OPGELOST: Hoe je tegelijkertijd kan internetten en bellen met Xiaomi poco m3 pro 5G

• 12 July 2021
  • 0 reacties
  • 28 x bekeken

Wie een Xiaomi poco m3 pro 5G in gebruik neemt bij Tele2 zal er snel achter komen dat het internet wegvalt tijdens het bellen. Dat komt omdat het toestel automatisch terugschakelt naar 3G omdat voLTE (bellen over 4G) niet ingeschakeld is. Bij veel Xiaomi gebruikers is zelfs de optie om voLTE te activeren niet te vinden in het menu. Zelfs als het je gelukt is dit knopje tevoorschijn te toveren werkt de Poco m3 pro 5G nog niet op volTE. Voor de volledigheid heb ik hier alle stappen op een rijtje gezet hoe je toch kan bellen op voLTE met de Xiaomi Poco m3 pro 5G.

Stap 1: Bij stap 1 ga ik er vanuit dat je alle instellingen zoals ze bekend zijn bij Tele2 ingevoerd hebt op je toestel met uitzondering van de voLTE instellingen. 
Stap 2: Bel het nummer *#*#86583#*#* 
Wanneer je dit doet verschijnt onderin het scherm '’voLTE carrier check was disabled'’ 
Staat er enabled ipv disabled? voer dan nogmaals bovenstaande handeling uit.
Stap 3: Ga naar instellingen → Simkaarten en mobiele netwerken → Tele 2 NL → Scroll naar beneden → en zet voLTE gebruiken aan.
Stap 4:  Scroll een beetje omhoog en klik op Namen toeganspunten → Nieuwe APN → 
Name: APN for calls
APN: ims
Proxy: niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: niet ingesteld
MMSC: niet ingesteld
MMS-proxy: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 16
Verificatietype: Geen
APN type: IMS
APN protocol: ipv4/ipv6 
Drager: Niet opgegeven
MVNO-type: GID
MVNO waarde: 8F
Stap 5: Klik op '’meer'’ en  klik op '’opslaan'’
(Je hebt nu een extra APN ingesteld, speciaal om mee te kunne bellen over 4G)
Stap 6: Ga nu terug naar Instellingen Simkaart en zet het schuifje van voLTE uit, en daarna weer aan. 

Nu kan je bellen en internetten tegelijkertijd over het 4G netwerk.

Veel plezier!

P.S. Jammer dat ik dit helemaal zelf moest uitzoeken en dat Tele2 heel kortaf zegt '’jammer je toestel is niet geschikt voor ons netwerk'’ 
Tele2, dit moet echt anders, het instellen van toestellen om te bellen via 4G moet geen issue zijn voor de consument, maar het moet gewoon werken.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.