wat is dit voor service?

Nu moet ik toch echt even iets van mijn hart af, want die klachtenformulier dat kan toch nog wel weken duren voordat er überhaupt iemand een keer reageert!

Ik ben al jaren klant van tele2 en nog nooit op deze manier behandeld.. verschrikkelijk zeg!!

Het begon met de buitenland storing waar ik niks van af wist. Sta je op een treinstation in het buitenland waar je zou bellen om opgehaald te worden.. Dan maar een taxi en bijna 100 euro lichter. Je moet ten slotte iets. Eenmaal op locatie kom ik erachter dat het niet mijn telefoon is, maar tele2 heeft een storing. Deze storing duurde niet een halve dag, geen dag, maar 2 dagen! Alle klanten werden slecht op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen. Er zou een vergoeding komen en daar zouden we over benaderd worden. Weken later nog steeds niet benaderd tot ik me mond open trok in een forum. Schrale troost 5 euro, maar daar moeten we als klant dankbaar voor zijn?!

Dit is nog lang niet alles ik begin net!
In het buitenland was binnen 1 dag 2G er doorheen zonder mijn telefoon amper aangeraakt te hebben?! Ben me bewust wat ik allemaal uit moet zetten en wat MBs kan kosten, dus alsjeblieft bespaar me dat riedeltje wat ik allemaal kan uitschakelen. Sta je dan eerst 2 dagen onbereikbaar. Vervolgens je bundel ook nog eens op! Contact opgezocht met tele2. Ik weet het niet mevrouw. ik kan u niet helpen. Nou jongeman ik heb het ooit een keer eerder mee gemaakt en toen kon ik wel degelijk geholpen worden! Hij kon niks vertellen over de vergoeding van de storing, niks over hoe mijn 2G verdwenen waren. De jongeman die ik aan de telefoon sprak reageerde niet eens verbaast toen ik vertelde dat ik mijn abonnement mag verlengen, maar op deze wijze toch sterk twijfel aan tele2. Buiten dat kon ik geen ander bundel aanschaffen meer voor in het buitenland, dusja lekker buiten je bundel verhaal. Kost ook weer geld.

Nu ben ik aan het rondkijken voor een iPhone X en ja dus ook bij andere providers. Want beste tele2 ik weet niet waar jullie de titel beste mobiele provider 2018 vandaan hebben gehaald, maar volgens mij was het gratis bij een pakje boter?! Kom ik in de winkel van tele2. Mevrouw kan ik u helpen? Ja ik kom voor de iPhone X. Dat leek die verkoper natuurlijk wel wat! mevrouw dit zijn de vaste prijzen, vaste klant of niet dit is het voordeligste. Kijk ik vandaag op de site van tele2 voor verlengingen en inderdaad dit zou met een tele2 provider het voordeligste moeten zijn. NIET DUS! Ik ben blij dat ik verder kijk dan mijn neus lang is. Want via een andere site, gewoon tele2 scheelt mij dit 79,70!

Tele2 zo ga je niet met je klanten om! En laat maar eens iemand van hoger af contact opnemen, want ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is en ik ben dit al helemaal niet gewend van jullie!

2 Reacties

Reputatie 5
Badge
ingevdberk schreef:

Het begon met de buitenland storing waar ik niks van af wist. Sta je op een treinstation in het buitenland waar je zou bellen om opgehaald te worden.. Dan maar een taxi en bijna 100 euro lichter. Je moet ten slotte iets. Eenmaal op locatie kom ik erachter dat het niet mijn telefoon is, maar tele2 heeft een storing. Deze storing duurde niet een halve dag, geen dag, maar 2 dagen! Alle klanten werden slecht op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen. Er zou een vergoeding komen en daar zouden we over benaderd worden. Weken later nog steeds niet benaderd tot ik me mond open trok in een forum. Schrale troost 5 euro, maar daar moeten we als klant dankbaar voor zijn?!

Dat er een storing is geweest, is niet te ontkennen.
Alleen heeft Tele2 wel duidelijk aangegeven dat er een storing was. Het heeft notabene in bijna elke krant gestaan en hier op het forum werd een redelijk gedetailleerde status bijgehouden.
Eens smsje sturen dat er een storing is gaat op dat moment nou eenmaal niet.

Die schrale 5 euro is gemiddeld 4 euro meer dan wettelijk verplicht is. Uiteindelijk was de storing binnen 36 uur opgelost, na 12 uur begint de "vergoedings- teller" te lopen wat dus op 24 uur aan vergoeding uitkomt.
Uiteindelijk komt het neer op 1/30ste van uw abonnement kosten per 24 uur storing. Gemiddeld zo'n 1 euro. (zelfs minder voor de meeste contracten maar omdat het minimale wettelijke verplichte bedrag 1 euro is, houden we dat aan)

ingevdberk schreef:

Dit is nog lang niet alles ik begin net!
In het buitenland was binnen 1 dag 2G er doorheen zonder mijn telefoon amper aangeraakt te hebben?! Ben me bewust wat ik allemaal uit moet zetten en wat MBs kan kosten, dus alsjeblieft bespaar me dat riedeltje wat ik allemaal kan uitschakelen.

Dan doe ik dat ook niet, maar MB's verdwijnen niet zomaar. Er heeft dus iets gebruik gemaakt van het internet.

ingevdberk schreef:

Sta je dan eerst 2 dagen onbereikbaar. Vervolgens je bundel ook nog eens op! Contact opgezocht met tele2. Ik weet het niet mevrouw. ik kan u niet helpen. Nou jongeman ik heb het ooit een keer eerder mee gemaakt en toen kon ik wel degelijk geholpen worden! Hij kon niks vertellen over de vergoeding van de storing, niks over hoe mijn 2G verdwenen waren. De jongeman die ik aan de telefoon sprak reageerde niet eens verbaast toen ik vertelde dat ik mijn abonnement mag verlengen, maar op deze wijze toch sterk twijfel aan tele2. Buiten dat kon ik geen ander bundel aanschaffen meer voor in het buitenland, dusja lekker buiten je bundel verhaal. Kost ook weer geld.

Hier weten vast wat andere Forumleden meer vanaf.
Maar de Klantenservice doet ook maar wat hun verteld word. Doen ze dit niet, kost dat uiteindelijk hun baan.
Natuurlijk zijn ze wat voorzichtig.

ingevdberk schreef:

Nu ben ik aan het rondkijken voor een iPhone X en ja dus ook bij andere providers. Want beste tele2 ik weet niet waar jullie de titel beste mobiele provider 2018 vandaan hebben gehaald, maar volgens mij was het gratis bij een pakje boter?! Kom ik in de winkel van tele2. Mevrouw kan ik u helpen? Ja ik kom voor de iPhone X. Dat leek die verkoper natuurlijk wel wat! mevrouw dit zijn de vaste prijzen, vaste klant of niet dit is het voordeligste. Kijk ik vandaag op de site van tele2 voor verlengingen en inderdaad dit zou met een tele2 provider het voordeligste moeten zijn. NIET DUS! Ik ben blij dat ik verder kijk dan mijn neus lang is. Want via een andere site, gewoon tele2 scheelt mij dit 79,70!

Actie? Aanbieding?
Komt bij dat de Iphone X problemen heeft met 4g bij sommige providers. Ik zal er nog een nachtje over slapen als ik u was.

ingevdberk schreef:

Tele2 zo ga je niet met je klanten om! En laat maar eens iemand van hoger af contact opnemen, want ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is en ik ben dit al helemaal niet gewend van jullie!

Het kan nou eenmaal niet altijd goed gaan. Bekend "spreekwoord", Het gaat een keer fout.
Dat is een van de weinige dingen die het leven kan garanderen.
Desalniettemin, Ik betwijfel of het "hogerop" hier op ingaat. Er zijn wel Moderators die iets meer contact hebben met Tele2, maar over het algemeen is dit een Klantenforum waar meningen en ideeen worden gedeeld, klachten en problemen verholpen worden, onder het toezicht van Moderators.
Wellicht dat zei er iets meer mee kunnen

Fijne dag!
Reputatie 7
Badge +2
Wat is je vraag of wat wil je te horen krijgen?

Een provider kan en mag je internet verbruik niet kijken, dat moet je zelf bijhouden op je smartphone, Android toestellen hebben een uitgebreide data teller, iPhones niet daar moet je met een app doen, je hoef je telefoon niet aan te raken om data te gebruiken, blijkbaar weer je wel alles van wat je zou moeten uitschakelen om je data verbruik te beperken, waarom heb je dat niet gedaan?!

Verder, de prijzen die ze in een Tele2 winkel leveren zijn inderdaad vast, wordt geen kortingen gegeven oid. Een andere winkel mag andere prijzen hanteren voor het toestel, Tele2 heeft geen invloed daarop, dat is geen geheim daarom ga je ook eerst vergelijken wat de prijzen overal zijn.