beantwoord

betaalachterstand email betalen

  • 5 March 2021
  • 3 reacties
  • 212 x bekeken

Vanuit Tele2 heb ik de volgende mail ontvangen en ik wil graag antwoorden op deze mail. Dus via deze weg. (graag ontvang ik ook een antwoord en oplossing, zodat we beide kunnen doorgaan tot de orde van de dag)

 

Ontvangen mail:

BETAALACHTERSTAND: ZO BETAALD! 

Kenmerk: TH01/1.20574679
Beste Stef, 

Je hebt een betaalachterstand van € 225. Wil je niet worden afgesloten?

Betaal snel
Je betaalt je factuur gemakkelijk en veilig via iDEAL. Doe dit binnen 5 dagen! Dan voorkom je afsluiting en extra incassokosten van € 40,- plus wettelijke rente. Ook kost het € 28,- om je weer aan te sluiten. Zonde toch? 
 
Betaal direct met iDEAL 

Als je ondertussen al hebt betaald, kan je deze e-mail natuurlijk meteen weggooien. 

Dubbelcheck je IBAN 
Nog een tip: check nog even je rekeningnummer in MijnTele2. Dan weet je dat de afschrijving de volgende keer wel goed gaat. 

Meer weten
Check alle info en tips over betalen op tele2.nl/over-betalen

We houden contact.
Tele2 
 


Mail die ik graag wil terugsturen:
 

LEVERINGSACHTERSTAND: ZO GEFIXT!

Kenmerk: TH01/1.20574679
 
Beste Tele2,
 
Eerst moet ik 11 weken wachten op mijn telefoon en vervolgens is mijn abbonement van 5G nog steeds niet in gang gezet, maar ik dien wel binnen 5 dagen te betalen, want anders word ik afgesloten van uw diensten (terwijl ik al jaren klant ben) en wordt er gelijk gedreigd met een incassobureau en extra kosten?
 
Dit vind ik een hele rare manier van zaken doen. Maar schijnbaar werkt het zo bij Tele2. Dus, ik wil graag binnen 5 dagen (inmiddels 4) een reactie op deze mail en dat mijn abonnement in gang wordt gezet. Anders ben ik helaas genoodzaakt om nogmaals contact met u op te nemen en daarvoor 28,- euro te rekenen. Ook dien ik in dat geval een beroep te doen op een extern internetbureau en daarvoor 40 euro plus wettelijke rente in rekening te nemen. Zonde toch?
 
Als je ondertussen heb geregeld dat mijn abbonement in gang is gezet, zal ik netjes betalen en kan je deze e-mail natuurlijk meteen weggooien.
 
Dubbelcheck 
Nog een tip: check nog even je diensten in MijnTele2. Dan weet je dat het op tijd leveren van mijn telefoon de volgende keer wel goed gaat.
 
Meer weten
Check alle info en tips over optijd leveren op https://www.youtube.com/watch?v=y6120QOlsfU
 
We houden contact.
Stef
icon

Beste antwoord door pipodeclown 6 March 2021, 00:59

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Grappenmaker. 

Met Tele2 kun je niet emailen, direct klant contact is er alleen telefonisch. Met het incassobureau zijn er meer contactmogelijkheden. Als dit de factuur is van de telefoon kunnen ze die misschien een wat langere betaal termijn geven. 

Next step is het incassobureau. Maar zover wil je het niet laten komen.

Reputatie 7

Wachttijd voor een telefoon zien we vaak bij nieuwe toestellen, veel winkels hebben last van trage leveringen door producenten. Je koppelt dat nu als Calimero in je mail aan de uitspraak dat je van Tele2 maar 5 dagen krijgt om te betalen. Dit betreft een herinnering, dus er zijn eerder verzoeken geweest om te betalen. Als je daar geen gehoor aan geeft dan ontvang je vanzelfsprekend een herinnering. Je geeft aan dat je al jaren klant bent, dus ik neem aan dat het om een verlenging van het abonnement gaat? In dat geval gaat de verlenging (en dus het nieuwe abonnement) niet in zolang het toestel niet is geleverd en ook niet eerder dan einddatum contract als deze datum nog niet bereikt is. 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @Stef67,

Welkom op de Community. Ik ga je helpen met jouw mail!

Super dat je jouw abonnement bij ons hebt verlengd! Ik heb meteen jouw gegeven erbij gezocht en ik zie dat je de kosten nog niet betaald hebt. Ik raad je aan om dit wel te doen zodat je gebruik kan blijven maken van jouw diensten! Ik beloof je dat ik je ga helpen met jouw bestelling en jouw 5G! Wat Pipo aangeeft is juist, sommige toestellen hebben een lange levertijd, dat is vervelend maar daar moeten we geduld voor hebben. Kan je mij in een privébericht  jouw ordernummer sturen van de bestelling? Gebruik de volgende link om mij een bericht te sturen: Privébericht

De Community staat voor je klaar!