Sticky

Mobiele telefoons zonder 3,5mm-jack! Overbodig of toch nodig?

Reputatie 4
Badge +1
Hallo,

Laten we eens kijken wat wij hier op het forum ervan vinden. 🙂

Bij telefoons onder de vijfhonderd euro is het ontbreken van de 3,5mm-jack een uitzondering en bij duurdere telefoons zijn er juist meer modellen zonder die aansluiting. Het lijkt erop dat het weglaten van de analoge aansluiting een keuze is die fabrikanten vooral maken bij duurdere telefoons... Kosten besparing? Nee toch? Waarom bij de goedkopere toestellen wel?

De beslissing van veel fabrikanten om de 3,5mm-aansluiting weg te halen.. Wat vinden wij ervan al gebruikers? De gebruikers zijn daar of faliekant tegen, of het maakt ze niet zoveel uit. Er zijn weinig mensen die per se géén 3,5mm-aansluiting op hun telefoon willen.

Anderhalf jaar nadat Apple de aansluiting weghaalde zijn er meerdere telefoonmodellen zonder 3.5mm aansluiting. Bij een meerderheid van de modellen in de high-end markt is de poort verdwenen, maar goedkopere smartphones hebben nog vrijwel allemaal de analoge aansluiting. Wie per se een 3,5mm-aansluiting wil, heeft ook nu nog meer dan genoeg keuze, alleen iets minder keuze dan voorheen.

Voor meer informatie of een uitgebreide uitleg:
https://tweakers.net/reviews/5979/1/de-3-komma-5mm-jack-verdwijnt-bij-dure-telefoons-inleiding.html

Shoot! Let me know 🆒
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 Reacties

Reputatie 6
Badge
Ik gebruik die oortjes eigenlijk nooit, dus ik mis die aansluiting niet.
Reputatie 7
Badge +2
Wat ik vooral mis is de argumentatie van waarom.

Ruimte? Waterdichtheid?

Het Sammy gelukt om de headphone jack in de S8 en S9 te houden icm IP68 waterbestendheid (net wat extra bescherming dan wat je bij de iPhones hebt) en met een hogere screen to body ratio dan meeste telefoons zonder een Headphone jack.

Bluetooth is leuk, maar daar heb je te maken met prijs, kwaliteit, verstoringen en dat je een extra apparaat moet laden.

Die dongles zijn irritant en voor vele Android toestellen kun je een vervanging niet zo snel vinden (vooral omdat elke fabrikant een eigen pass-through interface gebruikt, muv Google en Razer).

Usb-c headphones compatibel met plug and play audio via USB zijn niet te vinde na genoeg en daarnaast heb je te maken met extra stress op je laad poort.
Reputatie 5
Badge +3
Mijn voorkeur gaat toch echt naar een single malt, die bourbon 'jack' vind ik maar niks🥃 😋.

Om maar een beetje on-topic te blijven: Ik vind het maar vervelend, oordoppen op bluetooth. Ten eerste dat laden! Man ik word niet goed van al die laders, het hele huis ligt er vol mee. Toestellen, Apple watch, lampen, fotocamera, afstandsbedieningen, communicatie-set voor de helm(hoewel deze nu niet gebruikt wordt maar dat is een ander verhaal) etc. etc...... Nee doe mij maar de vertrouwde jack aansluiting. Hoewel het soms irritant kan zijn, want er gaat stof in zitten🤔😖. Ten tweede: Ik merk met mijn Interphone sport dat hij soms stoort als het druk op de weg is, waarom? Geen idee! Maar dat is voor mij al de reden om geen toestel aan te schaffen zonder jack! Du mie moar gewoon 'n droadjuh!
Reputatie 5
Badge
Beetje laat bij het feestje, Maar alsnog mijn mening

Doe mij maar gewoon een 3.5mm jack. Nooit storing of wegvallende verbinding van draadloze apparatuur. Een bekabelde headset kost ook nog eens een stuk minder dan een gemiddelde draadloze headset.
Zo'n dongle raak je alleen maar kwijt / gaat stuk vergeet je mee te nemen etc. Niks voor mij.