en niet kunnen gamen geen geldige reden. Van een wettelijke bedenktijd hebben ze ook nog nooit gehoord.
Badge +5
@ Teleurgestelde Gamer

Ga je dit nou in elk topic hierover van meer dan 1 jaar oud zetten?

Maak even zelf een topic aan in Vragenvuur want zo wordt het een rommeltje. Dan kunnen wij medeforumgenoten je ook beter helpen.

Ik had het ook al in het andere topic gezet van 4 jaar oud:

Oplossing NAT2 te krijgen op consoles (glasvezel)

https://forum.tele2.nl/glasvezel-279/nat-2-krijg-op-meerdere-consoles-34033/index5.html