vraag

Kan het NAT type van mijn Switch niet wijzigen

• 19 april 2020
  • 3 reacties
  • 259 x bekeken

Hallo, 

Ik heb al een tijdje Switch Online en dat betekent dat ik samen met mijn vrienden online zou moeten kunnen spelen. Dat geeft vrijwel altijd problemen en dat ligt aan mijn verbinding. Ik heb vandaag alles lopen uitzoeken en ben tot de conclusie gekomen dat het NAT type van mijn verbinding alle problemen veroorzaakt. Mijn wifi is al op het bestscorende kanaal ingesteld. 

Ik heb NAT type D en ik kan het niet wijzigen. Ik heb al verscheidene stappenplannen doorlopen, waaronder de uitleg die wel vaker in dit soort topics gegeven wordt: namelijk eentje voor de PS4 door ThaGuest. 

Als ik ben ingelogd op mijn modem en zoek welk IP adres mijn Switch heeft gekregen, en ik via “Assign the public IP address of a connection to a device” mijn Switch koppel, zou het IP adres veranderd moeten zijn nadat ik hem opnieuw heb opgestart, maar dat gebeurt niet. Ik heb het stappenplan meerdere keren doorlopen maar er verandert niks en het NAT type blijft hetzelfde. 

Ik heb glasvezel internet en geen LAN-adapter (die zou ik dan eventueel moeten kopen). 

Ik vind het erg zonde dat ik op deze manier geen gebruik kan maken van alle voordelen van Switch Online en ik de games niet optimaal kan beleven.  

Weet iemand wat ik nog kan proberen? Ik ben echt ten einde raad.
Alvast bedankt!

3 reacties

Zelfde probleem helaas ik kan helaas ook niet inloggen op mijn modem dus dat schiet ook niet op hoop dat iemand ons kan helpen.

Ik heb de klantenservice een paar weken geleden gebeld omdat ik hier geen reactie kreeg en toen kreeg ik te horen dat ze niets konden doen. Ik vind dat nogal gek omdat de provider ervoor hoort te zorgen dat ik over een goede internetverbinding beschik (ik heb zelfs glasvezel), dus heb ik een andere provider gezocht. Ik denk dat dat de enige oplossing is die nog over was… Ik heb mijn vrienden die een switch hadden én een goede verbinding gevraagd welke zij hadden en ben op basis daarvan gaan zoeken. 

Ik hoop dat het bij jou wel opgelost kan worden, maar ik zou er wel rekening mee houden dat de kans groot is dat Tele2 niks gaat doen. 

Reputatie 7
Badge +4

Met je Tele2 glasvezelverbinding is dus niets mis. NAT type instellen heeft te maken met beveiliging. Tele2 heeft standaard nat beveiliging. Als jij iets anders wilt kun je een eigen router toevoegen en die in DMZ zetten. Gebruik de zoekfunctie op het forum voor hulp. Bij de prijs van Tele2 is geen helpdesk inbegrepen die je met dit soort vragen kan ondersteunen.

Reageer