beantwoord

aanmaningen en dreigementen na melding overlijden

Eind november heb ik een overlijden gemeld. Een week later krijgt de overledene een brief over een niet betaalde factuur - totaal onbegrijpelijk om welke factuur het gaat - “Voorkom dat we je afsluiten: betaal nu" en dat er al lang een rekening open staat (terwijl het gewoon automatisch wordt afgeschreven), met allemaal dreigementen met afsluiting en BKR registratie en meer. Natuurlijk, ik heb ook altijd gedacht bij dit soort verhalen waar maak je je druk om je weet toch dat dit domme administratieve handelingen zijn en dat deze bedrijven uiteindelijk op helemaal niets anders uit zijn dan zoveel mogelijk geld voor zo min mogelijk moeite. Maar toch voelt het als een dreun in je gezicht.

icon Beste antwoord door Jasper van Tele2 31 december 2018, 11:02

Als eerste wil ik je condoleren met het verlies. Het kan zijn dat de brieven elkaar gekruist hebben. Weet je of het om een mobiel of een thuis abonnement gaat?

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als er al 1 week na deze vreselijke melding een brief komt van afsluiten, dan is die factuur al een maand oud geweest. Het abonnement wordt natuurlijk na jullie melding stopgezet, maar waarschijnlijk zijn de oude facturen nog te betalen. Ik ken echt niet alle details van dit soort zaken, dus bel morgen even de klantenservice, die kunnen ook direct een actie intern uitzetten die past bij een dergelijke situatie.

Sterkte verder!
Reputatie 5
Badge +3
Als eerste wil ik je condoleren met het verlies. Het kan zijn dat de brieven elkaar gekruist hebben. Weet je of het om een mobiel of een thuis abonnement gaat?
@Waterman, allereerst gecondoleerd. Wij krijgen bij de Uitvaartverzekering wijzer dagelijks dit soort klachten binnen. Echter, zoals Jasper van Tele2 al aangeeft is dit waarschijnlijk een brief die automatisch verstuurd wordt. Tele2 kan hier daarom in dit geval niks aan doen.
@Tele2fan
Volgens de forumvoorwaarden art 7 punt f:

f. Een gebruikersnaam aanmaken met daarin 'Tele2' of privacygevoelige gegevens als een e-mailadres of telefoonnummer.

Is een naam waarin Tele2 staat niet toegestaan. Bedenk een andere naam en vraag of een moderator je naam wil wijzigen.
Reputatie 5
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag en groetjes,
Jasper