vraag

Nieuw abo

• 18 december 2019
  • 5 reacties
  • 83 x bekeken

Momenteel maak ik met een verouderd toestel gebruik van sim-only.

Mijn contract loopt t/m 25 febr '20 en moet dus een nieuw toestel.

Aangezien dat mijn provider geen toestellen heeft, Belsimpel.nl moet ik een andere provider zoeken.

Mijn vraag: Klopt het dat wanneer ik b.v. bij Tele-2 een nieuw contract aanga mét toestel dat ik dát toestel nu direct krijg en de kosten van dat contract pas ingaan op 26 febr '20 wanneer mijn oude abo stopt?

Ik zou dan de oude sim-kaart voor twee maanden gebruiken in het nieuwe toestel.

Vriendelijke groet, Frits.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Je mag tot 4 maanden voor je oude contract afloopt verlengen  en een toestel uitzoeken, deze krijg je dan meteen thuisgestuurd.

De Smartphone krijg je dus meteen, maar het nieuwe contract/bundels gaan pas in als je oude contract afgelopen is.

Ik verleng dus niét omdat MIJN provider geen telefoons verstrekt (BelSimpel.nl)

Het gaat dus om een nieuw contract bij een ándere provider.

Ik begrijp dat het toestel direct ontvangen wordt maar dat de kosten (maandlast) hiervan pas starten als het oude abo stopt, op 25 febr '20 in mijn geval.

Ik gebruik dan dus voor twee maanden mijn oude simkaart in het nieuwe toestel van een ándere provider zonder dubbele abo-kosten?

Reputatie 7
Badge +4

Als je op www.tele2.nl een bestelliing plaatst MET nummerbehoud en je oude provider keurt dat nummerbehoud goed, dan gaat Tele2 daarna het toestel + Tele2 simkaart versturen.

De simkaart wordt pas actief op de datum van de nummerportering, je kunt dus je oude simkaart tot die tijd in je nieuwe toestel plaatsen. Tele2 gaat pas aan factuur sturen voor je abonnement en afbetaling van het toestel als het abonnement bij je oude provider is afgelopen. Geen dubbele kosten dus.

Hallo Eric.

Fijn dat jij mij even helpt, dank je.

Ik begrijp nu dat ik in de luxe positie ben om nu direct een toestel te bestellen én ontvangen zónder dubbele maandlasten.

Ook ontvang ik dan direct de nieuwe simkaart die pas actief wordt als mijn oude abo stopt op 25 febr '20.

Erg fijn om het nieuwe toestel al wél te mogen ontvangen en gebruiken.

Hartelijk dank Eric, voor jouw fijne en duidelijke hulp.

Reputatie 7
Badge +4

En je ziet het, Tele2 heeft een actief forum. Dus mocht je als klant straks algemene vragen hebben, dan zijn er altijd mensen die hier proberen te helpen!  Dus succes met je keuze.

Reageer