Buitenlandstoring Tele2? Zo blijf je toch telefonisch bereikbaar

• 4 augustus 2018
  • 10 reacties
  • 1149 x bekeken

Reputatie 2
Zo blijf je telefonisch bereikbaar met Tele2
Tele2 is namelijk één van de twee Nederlandse providers die Bellen via Wi-Fi ondersteunt en daar kun je op een handige manier gebruik van maken. Bij Bellen via Wi-Fi verloopt de telefoonverbinding via je lokale Wi-Fi-netwerk in plaats van de masten van een provider. Het werkt alleen in Nederland, maar daar valt iets aan te doen: schakel een VPN in en doe alsof je in Nederland bent. Op die manier kun je toch bereikbaar blijven. Je hebt er uiteraard wel een werkende Wi-Fi-verbinding voor nodig.

Nog geen VPN? Bekijk dan de volgende site: https://www.iculture.nl/gids/beste-vpn-apps-iphone-ipad-vergelijking/

Helaas zijn VPN providers niet gratis.

Bijvoorbeeld bij TunnelBear krijg je 400mb standaard voor 1 maand.

Werkt het al bij jou?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 2
Let wel op dat je een goede stabiele WiFi netwerk nodig heb.zoals de WiFi bij je hotel of het liefst bij de Mac.
Reputatie 2
Zo werkt het als je een iPhone hebt
Reputatie 7
Badge +2
Cool, bij Android loopt Vowifi helaas gescheiden van van VPN, wat ik moest doen was met een tweede telefoon met root toegang VPN aanzetten naar Nederland en dan hotspot zo instellen dat via de VPN gaat (hotspot gaat ook niet via VPN normaal gesproken), dan hotspot aanzetten en de telefoon met Tele2 simkaart verbonden met de hotspot.
Reputatie 7
Badge +2
By the way, voor mensen buiten de EU, dat kan altijd ook een manier zijn om te bellen / gebeld worden zonder roaming te betalen

Zet je telefoon op airplane mode, en volg je de tutorial van @Ivardeg, kijken als dat lukt ?
Reputatie 1
En op telefoons die nog geen bellen via Wi-Fi ondersteunen zoals mijn Lumia 640 of Moto G6, kan het dan met een voip client?
Reputatie 2
En op telefoons die nog geen bellen via Wi-Fi ondersteunen zoals mijn Lumia 640 of Moto G6, kan het dan met een voip client? nee helaas niet andere technieken dan Voip
Reputatie 1
Heb vpn verbinding naar mijn FritzBox thuis opgezet maar helaas, geen telefoon verkeer mogelijk op Moto G6 Plus. Moet je er een aparte app voor installeren? Hoe weet je telefoon die alle communicatie met het GSM net verloren heeft hoe deze Wi-Fi kan bellen?
Reputatie 7
Badge +2
Deze vraag ligt bij mij te technisch.

Ik weet dat in de Pixel kun je in de instellingen van je telefoon app een SIP account toevoegen, dus als je de SIP gegevens van je provider weet, zou je theoretisch dat kunnen proberen denk ik.

Moet eerst kijken als dat mogelijk is met de Moto.

In mijn geval heb ik de instellingen van de telefoon app geopend, bellen, accounts en krijg ik dat te zien:

Reputatie 2
Deze vraag ligt bij mij te technisch.

Ik weet dat in de Pixel kun je in de instellingen van je telefoon app een SIP account toevoegen, dus als je de SIP gegevens van je provider weet, zou je theoretisch dat kunnen proberen denk ik.

Moet eerst kijken als dat mogelijk is met de Moto.

In mijn geval heb ik de instellingen van de telefoon app geopend, bellen, accounts en krijg ik dat te zien:

Vowifi is iets anders als VoIP het. Maar het lijkt er wel op
Reputatie 7
Badge +2
Ja klopt, maar volgens mij, als ik het goed begrepen heb, wou remco met z'n router verbinden via VPN, maar de moto G6 ondersteunt geen Vowifi, maar als zijn telefoon wel een SIP client hebt, zou hij (als hij van die gegevens beschikt) wel VoIP gesprekken vanuit zijn telefoon kunnen plaatsen.