beantwoord

Nieuw modem met 5G netwerk

• 8 februari 2020
  • 6 reacties
  • 2505 x bekeken

Reputatie 2

Vandaag heb ik mijn vervangend modem gekregen.

Tot mijn verbazing zie ik dat die naast2.4Ghz ook 5G netwerk heeft? 

Wat is mijn voordeel als ik nog geen enkel apparaat heb dat 5G ondersteund? Niks toch?

Kunnen andere T-Mobile, Tele2 klanten die 5G smartphone hebben mij als hotspot gebruiken

als ik mijn modem werkend heb gekregen?

Doen jullie dit voor een landelijk 5G netwerk zo snel mogelijk landelijk dekkend te krijgen?

Ziggo klanten hebben dit al, dat ze als hotspot werken. Wel gratis data dan...

Dat andere Ziggo klanten via dat modem kunnen inloggen. Beïnvloedt dit mijn internet snelheid,

ik heb namelijk niet het snelste pakket. 

Ik snap dat mensen die een 5G smartphone hebben super enthousiast hierover zijn.

Maar ik ben nog steeds old school 4G. En schadelijke straling? 

Geen idee hoe ik daar over denk.

Voor de toekomst klinkt het leuk, maar zeg gewoon dat jullie bezig zijn met 5G al uit te rollen?

Dat stond nergens in de email over mijn nieuw modem.  

4G apparaten hebben geen voordeel bij 5G toch?

icon

Beste antwoord door WhTurner 8 februari 2020, 12:59

Je moet wel onderscheid maken tussen:

• 5G telefoonnetwerk (5e generatie)
  • 5GHz WiFi-netwerk (twee keer zo hoge frequentie als 2,5GHz)
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Je modem heeft niets te maken met de uitrol van 5G, Tele2 en T-Mobile doen niet hetzelfde als Ziggo. Je modem kan verschillende snelheden aan, die onder andere al ondersteund worden door laptops en andere apparaten.

Reputatie 2

Je modem heeft niets te maken met de uitrol van 5G, Tele2 en T-Mobile doen niet hetzelfde als Ziggo. Je modem kan verschillende snelheden aan, die onder andere al ondersteund worden door laptops en andere apparaten.

Digibeet aan een toetsenbord hahahaha :-P dank je wel!

Reputatie 2

Voel me beetje dom :-P ik wist dat niet, verschil tussen WiFi en telefoonnetwerk.

Maar een 4G smartphone gebruikt dus geen 5G wifi netwerk? ik moet mezelf gaan bij lezen :-P 

Reputatie 6
Badge +1

Vragen zijn nooit dom! Antwoorden kunnen wel soms dom zijn! 

WiFi netwerken waren eerst alleen 2,4 GHz. Nu is er ook 5 GHz. Soms beter, niet altijd. Maar als 2,4 GHz veel door de buren gebruikt wordt ben je soms beter uit met 5 GHz.

De G bij mobiele netwerken heeft niets met de uitzendfrequentie te maken. We zijn ooit begonnen met mobiele telefonie. Toen kwam er een verbetering die werd 2G genoemd, tweede generatie. Daarmee kun je  al bellen en sms'en. Toen kwam er 3G. Derde generatie ook internetten. 4G is nu de snelste manier. De 5G komt in de komende jaren. Daarna zal 6G en 7G misschien volgen. Deze worden in verschillende frequentie banden gebruikt, ook verschillend in andere landen of werelddelen. 

Let op het verschil tussen G (generatie) en GHz (Gigahertz)! 

Reputatie 2

Vragen zijn nooit dom! Antwoorden kunnen wel soms dom zijn! 

WiFi netwerken waren eerst alleen 2,4 GHz. Nu is er ook 5 GHz. Soms beter, niet altijd. Maar als 2,4 GHz veel door de buren gebruikt wordt ben je soms beter uit met 5 GHz.

De G bij mobiele netwerken heeft niets met de uitzendfrequentie te maken. We zijn ooit begonnen met mobiele telefonie. Toen kwam er een verbetering die werd 2G genoemd, tweede generatie. Daarmee kun je  al bellen en sms'en. Toen kwam er 3G. Derde generatie ook internetten. 4G is nu de snelste manier. De 5G komt in de komende jaren. Daarna zal 6G en 7G misschien volgen. Deze worden in verschillende frequentie banden gebruikt, ook verschillend in andere landen of werelddelen. 

Let op het verschil tussen G (generatie) en GHz (Gigahertz)! 

Ik wist dat echt niet. dank je wel. waardeer dit echt.