Sticky beantwoord

Modem aansluiten op Type 4 hoofdaansluiting - welke kleuren draad?

• 4 april 2016
  • 6 reacties
  • 16786 x bekeken

Hallo,

Wil van de week mijn Tele2 gaan aansluiten. Heb een Type 4 (ISRA1) hoofdaansluiting. In de handleiding staat om daarvoor de bijgeleverde telefoonkabel door te knippen en dan de wit-groene draad op 1A en de oranje draad op 1B van de ISRA1 aan te sluiten. Nu heb ik een telefoonkabel erbij gehad die andere kleuren heeft (een 568B.2 kabel) met oranje/wit-oranje en blauw/wit-blauw.

Kan iemand me vertellen hoe ik deze aan moet sluiten? Of welke pin van de connector op welke poort van de ISRA1 moet? Dan kan ik zelf wel bekijken welke kleuren dat zijn.

Bedankt!
icon

Beste antwoord door gerbenvloon 6 april 2016, 15:26

Ja en nu.... googelen kan ik ook, maar dat geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag 🙂 Ik heb gisteren zelf maar een gokje gedaan dat het om het eerste paar zou gaan wat gebruikt wordt. Dat klopte want de verbinding werkt.

Dus het antwoord op de vraag als je een 568B.2 telefoonkabel meegeleverd krijgt: Bij een RJ11 connector zit het eerste paar op de 2e en 3e pin. Bij 568B.2 is dit dan wit-blauw/blauw. Dan wit-blauw op de 1A van de ISRA-1 en blauw op de 1B.

Het universele antwoord: zorg ervoor dat de draad van de 2e pin van de RJ11 connector op 1A van de ISRA-1 is aangesloten en de 3e pin van de RJ11 connector op 1B.

Overigens stond bij mij toevallig het signaal niet op 1A en 1B van de ISRA-1 zoals normaal. Maar op 2A en 2B. Dus dan gewoon 2e pin RJ11 op 2A en 3e pin op 2B.

Hoop dat het helpt als iemand anders hier ook tegen aan loopt. Tele2 misschien de handleiding updaten? Of inderdaad de kabel met de kleuren meeleveren zoals in de handleiding staat? 🙂
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Badge +4
Hoi gerbenvloon,

Bedankt voor je bericht en welkom op ons forum!

Volgens de gegevens wordt het signaal op ader 1, dus 1A en 1B, geleverd. De 2e ader mag leeg blijven.
Voor een IS/RA type 4 moet de aansluiting dan op de volgende manier:

Kom je er hiermee uit?

Groetjes Maurice
Bedankt voor je reactie. Neem kom er daar nog niet mee uit. Snap dat ik 1a en 1b van de ISRA1 moet hebben. Alleen op welke pinnen aan de andere kant / van de RJ11 telefoon stekker sluit ik deze aan?
Badge +4
Ik heb 568B.2 kabel even opgegooid bij mijn vriend Google en deze attendeerde mij op het bestaan van Wikipedia. Het gaat dan vooral om de "backwards compatibility" (center pins, 4 en 5):

En nu? 😃
Ja en nu.... googelen kan ik ook, maar dat geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag 🙂 Ik heb gisteren zelf maar een gokje gedaan dat het om het eerste paar zou gaan wat gebruikt wordt. Dat klopte want de verbinding werkt.

Dus het antwoord op de vraag als je een 568B.2 telefoonkabel meegeleverd krijgt: Bij een RJ11 connector zit het eerste paar op de 2e en 3e pin. Bij 568B.2 is dit dan wit-blauw/blauw. Dan wit-blauw op de 1A van de ISRA-1 en blauw op de 1B.

Het universele antwoord: zorg ervoor dat de draad van de 2e pin van de RJ11 connector op 1A van de ISRA-1 is aangesloten en de 3e pin van de RJ11 connector op 1B.

Overigens stond bij mij toevallig het signaal niet op 1A en 1B van de ISRA-1 zoals normaal. Maar op 2A en 2B. Dus dan gewoon 2e pin RJ11 op 2A en 3e pin op 2B.

Hoop dat het helpt als iemand anders hier ook tegen aan loopt. Tele2 misschien de handleiding updaten? Of inderdaad de kabel met de kleuren meeleveren zoals in de handleiding staat? 🙂
Badge +4
Hey Gerben,

Ja je hebt gelijk dat de handleiding geüpdatet moet worden. Ik heb ook begrepen dat er al nieuwe gedrukt zijn en binnenkort worden uitgegeven.
Super dat het je gelukt is om het aan te sluiten. Aangezien je het ook zo goed uitgelegd hebt zal ik dit topic verplaatsen naar het onderdeel "tips vanuit de community"

Groetjes
ik heb internet type 4 aansluiting maar weet niet hoe ik moet aanlsuiten