beantwoord

IPv4 naar IPv6 veranderen

  • 6 April 2020
  • 5 reacties
  • 1340 x bekeken

Ik speel graag spelletjes op mijn xbox one. Echter is mijn snelheid waarop dat gebeurd steeds aan het haperen ( ik lagg) tijdens dat ik modern warfare speel. Ik wordt ook steeds ge-disconnected van xbox live. 

 

Ik heb tele-2 gebeld en samen met een van de medewerkers hebben wij gekeken naar de Lan poorten en internet poort, de snelheid gemeten waarop data wordt geconsumeerd. Alles in orde volgens Tele-2.

 

Ik heb mijn xbox bekabeld verbonden in de Lan poort van het comtrend 2 modem.

De xbox geeft dit ook daadwerkelijk aan bij instellingen, dat het IPv4 is ingesteld en dat de xbox dus bekabeld is. Maar toch desondanks dat mijn xbox bekabeld is kan ik geen multiplayer games spelen..

 

Verder wordt dit aangegeven door xbox : “Internetprotocol versie 6 is het meest recente netwerkprotocol, dat diverse verbeteringen biedt ten opzichte van IPv4. Bovenal breidt IPv6 het aantal mogelijke IP-adressen uit (het unieke nummer van elk apparaat op het internet). Bovendien, wat erg nuttig is voor Xbox, is er daardoor geen Network Address Translation (NAT) meer nodig, wat hinder kan veroorzaken voor multiplayergames en chatten via IPv4-netwerken.”

 

De vragen waarmee ik nu zit zijn:

-Is IPv6 beschikbaar in mijn regio?

-Ondersteunt mijn modem type: Comtrend 2 dit?

-Hoe kan het modem van IPv4 naar IPv6 instellen?

-Staat mijn modem uberhaupt al op IPv6?

 

Welke Forum held kan mij uit de brand helpen zodat ik weer een spelletje kan spelen?

Met afwachtende groet,

Joey

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door eric 6 April 2020, 21:47

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Ipv6 adressen worden nog maar heel weinig gebruikt en aan consumenten producten toegekend. Jouw probleem is waarschijnlijk meer dat bepaalde poorten geforward moeten worden. Gebruik eens de zoekfunctie op dit forum voor hulp daarbij.

Hoi Eric,

 

Fijn dat er zo snel gereageerd is!

Ik kom op het forum dingen tegen waar ik zelf echt geen verstand van heb.

Hoe kan ik een poort fowarden van mijn comtrend 2 modem van tele-2?

Leidt dit daadwerkelijk tot een betere multiplayer ervaring op xbox?

Gr, Joey

Reputatie 7
Badge +12

Sorry Joey, ik heb zelf geen spelcomputer maar die wel dit soort vragen langskomen. Tele2 heeft geen helpdesk voor dit soort vragen. Op het forum zul je even moeten zoeken en kopieeren wat daar wordt aangegeven. Als niets van computers of IP netwerken weet is het ook handig daar een vriend voor in te schakelen.

Reputatie 3
Badge +5

Hi Joey,

 

Welkom op het forum. Zoals eric al aangeeft is het zo dat wij je hier niet heel veel verder mee kunnen helpen. Op ons forum zijn er al verschillende topics over gemaakt. Je kunt ook hier zien hoe je het moet instellen. 

 

Ik weet niet of dit tot betere multiplayer resultaten zal leiden. Wat ik wel weet is dat een Comtrend2 onderdeel uitmaakt van Internet Light. Internet Light gaat over een ADSL lijn. Ik kan wel voor je kijken of er VDSL beschikbaar is. Dan krijg je sneller en stabieler internet met een beter modem. Uit ervaring weet ik dat dit wel tot betere multiplayer resultaten leidt. 

Ik hoor het graag.

 

Groeten Anton

Reputatie 3
Badge +5

Wegens inactiviteit gesloten.