Sticky

Welke virussen richten zich op mobiele telefoons?

Reputatie 2
Badge +2
Bijna iedereen heeft wel eens een virus op z'n computer gehad. Gelukkig weten virusscanners daar meestal wel raad mee. Maar wist je dat er ook steeds meer virussen je mobiele telefoon binnensluipen?

Lees meer over deze virussen, het verwijderen ervan en hoe je ze kunt voorkomen op ons blog:
Alles wat je moet weten over virussen en mobiele telefoons

Weet jij nog hoe jij aan je eerste computervirus kwam? 😜
En heb je ook al eens een virus op je mobieltje gehad?

4 reacties

Het eerste virus dat ik tegenkwam, was het "Jerusalem" virus (DOS 1987). Dat werd verspreid door besmette .exe-files, en werd dan memory-resident. Elke .exe-file die daarna werd gestart, werd ook besmet. Het virus zou op elke vrijdag de dertiende files wissen.
schiet mij maar lek, nu wel een virusscanner installeren?
de ene zegt van wel,de ander zegt dat het onzin is ,net als alle opschoonprogramma's,
nu ben ik van nature erg bang om wel besmet te raken.... dus heb ik avast erop staan, zowel op de laptop en smartphone... de laatste wel gratis
Reputatie 2
Badge +2
Ik denk wel dat er steeds meer en betere virussen voor mobiele telefoons komen. Voorheen waren virusscanners misschien niet nodig, maar nu of in de toekomst wellicht wel!
Baad het niet dan schaad het niet toch, @Bertus67? ☺
Reputatie 2
Badge
Ik heb nog nooit een virus op mijn PC gehad gelukkig en op mijn mobiel al helemaal niet. Ik haal Apps bij Google Play. Heb wel een programma op mijn mobiel wat aangeeft of iets veilig is of niet.

Reageer