vraag

Nummerbehoud naar andere provider

• 17 mei 2020
  • 7 reacties
  • 549 x bekeken

Helaas kon Tele2 geen abonnement accepteren voor mijn vrouw, omdat haar identiteitskaart niet werd geaccepteerd (terwijl het geldig was).

Nu heb ik dus een andere provider, en ik wil nummerbehoud aanvragen. Het is complex, maar het begint hier

Ik heb voor haar op MIJN naam destijds een SIM-only aangevraagd.

Nu kan ze op eigen naam dat doen, maar ik wil wel dat ze met de nieuwe chip het HUIDIGE nummer gaat gebruiken.

PROBLEEM: De nieuwe provider zegt dat het accountnummer bij TEle2 niet klopt, terwil ik dit toch echt uit de website heb, waarstaat: “Klantnummer”.

https://mijntele2.tele2.nl/mijntele2/4G/account/overzicht

Mijn vraag is, kan ik support krijgen hierin? Tele2 wat is mijn klantnummer dan wel voor nummerbehoud naar een andere provider?

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Accountnummer? Dat is voor particuliere abonnementen niet nodig. Je krijgt op jouw oude nummer een sms en die moet je met JA beantwoorden.

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @egbertn 

Welkom op de community!

Wij staan voor je klaar om jou support geven.
Ik kan je helpen met jouw klantnummer, dat is geen probleem!
Dit klantnummer is meestal voor ons intern gebruik. Zoals @eric ook aangeeft.
Apart dat de de nieuwe provider vraagt naar jouw klantnummer. 
Weet je zeker dat zij dit bedoelen?

Om jouw klantnummer op te zoeken heb ik gegevens nodig.

Stuur mij een privébericht met de volgende gegevens :

• Naam
  • Adres
  • Laatste 4 cijfers van jouw IBAN-rekeningnummer
  • Geboortedatum

Ik zoek het meteen voor je uit!

Zelfde verhaal hier

wat is dan m’n goede klantnummer?

gegevens verwijderd door moderator

Dit is een openbaar forum, uiterst onverstandig om al je privégegevens hier te plaatsen, Je kunt dit niet meer wijzigen dat kan maar tot een uur na plaatsing. Morgen kan een moderator dit wel verwijderen.

Ook nis dit forum voor "gewone” klanten, voor zakelijk is er alleen de website.

Exact hetzelfde probleem hier. Mijn nummer moet overgevenomen worden door mijn werkgever maar Tele2 wijst nummerbehoud af omdat het klantnummer niet zou kloppen. Het klantnummer wat ik in de app zag staan zou dus niet kloppen, wat is het dan wel?

Reputatie 7
Badge +4

Als je van zakelijk naar zakelijk overstapt heb je te maken met een klantnummer. Van een consumentennummer kan de nieuwe provider gewoon een sms validatie doen waarop jij dan JA terugstuurt.

Je werkgever moet dus goed aangeven dat het nummer nu aan een consumentenabonnement is gekoppeld. Er ook even vanuit gaande dat je huidige contract is verlopen heb je wel te maken met 1 maand opzegtermijn.

Reputatie 5
Badge +2

Hallo @fcoban,
Welkom op de Community! 

Allereerst excuses voor het late reageren. Ik heb jouw reactie over het hoofd gezien omdat je niet een eigen topic hebt gestart. Ik help je meteen verder!
Welk klantnummer gebruik je? Begint deze met 103? Ik zie in jouw Community account een ander nummer staan, deze komt mij niet bekend voor. 

Laat je mij weten of je hulp nodig hebt? Ik ben er voor je! :thumbsup:

Reageer