OPD Drama Organisatie

• 17 maart 2018
  • 5 reacties
  • 183 x bekeken

Waarom werkt Tele2 samen met zo'n flut stichting? Ik heb de recencies gelezen en de service van opd is een drama. Tele2 zou gewoon boetes per niet geleverd pakket moeten uitdelen aan opd.
Wat ik zelf heb meegemaakt is dat;
*Koeriers niet komen opdagen, maar ze zetten in de systemen dat je niet thuis was.
*Je belt de klantenservice en die belooft je terug te bellen na het e.e.a. uit gezocht te hebben, maar doet dit niet. Wel sturen ze je een nieuw afspraakbevestiging. In de hoop dat je het feit gewoon accepteert dat je de hele dag voor niks thuis op je bestelling heb gewacht.

Ik heb de bestelling bij Tele2 geannuleerd en vervolgens ook opd gebeld dat ze niet meer hoeven te komen.
Resultaat is dat opd nog steeds mails naar me stuurt met een afspraak voor levering. Ik heb ze in de spambox gezet en ga het product bij een ander bestellen. Ik zal opletten door welk postbedrijf de bezorging wordt gedaan en aangeven dat ik opd niet aan me deur wil zien.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Mochten ze toch aan de deur komen, dan stuur je ze gewoon met onverichte zaken terug.
Reputatie 7
Badge
Waarom werkt Tele2 samen met zo'n flut stichting? Ik zal opletten door welk postbedrijf de bezorging wordt gedaan en aangeven dat ik opd niet aan me deur wil zien.

Gewoon via Mobiel.nl of Belsimpel bestellen.
Die werken niet met OPD bezorgdienst maar gewoon met Post.nl Ga je het pakketje gewoon op postkantoor afhalen. Hoef je niet te wachten ....
Reputatie 7
Badge +2
Normaal gesproken heb je met OPD of APM te maken alleen bij bestellingen die je direct bij providers doet, bij meeste andere webshops is dat vaak PostNL.

Er zijn paar gevallen gemeld dat bezorger niet of te laat gekomen is, maar dat gebeurt met een PostNL of DHL ook dagelijks.

Volgens mij, van wat ik hier vaak zie, zijn grootste deel van de klachten toch schuld van Tele2 zelf, puur door foutieve voorraadstatus en te weinig/onduidelijke informatie.

Als het blijkt dat je bestelde telefoon toch niet op voorraad is, heb een Leveringsinformatie webpagina die 3 keer per week handmatig bijgewerkt wordt, en bellen helpt niks want de medewerkers hebben ook alleen toegang tot het zelfde Leveringsinformatie website.
Reputatie 6
Badge +1
Stichting? OPD is een commercieel bedrijf. Waarom werkt Tele2 samen met zo'n flut stichting?
Stichting? Het is een commerciele vervoerder die ingehuurd is. Wat mensen vinden die er ooit mee te maken hebben gehad staat hier wel beschreven. Oplossing? Ergens anders winkelen......
Reputatie 6
Badge
Onderschat ook de kracht van een klacht indienen niet. Zowel wij als de OPD hebben een klachtenprocedure en door de dingen die niet goed gaan te melden maak je het makkelijker om dat gefikst te hebben.

Dat gaat niet altijd even snel en dat voelt niet altijd bevredigend, maar het werkt 🙂