beantwoord

Beste Tele2 klant

• 2 juli 2019
  • 3 reacties
  • 787 x bekeken

Goedenavond Tele2 / lezer,

Zojuist kreeg ik toen ik aan het surfen was op het internet diverse meldingen van “Tele2”. Ik werd automatisch naar een soort website geleid met de tekst dat ik de beste Tele2 klant ben en kans maakt op een Apple iPhone X, Samsun galaxy S10 of een Apple watch. Om hier kans op te maken moet ik wel een vragenlijst invullen. Kan ik hier op in gaan? Of is dit een truck om mij te hacken? Vooralsnog ben ik hier niet op ingegaan. Ik hoor graag of er meer mensen last hebben van deze melding..

Groeten,

Ron
icon

Beste antwoord door Rena Chan 2 juli 2019, 23:10

Vergelijk nu eerst de adres van deze forum en van die pagina die je tegen bent gekomen.

Dan ga op tele2.nl of op mijn.tele2.nl als je een Tele2 klant bent en zoek als je iets van een verjaardag promotie ziet.

Dan kijk verder naar de tekst.

Een IP adres gebruiken om iemand te selecteren voor een prijs is simpelweg iets die niet gaat gebeuren onder normale omstandigheden. Een IP adres is niet uniek van jou.

Dan ze hebben over een anonieme enquête, anoniem? Hoe kunnen ze je dan prijzen als ze niet weten wie je bent.

Dan zelfs een "kleine" telecom provider zoals Tele2 heeft meer dan 8 "loyale" klanten, beetje raar dat alleen maar 8 mensen dat hebben ontvangen toch?

In het kort, kijk kritisch na dat soort dingen, is erg makkelijk om een scam te herkennen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Vergelijk nu eerst de adres van deze forum en van die pagina die je tegen bent gekomen.

Dan ga op tele2.nl of op mijn.tele2.nl als je een Tele2 klant bent en zoek als je iets van een verjaardag promotie ziet.

Dan kijk verder naar de tekst.

Een IP adres gebruiken om iemand te selecteren voor een prijs is simpelweg iets die niet gaat gebeuren onder normale omstandigheden. Een IP adres is niet uniek van jou.

Dan ze hebben over een anonieme enquête, anoniem? Hoe kunnen ze je dan prijzen als ze niet weten wie je bent.

Dan zelfs een "kleine" telecom provider zoals Tele2 heeft meer dan 8 "loyale" klanten, beetje raar dat alleen maar 8 mensen dat hebben ontvangen toch?

In het kort, kijk kritisch na dat soort dingen, is erg makkelijk om een scam te herkennen.
Reputatie 5
Badge +1
Trap er niet. Dit is Phishing.
Reputatie 4
Badge
Bedankt voor je melding Ronnie, goed dat je er niet op in bent gegaan want dit is niet van ons afkomstig.
We hebben meerdere meldingen ontvangen en zijn er meteen mee aan de slag gegaan.

Vind hier nog meer informatie over veilig internetten.

Het topic ga ik hierbij weer sluiten.

Fijne dag, groet Petra