Geen geld terug na inruilservice telefoon

• 3 december 2019
  • 5 reacties
  • 280 x bekeken

Als je googlet op “Oude telefoon inruilen” dan komt Tele2 met een hele mooie site goed naar voren. Het lijkt heel simpel, gegevens invullen en opsturen maar. Je telefoon wordt door partner Redeem (Dynafix) op waarde geschat en je krijgt uitbetaald. Gewoon doen! Staat er overal. Let op! Doe het niet! Dynafix is een niet te bereiken bedrijf en het is niet zo simpel als je denkt. Ik plak hieronder mijn situatie zoals gevoerd met een medewerker van Tele2. Mijn eigen schuld dus, ik hoop hiermee dat niet meer mensen om de tuin worden geleid. 

Elija zegt: Hi je chat nu met Elija en met wie chat ik?  :-)
Jij zegt: R.
Elija zegt: Hey goedemiddag R, wat kan ik voor je doen?
Jij zegt: Ik heb mijn telefoon via jullie inruilservice opgestuurd. Ik heb de bevestiging ontvangen via SMS en ik zou binnen 4 werkdagen (sinds 25 november) geld krijgen maar dat is helaas niet gebeurd.
Elija zegt: Ai dat is inderdaad vervelend! 
Jij zegt: Ik snap dat jullie samenwerken met een derde partij Redeem/Dynafix maar die kan ik niet bereiken via hun telefoonnummers (a 45 cent per minuut!) en reageren op email doen ze helaas ook niet.
Elija zegt: Ja klopt, we werken inderdaad samen met Redeem. 
Elija zegt: Gaat het om dit telefoonnummer: 06------ ?
Jij zegt: Ik lees op verschillende fora dat meer mensen dit probleem ondervinden en dat jullie in het begin van het jaar naar Redeem bleven wijzen maar volgens mij hebben jullie ondertussen ook het heft in eigen handen genomen om dingen te fixen toch?
Jij zegt: Ja dat nummer.
Elija zegt: Klopt! Vanwege de privacywetgeving kan Tele2 geen informatie achterhalen over de status van de verkoop aan Redeem. 
Elija zegt: Gaat het trouwens om een zakelijk abonnement?
Jij zegt: Ik heb alles gewoon op jullie site ingevuld. Ik krijg geld van ze maar dat betalen ze niet. Kunnen jullie me helpen?
Elija zegt: Dat begreep ik, alleen vanwege de privacywetgeving kan Tele2 geen informatie achterhalen over de status van de verkoop aan Redeem. 
Jij zegt: Ik heb uberhaupt geen abonnement bij jullie. Ik heb alleen van jullie inruilservice gebruik gemaakt.
Jij zegt: Ok dus jullie kunnen wel het gehele proces faciliteren maar zodra er niet betaald wordt kunnen jullie ineens niks vanwege en privacywetgeving. Ok prima waar moet ik dan naartoe om via jullie partner het beloofde geld te krijgen? Want alle kanalen die ik geprobeerd heb geven niet thuis.
Elija zegt: Aii dat is niet handig! Op onze website staat, dat als je geen klant bent, dat je het toestel dan niet kan inruilen. Ik zal je even een link toesturen waar dit wordt aangegeven. Hier komt de link: https://www.tele2.nl/mobiel/oude-telefoon-inruilen/?sqr=redeem#faq-ik-ben-geen-klant-van-tele2-kan-ik-toch-mijn-telefoon-inruilen
Jij zegt: Ok dus jullie geven dat helemaal nergens aan in het hele proces?
Jij zegt: Dus nu hebben jullie wel mijn oude telefoon maar ik krijg niet het geld?
Jij zegt: Lekker bezig Tele2 echt super
Jij zegt: Ik heb al mijn gegevens ingevuld en dan gaat er nergens een belletje rinkelen in het hele proces die zegt joh je bent geen klant vriend je kunt hier niet verder
Elija zegt: Het wordt op de website aangegeven, dat als je geen klant bent van Tele2, dat het dan niet mogelijk is om je toestel in te ruilen. Ik raad je aan om contact op te nemen met Redeem. 
Jij zegt: Redeem reageert niet
Jij zegt: Kijk dit staat er namelijk boven dat regeltje wat je aanhaalt
Jij zegt:

Twijfel? Gewoon doen!

Twijfel je of je je telefoon zult inruilen, geen probleem! Wanneer je een nieuwe uitkiest kun je ook tijdens maar ook nog na je bestelling je telefoon inruilen. Want misschien heb je wel een zusje, neefje, buurmeisje of tante die gaat huilen als hoort dat je je iPhone hebt ingeruild in plaats van aan hen cadeau te doen. Maar mocht je dus onverhoopt op het familiefeest enorm moe geworden zijn van je tante, dan kun je die iPhone alsnog inruilen!

Je oude iPhone verkopen kan best wat gedoe zijn via tweedehands platformen. Onderhandelen over de prijs, ergens moeten afspreken met een vreemde, gedoe met verzenden… Geen zin in? Snappen we! Bij Tele2 kun je zonder moeite je oude telefoon inleveren voor, tijdens of nadat je bij ons een nieuwe blitskikker hebt uitgezocht. En je kan vooraf al checken wat voor cashback je op je Samsung krijgt, hoeveel knaken je oude Sony telefoon inruilen oplevert, of wat je Huawei uit 2016 nog waard is. Oude telefoons inleveren is niet merkgebonden.

Jij zegt: Klinkt allemaal superlaagdrempelig maar nergens leek het jullie handig om even met koeienletters aan te geven:
Jij zegt: LET OP: ALLEEN VOOR TELE2 KLANTEN
Jij zegt: Vind je zelf ook niet dat het nogal krom is?
Elija zegt: Ik snap wel dat je dit vervelend vind, dat we op dit moment niks kunnen doen voor je. Nogmaals op de website wordt het wel weergegeven dat het niet kan als je geen Tele2 abonnement hebt. 
Jij zegt: Het is ook gewoon m'n eigen schuld dat ik zo'n enorme schurkenpartij zoals jullie vertrouwd heb.
Jij zegt: Bah bah.
Jij zegt: Heel veel succes daar Elija.
Elija zegt: Dat is jammer om te horen.
Elija zegt: Dankjewel R. Ik wil je dan verder nog een hele fijne dag toewensen! 

5 reacties

Reputatie 5
Badge

Hey dat is natuurlijk niet fijn als het zo loopt.

Ik ga mijn best doen om dit voor jou te fixen, aangezien je dit via ons hebt geregeld.

Jammer dat Redeem niks meer laat horen en geen geld overmaakt. Ik merk dat het soms  langer duurt dan de vier werkdagen die zij beloven, maar uiteindelijk wordt er uitbetaald. 

Ik zoek graag voor je uit wanneer jij betaald wordt. Ik heb daarvoor jouw gegevens nodig. 

Kan je mij een privébericht sturen met de volgende gegevens :

• Naam
  • Adres
  • Postcode + Woonplaats
  • E-mailadres 
  • Heb je het toestel opgestuurd? Welke datum?
  • Bericht ontvangen van Redeem dat het toestel is ontvangen?
  • Heb je je Spam gechecked?
  • Heb je bericht van Redeem dat zij het geld overmaken?
  • Zelf contact opgenomen met Redeem? Welke datum?

Gebruik de volgende link om mij een bericht te sturen: Privébericht naar Cas

Na vier dagen geleden een privebericht met al mijn gegevens naar Cas van Tele2 te hebben gestuurd helaas nog niets gehoord.

Reputatie 7
Badge +4

Tele2 klantenservice verzameld enkel voorbeelden die ze via het hoofdkantoor doorsturen. Kkantenservice medewerkers krijgen geen individuele terugkoppeling. Uiteindelijk zien we op het forum dat klanten na lang wachten hun geld van Redeem krijgen.

Heeft iemand ervaring met wat je moet doen om je geld te krijgen?

Reputatie 7
Badge +4

Redeem mailen en afwachten. Komt uiteindelijk goed.

Reageer