beantwoord

kwaliteit mobiel netwerk slecht

• 11 mei 2020
  • 3 reacties
  • 184 x bekeken

Sinds een paar maanden is de kwaliteit van mijn mobiel netwerk slecht geworden. Het ene moment doet hij het heel goed en het andere moment is zelfs een bericht sturen op Whatsapp niet mogelijk. Is hier een oplossing voor?

icon

Beste antwoord door eric 11 mei 2020, 11:43

Heb je daar binnen of buiten last van? Er wordt gewerkt om het Tele2 en T-mobile netwerk samen te voegen. Dit kan voor tijdelijk wat andere dekking zorgen. Voor binnen uitdagingen is eventueel ook Voice over Wifi beschikbaar. Dan kun je gewoon op/met je eigen nummer bellen en gebeld worden via je eigen wifi netwerk. Dat is beschikbaar voor bepaalde toestellen van o.a. Iphone en Samsung.

Je kunt ook nog proberen of (tijdelijk) je telefoon op 3G zetten een oplossing biedt.

Ga dan naar: 

1. Instellingen.
  2. Mobiele netwerken.
  3. Netwerkmodus.
  4. Selecteer hier 2G/3G only.

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Heb je daar binnen of buiten last van? Er wordt gewerkt om het Tele2 en T-mobile netwerk samen te voegen. Dit kan voor tijdelijk wat andere dekking zorgen. Voor binnen uitdagingen is eventueel ook Voice over Wifi beschikbaar. Dan kun je gewoon op/met je eigen nummer bellen en gebeld worden via je eigen wifi netwerk. Dat is beschikbaar voor bepaalde toestellen van o.a. Iphone en Samsung.

Je kunt ook nog proberen of (tijdelijk) je telefoon op 3G zetten een oplossing biedt.

Ga dan naar: 

1. Instellingen.
  2. Mobiele netwerken.
  3. Netwerkmodus.
  4. Selecteer hier 2G/3G only.

Tijdelijk zou geen maanden hoeven te duren, en ja je kunt VoWIFI gebruiken maar volgens mij betaal je niet voor  4G om vervolgens allerlei truukjes uit moet halen om iets te kunnen.

In mijn ogen was het dan beter geweest om te zorgen voor een naadloze overgang naar T-Mobile, voordat de antennes van Tele2 verdwenen waren.

Reputatie 7
Badge +2

Netwerken en klantsystemen samenvoegen is natuurlijk niet zo makkelijk als je zou denken. Er kunnen meerdere oorzaken zijn voor jouw issue. Allereerst is VoWiFi geen trucje maar een techniek die meerdere providers aanbieden om gebruikers een betere dekking te kunnen aanbieden. Daarnaast zijn er inderdaad werkzaamheden vanwege de integratie van de netwerken. We lezen hier verhalen dat gebruikers soms een paar weken een mindere dekking ervaren. Ook kan het zijn dat er in jouw buurt een antenne is afgebrand, er zijn helaas jokers op deze wereld die denken dat dit goed is tegen Corona. Ook kan het zijn dat je toestel wisselt tussen een Tele2 antenne en een T-Mobile antenne. Door je toestel tijdelijk op 3G te zetten voorkom je dat wisselen. Zodra de Tele2 antennes in jouw buurt zijn uitgezet, heb je daar uiteraard geen last meer van. Tot slot zou het ook nog een je toestel of de simkaart kunnen liggen, maar daar ga ik vooralsnog even niet van uit. Op deze kaart kan je zien of de antennes in jouw woonplaats al zijn uitgezet (zet 2G en 3G op de kaart even uit). https://www.tele2.nl/mobiel/bereik-netwerk/