beantwoord

Geen ondertiteling zenders RTL

  • 13 May 2019
  • 5 reacties
  • 35612 x bekeken

Sinds ik een nieuwe decoder heb, werkt de ondertiteling op de RTL zenders niet meer.
Op bijvoorbeeld NPO werkt de ondertiteling wel.
Al verscheidene keren gebeld met de klantenservice van Tele2, maar deze hebben geen oplossing voor het probleem en helpen me niet verder.
Wie weet de oplossing? Moet ik iets instellen? Bij Ziggo zie ik een mooie handleiding om ondertiteling in te stellen. Tele2 heeft deze helaas niet.
icon

Beste antwoord door Michiel van Tele2 20 June 2019, 15:19

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 3
Je reactie is mij compleet ontgaan, mijn excuses voor de late reactie. Je moet nog wel naar teletekst gaan voordat je 888 intypt om ondertiteling te krijgen, wanneer je gewoon 888 invoert dan zap je naar kanaal 888 wat een radio zender is.
Reputatie 3
Hoi Hetty,

Welkom op ons forum. De vraag in onderstaand forum topic is anders dan jou vraag maar het antwoord dat hierop is gegeven is ook voor jou vraag van toepassing.
https://forum.tele2.nl/tv-187/ondertiteling-40874

Groet,
Michiel
Hoi Hetty,

Welkom op ons forum. De vraag in onderstaand forum topic is anders dan jou vraag maar het antwoord dat hierop is gegeven is ook voor jou vraag van toepassing.
https://forum.tele2.nl/tv-187/ondertiteling-40874

Groet,
Michiel


Dag Michiel,

De knop om ondertiteling in te schakelen op de afstandsbediening ken ik. Bij de NPO zenders werkt de knop voor ondertiteling wel. Bij de RTL zenders werkt deze knop niet bij de zenders waar RTL ondertiteling voor aanbiedt. Sinds de nieuwe decoder is dit probleem ontstaan. Dus met bovenstaand antwoord ben ik helaas nog niet verder geholpen.
Reputatie 3
Zoals in het antwoord al staat aangegeven is er geen optie voor het in- uitschakelen van de ondertiteling. De knop die wordt beschreven gaat om de teletekst knop (dit staat er ook bij), RTL is al sinds april 2017 gestopt met het aanbieden van teletext. Zie bieden via pagina 888 en 889 nog wel ondertiteling aan voor doven en slechthorenden. Of dit voor elk programma van toepassing is kun je bij RTL navragen.
Zoals in het antwoord al staat aangegeven is er geen optie voor het in- uitschakelen van de ondertiteling. De knop die wordt beschreven gaat om de teletekst knop (dit staat er ook bij), RTL is al sinds april 2017 gestopt met het aanbieden van teletext. Zie bieden via pagina 888 en 889 nog wel ondertiteling aan voor doven en slechthorenden. Of dit voor elk programma van toepassing is kun je bij RTL navragen.


Dag Michiel,

Dat van het niet meer aanbieden van teletekst is me bekend. Ook ben ik bekend bij welke programma's RTL wel en geen ondertiteling aanbiedt. Het probleem is dat het me niet lukt om de programma's van RTL ondertiteld te krijgen. Wanneer ik pagina 888 intyp op de afstandsbediening wordt er doorgeschakeld naar een radiozender. Dus op welke manier krijg ik ondertiteling in beeld? Ziggo biedt hier een aparte handleiding voor. Is deze ook beschikbaar bij Tele 2?