beantwoord

hoe krijg je een klacht wel behandeld?

• 7 januari 2020
  • 44 reacties
  • 862 x bekeken

Reputatie 1

Hoe krijg je je probleem bij Tele2 wel snel opgelost? Via 1200 krijg je aardig personeel aan de telefoon die maar wat doen; zet je order steeds weer opnieuw in heg systeem waardoor wachttijd van 5 werkdagen opnieuw in gaat (en je ondertussen niet meer kunt bellen); bij chat is het nog erger, wordt vermeld dat wachttijd gem 2 min is, maar na 1u in de loep van de computer te hebben gehangen, krijg je eindelijk een chagrijnige medewerker die er geen zin meer aan heeft en je verwijst naar klachtenformulier. En dan krijg ik een mailtje dat m’n klacht (eigenlijk gewoon een vraag om me wel te helpen) binnen 30 dagen (!!!!) wordt beantwoord….. dit kan toch niet waar zijn….. tips?? 

icon

Beste antwoord door Rox van Tele2 11 februari 2020, 09:25

Nou guys, eerlijk is eerlijk... Het heeft even geduurd, maar het is nu dan eindelijk opgelost! Na wat onderzoek bleek dat het klantnummer en het telefoonnummer niet overeenkwamen. Het T-Mobile klantnummer is toen handmatig ingevoerd door PortingXS en werd daarna onmiddelijk vrijgegeven door T-Mobile zakelijk. Dirk heeft inmiddels zijn simkaart ontvangen en is weer mobiel bereikbaar. Jammer genoeg niets meer van hem vernomen, maar dan zijn jullie in ieder geval op de hoogte. Iedereen bedankt voor het meedenken!

Groetjes, 

Rox

Bekijk origineel bericht

44 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het snelste contact is via telefonische klantenservice. Maar als iets daarna door de backoffice of hoofdkantoor moet worden behandeld is het gewoon geduld hebben.

Reputatie 1

Leuk vooruitzicht….. kan al dagen niet meer bellen….. geduld….. back office idd, terwijl ‘nummerbehoud’ toch niet zo moeilijk moet zijn tegenwoordig, helemaal als je al bevestiging van latende provider hebt. 

‘MijnTele2’ ligt er nu  ook uit ‘onderhoud’…. tja dat geloof je natuurlijk ook niet, maar goed nieuwe manager zal zo z’n kosten target wel halen. 

Reputatie 7
Badge +1

Als je wilt dat een moderator je hier helpt, dan is het handig om (zonder persoonlijke gegevens op dit openbare forum te zetten) je casus toe te lichten, dus je wilt porteren van wie naar wie, heb je nummerbehoud gebruikt, heb je zelf iets opgezegd, welke data zijn bevestigd, etc.

Hier worden de topics op volgorde behandeld, dus ook hier zal je enig geduld moeten opbrengen.

Reputatie 1

Dus ook hier geduld….. idd simpel nummerbehoud en ook nog eens met T-mobiel; hun zusje!!! Even via de achterkant  bellen en het zou geregeld moeten kunnen zijn, toch? Blijkbaar zijn ze bij Tele2 niet zo assertief.  Ik ga van zakelijk account van m’n bedrijf naar prive en dat schijnt enorm moeilijk te zijn…. m’n vorige werkgever stopt en heeft contract opgezegd (er kan nu dus helemaal niemand meer bellen), zit dus ook nergens meer onder contract….. 

Reputatie 7
Badge +4

Nummerporteringen zijn bijna volledig automatisch. Maar als je oude nummer al uit de lucht is, dan heeft je baas het oude contract werkelijk opgezegt. Nummerbehoud staat gelijk aan contractsopzegging. Alleen dan gebeurt dat pas zodra je nieuwe provider het abonnement laat aangaan.  Ook bestaat er de sms verificatie waarbij jij de toestemmingssms moet beantwoorden om.je nummerportering inngang te zetten. Is dat wel gelukt? Of was je nummer toen al uit de lucht?

Reputatie 1

Die sms toestand heb ik ook (meerdere keren) gedaan. En oude werkgever heeft zelfs nummer week eerder vrijgegeven. En nummer was nog wel aantal dagen in de lucht zelfs na de tweede deadline van tele2. 

Als ‘alles bijna automatisch’ gaat dan zijn het dus niet alleen menselijk fouten dan wel menselijke desinteresse bij klanten, maar zijn de processen bij Tele2 ook niet op orde? 

Reputatie 7
Badge +4

Het is geautomatiseerd omdat het om duizenden porteringen per dag gaat. Het process is best wel in orde. Misschien is de nummerportering om bepaalde redenen afgewezen? Dan wordt de nieuwe bestelling ook geannuleerd.

Reputatie 1

Fijn dat je het opneemt voor Tele2. Maar ze gooien het steeds (voor de vierde keer) in zelfde proces en krijgen dan zelfde negatieve uitkomst. Dat je dan eens gaat nadenken hoort ook bij proces. En als je het vier keer fout doet is je proces toch echt wel ruk. 

Maar ik krijg net weer een mail waarin staat dat het niet lukt om dat contract door zou lopen bij t mobile. Ik heb het net voor de derde keer (!!!!) weer eens uitgelegd.

Reputatie 7
Badge +4

De latende partij moet het nummerbehoud goedkeuren. De nieuwe partij kan alleen maar een verzoek indienen. Je zult dus bij T-Mobile moeten zijn om te vragen waarom zij het nummerbehoud afwijzen. Ondanks dat er een fusie heeft plaatsgevonden zijn alle systemen en klantenservice nog steeds onafhankelijk. Zeker als je bij T-mobile zakelijk en Tele2 consumer te maken hebt. 

Reputatie 7
Badge +1

Of Tele2 en T-Mobile nu samen gaan of niet, zo lang er een contractverplichting aan het oude abonnement hangt, dan zal porteren niet lukken. Om zomaar te beweren dat Tele2 het fout aanvraagt is wel erg kort door de bocht. Enfin, het is nu dus de vraag of de oude contractverplichting opgelost kan worden. T-Mobile zal moeten bevestigen dat ze het nummer gaan vrijgeven als er portering wordt aangevraagd.

Reputatie 1

Lief dat je het opneemt voor Tele2. Ik kijk wel gewoon naar de feiten en er is GEEN contract verplichting, zie ook mijn vorige reactie. Dit heeft Tmobile ook bevestigd. Ik zeg overigens niet dat Tele2 het fout aanvraagt, zie mijn vorige reactie. Wrsch staat het nl fout in centraal systeem (en dat is wrsch fout van Tmobile). Maar dat Tele2 4x hetzelfde proces opstart en dus met 4x dezelfde foutmelding komt (en foute conclusie) blijf ik niet slim vinden. En dat niemand het eens anders doet terwijl ik steeds weer aan een andere medewerker uitleg geef en dan toch weer met verkeerde antwoord komen, zul jij als groot Tele2 fan toch ook niet als handig bestempelen. En dat er in het proces bij Tele2 dan niet wordt ingegrepen is ronduit onprofessioneel! 

Reputatie 7
Badge +1

Als T-Mobile je nummer niet vrijgeeft, wat is dan de verkeerde conclusie van Tele2? Het ‘anders doen’ wordt misschien wel lastig als er één geautomatiseerd proces voor is gemaakt. Maar een moderator kan je vast meer info verschaffen.

Reputatie 1

Misschien heb je er over heen gelezen, maar Tmobile heeft nummer wel vrijgegeven!! Ze hebben mijn nummer zelfs 4 dagen eerder, per 27/12 vrijgegeven. En ik snap je opmerking over geautomatiseerd proces, maar dit is juist m’n punt als dat al 3x uitgevoerd wordt met 3x zelfde resultaat, en 3x mijn uitleg aan weer andere medewerker (welk crm gebruiken ze om info van klant vast te leggen zodat volgende medewerker met die info door kan ipv van opnieuw te beginnen?) en het dan de 4e keer weer fout gaat. Als je je potentiële nieuwe klant zo in de steek laat is een belabberd service niveau dat we niet vaak meer tegenkomen in Nederland. 

Reputatie 7
Badge +1

Ik weet natuurlijk de waarheid niet, maar T-Mobile kan beweren dat het nummer is vrijgegeven, maar niet zodanig dat dat ook wordt teruggekoppeld in het porteringsproces.

Reputatie 1

En we zijn weer een week verder….. dame van Tele2 heeft begin van de week gebeld en ‘excuses’ aangeboden. Ik vroeg nog waarvoor, maar dit wist ze eigenlijk zelf ook niet (ze had wel de cursus empathie gehad). Excuses is fijn, maar ga je het ook voor me oplossen; ‘uhhh nee volgens mij ligt het bij de back office en daar heb ik geen telefoon nummer van’. Briljant. Een klachtenafdeling die belt om excuses aan te bieden, terwijl ze de inhoud van de case niet weet. 

En ondertussen kan ik nog steeds niet bellen....

Reputatie 1

En…. je raadt het al…. probleem / klacht na 3 weken nog steeds niet opgelost…. wat een drama

Reputatie 7
Badge +4

Tja, als latende partij nummer niet vrijgeeft houdt het voor de ontvangende partij op. Je zou ook je geluk eens bij een prepaid kaart van een andere provider kunnen proberen. Daarna kun je weer doorporteren naar een abonnement.

Reputatie 1

Tja als je niet leest, dan heeft je reactie ook weinig zin…. nummer is al lang vrijgegeven…. 

dus als je klant wilt worden bij Tele2 moet je eerst pre-paid kopen van andere provider en dan ‘doorporteren’ (ga ik nog zo even opzoeken in Dikke van Dalen’) naar een abonnement? Neem jij jouw eigen reacties zelf wel serieus?? 

Reputatie 7
Badge +4

Als je blijft vastlopen bij Tele2 met dit proces kun je topics blijven vullen, maar wat ik aangeef is een way around it. Serieus business dus!

Reputatie 7
Badge +1

Zolang het nummer niet wordt vrijgegeven kan je helemaal nergens heen porteren. Het lijkt erop dat er eerst zaken bij T-Mobile geregeld moeten worden, zodat het resultaat van het verzoek tot porteren niet meer negatief zal zijn.

Reputatie 1

Zou de bijdrage van Pipo nu ook meetellen voor volgende batch? Roept maar wat en daar kun je ook niks mee. T mobile heeft al weken geleden vrijgegeven en heeft dit ook al bevestigd. Maar goed jullie van jullie als fan van Tele2, of toch iets meer….., mag natuurlijk geen puntje van kritiek bij Tele2 worden neergelegd. Via dit forum wordt je niet veel wijzer, Tele2 gebruikt het ook niet, behalve dat heg jullie inzet, om te verbeteren. #fail 

Reputatie 7
Badge +4

Zou de bijdrage van Pipo nu ook meetellen voor volgende batch?

Weer zo'n rare Engelse term van Dirk. Gebruik nou gewoon het Nederlandse woord badge, dat doen we allemaal hier op het forum. 

Reputatie 1

;-)  👍🏼

Heb het toch nog toe niet mogen ervaren… maar zou wel graag ook forum king (=koning) willen worden zoals jij! Dus dank voor de bruikbare tip. 

Reputatie 6
Badge +1

Dirk, de functie van keizer is nog vacant! We kunnen hier veel kletsen met klanten onder elkaar, maar service medewerkers en technici van tele2 zul je hier niet tegenkomen. Heel af en toe een moderator. 

Reputatie 1

En admiraal??? ;-)

af en toe een moderator die een topic sluit. En Eric en Pipo die namens Tele2 kritiek afwimpelen ;-) 

Reageer