De Tele2 community stopt op dit domein
Alles over het gebruik van je eigen modem, router en andere hardware
Recent actief
Je hebt een bericht van ons ontvangen, met daarin de datum waarop je internetverbinding stopt. Geen zorgen, je bent nog op tijd en wij staan in de startblokken om je te helpen. Alles bij jou in de straat is klaar om je aan te sluiten op glasvezelinternet. Jij kiest welke snelheid je wil hebben, wij regelen de rest! In dit topic vertellen we je alles over wat te doen wanneer je huidige internetverbinding wordt overgezet op Glasvezel van T-Mobile. Geen zorgen - we helpen je er graag bij! Wat is er aan de hand?Je huidige internetverbinding loopt nog via een koperaansluiting van KPN. Zij houden de komende jaren op met deze verouderde techniek. Als er Glasvezel ligt, zet KPN na een tijdje de koperaansluiting uit. Dit gaat binnenkort bij jou gebeuren.Als je niks doet, stopt je internetverbinding op de datum die je vindt in onze e-mail en brief. En heb je een abonnement op TV + Vast Bellen, dan stopt dat ook. Maar voor die tijd gaan we je helpen met omschakelen naar Glasvezel van T-Mobile. A
Vanmorgen mijn modem geinstalleerd. Alles werkt. Top. Maar nu wil ik het ww van het modem instellen. Ik kan niet inloggen met de gegevens van het modem via http://192.168.1.1 Heb als eerste oplossing het modem gereset naar fabrieksinstellingen, probleem niet opgelost. Vraag 1: Username en wachtwoord bij 192.168.1.1 daar bedoeld Tele2 toch zijn networkname en wirelesskey van het modem mee? Zo ja, waarom zet je dit dan niet in je handleidingen. Maakt het weer meer logisch. Zo nee, welke gegevens heb ik dan nodig achterop het modem? Vraag 2: Als bij vraag 1 beide niet beantwoord kan worden. Is er iemand van tele2 die me verder kan helpen.
Ik ben een nieuwe klant. Vanmorgen rond 8 uur bericht gekregen dat ik internet kon gaan instaleren. Alles aangesloten, keurig 10 minuten gewacht tot powerlampje en dsl 1 niet meer knipperden, maar helaas geen internet. (En geen telefoon) Alle draden gecontroleerd, klopt allemaal. Stroom eraf, minuut gewacht en opnieuw aangezet. Wederom 10 minuten gewacht maar helaas resultaat hetzelfde. Nu lees ik hier dat powerlampje groen hoort te branden. Dat is dus niet zo. Het is het technicolor-modem: Powerlampje brandt constant rood, dsl1 brandt constant groen, internet brandt constant rood. Tv knippert groen (heb geen tv bij abonnement en dus ook geen tvkastje aangesloten) en wifi knippert groen. De rest van de lampjes zijn uit. Wat nu?
Er zijn inmiddels al aardig wat ZTE modems onder ons aanwezig en daarmee nemen de vragen op het forum toe. Heb je er één, prijs je gelukkig want het is een modem/router combinatie die gewoon goed werkt en met een uitstekende wifi dekking op 2.4GHz en 5GHz met AC. Voor de liefhebbers van een eigen router in combinatie met de ZTE hierbij een uitleg hoe ik mijn eigen router heb aangesloten op de ZTE. Enige basiskennis van netwerken lijkt me hierbij wel van belang want voor basis gebruik is een eigen router niet echt nodig. De ZTE werkt volledig plug en play en heeft een intuïtief te gebruiken menu. Als voorbeeld een schematische opstelling van wat je allemaal met een eigen router zou kunnen doen. Hier zijn uiteraard tal van combinaties mogelijk. In principe kun je elke moderne router die je voorkeur heeft gebruiken dat is slechts een kwestie van welke wensen je hebt en vooral ook budget. De keus is enorm en de prijzen variëren ook sterk. Hierin valt geen advies te geven, je zu
Hallo twee vraagjes, Wat is de juiste url voor in te loggen op mijn router? Het was iets met http://192……. (http://192.168.1.1 werkt namelijk niet) Vraag twee: Ik ga op 16 Maart verhuizen naar een adres in de plaats Echt. Wanneer moet ik dit adres doorgegeven aan Tele2. (Moet ik hiervoorbellen of gaat dit ook via dit forum? Hartelijk dank voor een en ander. M.v.G. Marc Heijthuijsen
Chromecast aangesloten op tv, app geinstalleerd van google en alles gaat goed tot dat hij wifi verbinding moet maken. De melding is: kan geen verbinding maken met wifi. Geprobeerd in te loggen in modum wat ook niet mogelijk is aangezien AP-isolatie volgens informatie uitgeschakeld moet zijn. Zelfs de klantenservice kon mij niet helpen. Alleen het advies modem resetten maar ik heb meer apparaten zoals ipad en telefoon ingesteld op wifi en vind het lastig en moeilijk om dat opnieuw te moeten instellen. Wie heeft er raad?
Hoi, Ik ben verhuisd en heb een nieuwe modem ontvangen. Deze probeer ik aan te sluiten. Volgens de handleiding zouden we een type 4 aansluiting moeten hebben. Deze geeft aan dat de telefoonkabel met een wit groene en oranje draad in 1a en 1b aangesloten moet worden. De geleverde telefoonkabel heeft 4 kleuren: geel, zwart, groen en rood. (Vreemd!) Welke kleur ik ook aansluit, ik heb geen internet. Het lampje bij de dsl aansluiting gaat ook niet branden. Wie kan mij helpen? 🙂
Hoi...…… Ik heb een Technicolor TG789b vn ,Nu heb ik deze in DMZ gezet . Het PUBLIC address is ook te zien bij Devices , alleen daar word allen het MAC address weergegeven en niet de naam/type Router Ik had de Technicolor TG789bn vn in bridge mode willen zetten .( beste optie ) En DMZ is niet het zelfde , want in DMZ blijft het wifi actief en zou hij in bridge mode staan is dit niet het geval en ook niet mogelijk . ( Tweakers ) verder staat bij HOME NETWORK Devices dat het apparaat INACTIVE is zie foto TYPE ROUTER is Netgear BR500. Ethernet LAN, data-overdrachtsnelheden: 10,100,1000 Mbit/s, Bekabelingstechnologie: 10/100/1000Base-T. Netwerkstandaard: IEEE 802.1Q, Overdrachtssnelheid: 924 Mbit/s. Routing protocols: RIP-1,RIP-2, Ondersteunde netwerkprotocollen: IPv6. Soort antenne: Intern. Ondersteunde beveiligingsalgoritmen: 3DES,DES,IPSec,MD5,SHA-1, Firewall: SPI, Autenticatiemethode: NETGEAR Insight SSO Hij is aangesloten op de manier
Beste mensen,Kan iemand mij helpen met het volgende?Ik heb een mailtje ontvangen van Tele2, waarin staat dat KPN glasvezel heeft aangelegd in mijn straat, en dat de koper verbinding waar ik nu gebruik van maak, over een aantal maanden stopt. Ik heb even gebeld met Tele2 hierover, alleen leverde dat niet echt meer duidelijkheid op. Mijn conclusie tot dusver is, dat mijn huidig DSL abonnement dan tegen die tijd stopt en ik geen internet meer heb als ik niets doe (overstap naar een duurder glasvezel abonnement). Ik wil echter niet verplicht worden om mijn abonnement te wijzigen, of op te zeggen. Ik ben tevreden met mijn DSL abonnement (down 60mbit, up 30mbit) en de prijs. Overstappen naar een nieuw (duurder) abonnement is voor mij onnodig.In tegenstelling tot wat in de mail staat en wat de medewerker van Tele2 over de telefoon zei, lees ik op het forum echter, bijvoorbeeld hier, dat je internet abonnement gewoon doorloopt als je niets doet.Kan iemand mij duidelijkheid verschaffen?Bij voor
Kan iemand mij aan het volgende probleem helpen. Ik weet zelf hoe ik in mijn modem een public IP adress kan aanmaken. Dit doe ik om gebruik te kunnen maken van de internet functies van mijn PS4 en nintendo switch (bekabeld). Het probleem is dat de knop om een extra IP adres aan te maken verdwijnt nadat ik er 1 heb toegekend. In andere woorden ik kan max maar 1 public IP-adres aanmaken. Het zou moeten kunnen dat ik er zoveel aan kan maken als ik zelf zou willen, maar de edit knop verdwijnt dus! Hoe los ik dit op?
Via Chromecast stuur ik regelmatig wat programma’s richting de tv. Met Netflix werkt dit prima, zonder storingen. Wanneer ik iets wil kijken op Videoland hapert deze regelmatig (Om de 2-3 minuten een keer), het beeld loopt vast en het geluid ook. Met Disney plus kan ik helemaal geen film kijken, want elke 2-3 minuten blijft de aflevering een halve minuut vastzitten. Hoe kan dit? Ligt dit aan de wifi? Of aan mijn modem? Netflix doet het prima, dus het ligt niet aan Chromecast.. Mega irritant, Help!
Hallo allemaal, bij de titel wordt het een beetje raar gezegd maar ik heb problemen met mij internet bij de ps4. Ik had 2/3 weken geleden had ik er geen last ervan omdat het al verbonden was met 5ghz en niet 2.4ghz, maar 2 dagen had ik mij wifi extender (tp-link) van plaats veranderd en nu ben ik verbonden met 2.4ghz in plaats van 5ghz ik heb het geprobeerd om te inloggen in de router en kijken of het mij van dienst kon zijn maar niet veel succes daar. Ik heb ook via google gezocht maar heb niet echt gevonden waar ik naar zocht. weet iemand hoe ik 5ghz gebruik in plaats van 2.4ghz. btw, ik gebruik kabbel en ik weet mijn probleem is vaag uitgelegd maar ja ik ben geen expert in dit.
De laatste maanden gaan op 3 locaties regelmatig de Tele2 's nachts om 2.00 - 3.00 's down. Het nadeel is dat mijn router tijdens de down een interne IP-adres krijgt van de modem, waardooor mijn router niet naar mijn backup-internetverbindingen switch. Ik wil daarom een eigen modem plaatsen voor de Tele2 verbinding, helaas heb ik nog geen gegevens kunnen krijgen van Tele2. Volgens de wet op "Besluit eindapparaten", ingetreden op 28.12.2016 (zie http://wetten.overheid.nl/BWBR0038908/2016-12-28), moet elke provider medewerking verlenen voor het gebruik van een eigen eindapparaat (bv. modem), sterker nog volgens artikel 2 van dit besluit moet de provider de technische gegevens op internet publiceren en zorgen dat andere eindapparaten (bv. modem) werken en blijven werken op hun netwerk (artikel 3). Kortom Tele2, maar ook andere providers moeten de alle informatie leveren om je eigen modem op hun netwerk aan te sluiten. Dit geldt dus niet alleen voor je internet verbinding, maar ook
Na meer dan 2 jaar internet en meer dan een jaar TV via Tele2, toch een vraag van mij. Ik heb het eerste jaar genoten van het internet: het was snel en viel eigenlijk nooit uit. Sinds maart 2018, na een verhuizing, hebben wij ook TV via Tele2. Helaas loopt het internet nu regelmatig vast. Het lampje van internet op de modem wordt regelmatig rood en het duurt vaak een uur dat het internet het weer doet. Doordat het internet vastloopt kunnen wij ook geen tv kijken. Omdat het internet elke dag uitvalt hebben wij al een tijd geen tv gekeken, maar betalen er wel voor. De modem staat in de woonkamer. In de meterkast is geen aansluiting voor het internet. De modem staat naast het aansluitpunt, dus de kabel is niet langer dan 2 meter. Zoals u misschien begrijpt is het voor ons niet te doen om zonder internet te studeren of werk voor te bereiden. Ik hoop dat iemand ons een oplossing kan bieden. Vriendelijke groet!
Ik ben overgestapt van internet van Ziggo naar Tele2. Nu blijkt dat ik geen van de vier types hoofdaansluiting heb voor dsl. Ik ben bang dat het niet mogelijk is om het modem aan te sluiten. Volgens de postcodecheck zou dat wel moeten kunnen. In de buurt van de meterkast heb ik een coax aansluiting en komen er twee blauwe kabels uit de grond, zie foto. De ene kabel is 8-aderig: oranje/oranjewit/groen/groenwit/blauw/blauwwit/rood/roodwit. De andere kabel bevat ook 8 draden maar is 6-aderig: de oranjewitte en rode draad zijn niet aangesloten op het uiteinde. Ik weet niet waar deze kabels voor zijn. Zou het kunnen dat het modem aansloten moet worden met behulp van deze kabels en een aansluitdoos, zoals bij hoofdaansluiting type 3 of 4?
Ik heb een modem van het type Davolink DV2020. Onlang heb ik het wachtwoord van mijn modem een nieuw password gegeven maar kon daarna niet meer inloggen, niet met mijn ouden noch met mijn nieuwe password. Nu zou ik graag mijn modem willen resetten zodat ik er weer bij kan. Is er een mogelijkheid om dit te doen?
Het lukt mij niet om in te loggen op mijn router. Ik heb het wachtwoord en gebruikersnaam als user gedaan maar kom er niet in.. Mijn NAT is naar strict verandert en geen idee waarom eigenlijk. Is er iemand die kan helpen
Jammer dat je bij ons weg gaat! Afscheid nemen is niet leuk, maar we gaan het toch soepel laten verlopen. Om van onze diensten gebruik te kunnen maken heb je apparatuur van ons geleend. Dit willen we graag terug. Dit topic geeft je informatie over het terugsturen van apparatuur voor je internet en tv abonnement.Wat moet ik nou precies terugsturen?Dit hangt er vanaf wat je hebt opgezegd. Hieronder een kort overzicht van onze producten en bijbehorende apparatuur die wij graag ontvangen.Alle diensten: het modem (behalve de Davolink), TV-ontvanger(s), stroomadapters en slimme wifi pods. Alleen TV: TV-ontvanger(s) en stroomadapter(s). Slimme wifi: de pods die je van ons in bruikleen had. Wat hoeft er niet retour? Er zijn onderdelen die je mag houden. Kan je er zelf niets meer mee? Dan kun je de apparatuur inleveren bij de milieustraat of de chemokar. Dit wordt dan gerecycled en dat is natuurlijk goed voor het milieu. Daar worden wij blij van! Het gaat om deze onderdelen:Afstandsbediening Ve
Mijn modem gaat niet meer aan. Ik heb alles geprobeerd om hem aan te krijgen maar het lukt niet. Ook gereset via de knop etc. Ik hoop dat er een snelle oplossing komt want ik heb nu internet nodig voor m’n werk en ik kan niet alles verbinden via hotspot.
DSL LAMPJE KNIPPERT We hebben al 5 dagen geen internet en tv. Nooit problemen gehad en opeens was er geen verbinding. Contact gehad met tele 2 helpdesk en vanochtend is er een monteur geweest. Nieuwe modem gekregen, want we hadden een oude. Volgens de monteur zou de lijn goed werken dus zou het aan de modem kunnen liggen. Maar na de modem aangesloten te hebben knippert het dsl lampje nog steeds. Wie kan ons helpen??? We komen er niet uit en niemand van tele 2 lijkt het antwoord te weten. Intussen blijven we met dit probleem zitten.
Beste Tele2 klanten, Sinds maandag Tele2 internet + TV met de ZTE H369A modem. Werkt gedeeltelijk goed BEHALVE de port forwarding welke ik nodig heb om mijn eigen web site te tonen. In principe heb ik de Tele2 handleiding gevolgd, maar dit werkt niet. Een goede vriend heeft mijn adres gescand met Nmap en daaruit bleek dat alle ports worden gefiltered. Dit kan door Tele2 gebeuren, maar natuurlijk ook door de modem zelf. Hieronder een netwerk plaatje. De firewall's IP adres (maar ook MAC geprobeerd) staat in LAN Host en wordt middels MAC adres "gebonden" via DHCP. De firewall is ook te zien in het netwerk diagram onder "Home" op de ZTE. Interessant detail, de "Nmap" vriend heeft behalve de TV exact dezelfde setup bij Tele2 en bij hem werkt het prima. Een Nmap naar hem toe laat ook zien dat de gedefinieerde ports open staan. Dit doet vermoeden dat Tele2 de boel bij mij (maar waarom niet bij hem?) blokkeert. Ik las op dit forum dat je ook een soort van bridge-mode hebt: Assign P
Goedemiddag! Bij het installeren van de router en zoeken naar een toegangspunt kwam ik er achter dat de toegangspoort voor het internet zit op een vrij onhandige plek. De locatie is namelijk in de meterkast, deze zit twee verdiepingen lager dan de woning zelf. Bijkomend effect is dus dat ik geen wifi heb, dit bereikt namelijk niet de woning. Na even rondgevraagd te hebben lijkt het er op dat ik de draden heb lopen om een ISRA aansluiting te maken (zie foto 1). Foto 2 is mijn huidige toegangspoort. Klopt dit? Heb ik die al? Hoe kan ik er voor zorgen dat ik mijn internet aansluiting verplaatsen naar de woning?
Ik heb mijn PS4 verbonden met een UTP kabel via een powerline adapter. Dus een adapter in de woonkamer verbonden met de modem en de andere adapter in mijn kamer die in verbinding staat met de PS4. Ik krijg echter de laatste dagen alleen maar de melding Lan kabel niet aangesloten terwijl die dat wel is. De PS4 verliest dan ook 1 seconde de verbinding en verbind dan weer opnieuw. Bij een ander apparaat wat ook zo verbonden is heb ik dit probleem niet. Ik kan niet bedenken wat het probleem is. Ik heb de UTP kabel in een andere poort op de adapter geprobeerd maar dit heeft niks opgeleverd. Wat zou kunnen is dat de UTP kabel in de woonkamer die uit de adapter naar de modem gaat niet goed meer is? De adapters zijn trouwens van Tele2.
Sinds vanochtend tot in de avond heb ik thuis een internet gehad. De modem is uit het niets gestopt met werken. Ik heb meerdere malen een reset uitgevoerd, maar helaas zonder succes. Het powerlampje geeft een rode kleur aan, en het internetlampje is ook niet groen. Ik heb geen internet, waardoor de tv het ook niet doet. Wel werkt de telefoonlijn. Ik heb de technicolor tg789bvn modem en in de media acces gateway geeft hij deze melding weer: Your DSL connection is down. Verify that your MediaAccess Gateway is correctly connected to your phone line. If the problem persists, check your documentation. Ik heb het volgende geprobeerd: -Soft reset met het knopje aan de zeikant -Hard reset met een naald aan de achterkant van de router in het reset gaatje -Laptop met ethernet kabel geconnect en manual setup gedaan Niks verhielp het probleem Vanwege feestdagen is de telefoonlijn van Tele2 gesloten. Ik heb nu een heledag geen internet gehad waardoor ik veelal gebru
Ik heb sinds kort internet van Tele2. Ik heb de router ontvangen en ik heb internet als ik de router aansluit in de meterkast. De telefoonaansluiting in de woonkamer werkt niet. Vanuit het kastje van de KPN in de meterkast is een aansluiting mogelijk op lijn 1. Als ik de router aansluit op lijn 1 heb ik internet. Als ik de kabel aansluit op de splitter naar de woonkamer werkt het niet. Mijn vraag is of de '''splitter'' in de meterkast wel goed is aangesloten. Klopt de bedrading?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.