beantwoord

Help onbekend nummer

• Durft te posten
  • 1 reactie
Hallo terwijl ik vanmiddag lag te slapen ben ik gebeld door een buitenlands onbekend nummer +53764780155 nou ben ik stom geweest dit nummer terug gebeld maar voor de telefoon over kon gaan opgehangen heeft iemand tips/advies over het in de gaten houden van de kosten/gevolgen van dit probleem zit er nogal door in de stress en de tele2 klantenservice is niet te bereiken telefonisch tot na het weekend en de online chat ding is ver van behulpzaam

icon Beste antwoord door eric 3 maart 2018, 22:01

Zet die nummers in dit waarschuwings topic:
https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/let-op-mogelijke-wangirifraude-63690
Gewoon niet terugbellen. Het kost die mensen ook geld als ze NL nummers bellen die wel opnemen, bijvoorbeeld een voicemail...

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

29 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dat je door mensen gebeld wordt is niet tegen te houden. Dat kost ook geen geld. Als jij gaat bellen dan kost dat wel geld. Zolang jij niet ophangt is er verbinding, in dit geval naar het buitenland.
Tele2 waarschuwd hier ook voor. Zie:
https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/let-op-mogelijke-wangirifraude-63690.
in de Tele2 app kun je straks de kosten zien onder 'buiten de bundel kosten".
Hier door hetzelfde nummer gebeld om 21:08 zo’n 25 minuten nadat ik mijn telefoon had ingeschakeld. Deze was leeg en stond uit. Tevens klant van Tele2 mobiel.
Lijken vooral klanten te zijn van Tele2 die worden gebeld. Misschien kan iemand dit uitleggen. https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/53764780155
Reputatie 7
Badge +4
Ja, ze zijn vervelend. Tele2 klanten zijn toch niet dommer of zo? Er staan ook andere operators tussen, dus ze zijn lekker bezig in Nederland. Maar gewoon niet terugbellen, dan verdienen ze niks en stopt het ook weer.
@Eric Zouden de telefoonnummers dan zijn gelekt/gestolen of belt er een computer programma at random? Want het is wel opvallend dat het allemaal nummers zijn van klanten van Tele2 die worden gebeld.
Jep hier ook. Om 2145 uur
Vreemd, hier ook, 21.42. Telefoon gaat niet eens over, daarna per ongeluk het nummer geselecteerd, begon terug te bellen maar snel geannuleerd. Het nummer staat nu op de blocklist.
Het lijkt inderdaad vooral om Tele 2 klanten te gaan, gezien alle reacties op internet. Zijn er wellicht abonnementsgegevens gestolen?
Hier ook een Tele 2 klant die net is gebeld door dit nr..
Reputatie 7
Badge +4
Het zijn niet allemaal Tele2 nummers, op z'n minst ook Simpel en die zitten als mvno op het t-mobile netwerk. Daar heeft Tele2 ook een mvno overeenkomst mee... misschien hebben ze bij acm.nl wat nummers opgezocht. Je kunt daar in 1 keer het hele nummerbestand van Nederland downloaden. https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken
Ik ben zojuist gebeld door dit nummer : ‭+33 2 94 45 34 25‬, hier stond Frankrijk bij. Ging een keer over. Mijn vriend is vanmiddag gebeld door dit nummer : +53764780173 hier staat Cuba bij. Wat is er aan de hand joh🤔 (beide bij Tele2 )
Er is niets aan de hand, zolang je maar niet terugbelt.
Reputatie 7
Badge +4
Zet die nummers in dit waarschuwings topic:
https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/let-op-mogelijke-wangirifraude-63690
Gewoon niet terugbellen. Het kost die mensen ook geld als ze NL nummers bellen die wel opnemen, bijvoorbeeld een voicemail...
erg bedankt voor alle advies zeer gewaardeerd 🙂 zal het goed in de gaten houden van nu aan
Mommy schreef:

Ik ben zojuist gebeld door dit nummer : ‭+33 2 94 45 34 25‬, hier stond Frankrijk bij. Ging een keer over. Mijn vriend is vanmiddag gebeld door dit nummer : +53764780173 hier staat Cuba bij. Wat is er aan de hand joh🤔 (beide bij Tele2 )

Ik ook precies dezelfde nummers en dagen 😳
Is er iemand van jullie die het nummer heeft teruggebeld en daarmee hoge kosten heeft op zijn of haar telefoonrekening?
Reputatie 7
Badge +4
Tot dusver zijn hier alleen meldingen van mensen die gebelt zijn en mogelijk heel kort hebben teruggebelt.
Het maakt natuurlijk nog wel uit of je naar Frankrijk of Cuba terugbelt.
Buiten de bundel kosten zie je na een paar uur verschijnen in de tele2 app of in mijn.tele2.nl.
heb jij wel teruggebelt?
Ook mij hebben ze gebeld...nummer 53588770066 en er staat Cuba bij...Waarschijnlijk hebben ze mij eerder ook willen bellen en heb ik een keer terug gebeld. Van mijn 100 minuten beltegoed is nu 81% verdwenen. Normaal gesproken kom ik altijd ruimschoots uit. Ik schrik hier toch ook wel van...
Reputatie 7
Badge +4
1) Als jij gebeld wordt kost je dat geen belminuten uit je bundel.
2) Als jij terugbeld kost je dat ook geen belminuten uit je bundel. Bellen naar internationale nummers worden als "buiten de bundel' op je factuur gezet.

Als je de factuur krijgt zie je een exacte opgave van wanneer je die 80 belminuten hebt verbruikt en naar welke Nederlandse nummers je daarvoor hebt gebeld.
Er is zojuist op Radar voor gewaarschuwd.
(ik weet niet of ik hier links naar een andere site mag delen, dus misschien zelf even kijken via de bekende zoekmachine)
stelliej schreef:

Is er iemand van jullie die het nummer heeft teruggebeld en daarmee hoge kosten heeft op zijn of haar telefoonrekening?

Ik heb teruggebeld omdat ik een buitenlands telefoontje kon verwachten, maar niet wist van welk nummer.
Niets gehoord, bijna 4 eu in rekening gebracht
Reputatie 7
Badge +4
Zonde.. Je weet toch wel uit welk land je gesprek verwacht? Dan hoef je naar andere landen niet terug te bellen. We kunnen je hier helpen met het landnummer als je de naam van het land geeft.
eric schreef:

Zonde.. Je weet toch wel uit welk land je gesprek verwacht? Dan hoef je naar andere landen niet terug te bellen. We kunnen je hier helpen met het landnummer als je de naam van het land geeft.

Hoe vaak verwacht je nou een telefoontje uit het buitenland toevallig op eenzelfde moment dat er zulke lui rondbellen...
Ik neem anders nooit onbekende nummers aan (zeker geen buitenlandse en laat staan dat ik terug bel) maar zo'n vreemde samenloop van omstandigheden kan je niet voorzien.
Zo dom als jij het maakt was het nou ook weer niet
Reputatie 5
Badge
TiniM schreef:

Er is zojuist op Radar voor gewaarschuwd.
(ik weet niet of ik hier links naar een andere site mag delen, dus misschien zelf even kijken via de bekende zoekmachine)

Bedoel je deze? Radar - Pas op voor +53-telefoontjes! 🙂

Bedankt voor het onder de aandacht brengen, dit is een erg nuttig artikel! Ik zal hem zolang die actueel is in ons algemene topic plaatsen.
‭+44 20 3355 4966‬ vanuit “UK” belde mij minimaal 3x per dag met een Indiase accent. Hoe kan ik ze blokkeren en hoe komen zij aan mijn nummer?
Reputatie 7
Badge +5
Dan koop je een blaashoorn, en de volgende keer als ze je bellen dan toeter je ze even doof.

Dat bellen gebeurt geautomatiseert, hun nummer is ook zo verandert.
Hoogstwaarschijnlijk zitten ze ook niet in de UK, maar is het een Indiase callcenter.
Of wie weet waar ze zitten, van alles is mogelijk tegenwoordig.
Hoe ze aan je nummer komen, daar is een levendige handel in.
Het gaat allemaal om pegels/dineros/cash.
Gewoon nergens op in gaan, en ook geen ja zeggen maar ophangen