Garantie Iphone SE

• 18 juli 2018
  • 4 reacties
  • 365 x bekeken

Hallo,
Ik heb mijn iphone SE 64gb space grey bijna anderhalf jaar via tele2 icm een abbonement, en nu is ongeveer een maand geleden mijn aan/uitknop gestopt met functioneren. Ook schakelt/valt mijn iphone uit uit zichzelf en als ik deze probeer op te starten, gek genoeg werkt dit dmv het indrukken van de homeknop, verschijnt het apple logo 5 seconde denk ik ongeveer in beeld en verdwijnt daarna weer voor een paar seconde. Dit herhaalt zich dan een aantal keren totdat mijn iphone helemaal weer uit blijft. Ook wordt mijn iphone soms erg heet bij naar mijn gevoel lage belasting van de telefoon (dit is niet altijd in combinatie met het zelf uitschakelen). Ik heb mijn telefoon nooit laten vallen of in aanraking laten komen met water.

Ik heb als eerste mijn iphone gereset via itunes maar dit hielp ook niet. Nu ben ik aan het uitzoeken of de garantie nog geldig is. Nu zag ik dat de beperkte garantie van apple 1 jaar geldig is maar dat er ook nog sprake is van 2 jaar garantie consumentenwetgeving. Ik wil mijn iphone toch het liefst bij een apple store laten repareren dan door Dynafix. Ik probeerde dus contact op te nemen met apple dmv de service lijn (0800 0201581) maar hiervoor moest ik een overeenkomst sluiten van 30 euro om door te worden verbonden. Ik woon 45 min rijden van de dichtstbijzijnde apple store dus heen rijden om te checken of de garantie geldig is is geen optie.

Nu dus de vraag of mijn garantie van consumentenwetgeving ook geldig is bij apple (omdat ik deze bij tele2 heb gekocht twijfel ik daarover) om mijn iphone daar dus te laten repareren. En zullen mijn problemen met mijn iphone onder de garantie vallen?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Apple geef maar 1 jaar garantie, maar Tele2 als verkoper moet 2 jaar garantie geven voor schade die niet door de gebruiker aangebracht is.

Je kunt je telefoon direct bij Tele2 aanmelden of bij drMobile.
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/telefoon-laten-repareren/

https://www.drmobile.eu
Reputatie 7
Badge +2
Even ter Aanvulling, apple is ook niet verplicht om je garantie te geven verder dan de "beperkte Apple garantie" die in de voorwaarden staan.

Het is puur om geluk, was je dichterbij een Apple store, dan was het inderdaad de moeite waard

Je kan ook checken als bij jou in de buurt een Apple service center is, via getsuplort.apple.com kun je kijken welke alternatieven er zijn.
Reputatie 6
Badge
Hoi Jbesseling

Welkom op het forum van Tele2

Je hebt garantie op het toestel van 2 jaar, het toestel van ons zal dan wel richting dynafix moeten.

Groet,

Arjan
Bedankt voor de reacties, ik heb mijn toestel opgestuurd naar dynafix. Hopen dat het onder de garantie valt.