beantwoord

Internet bundel groot Rusland werkt niet?

• Aan het warmlopen
  • 4 reacties
Ik ben zojuist aangekomen in Moskou en heb hier via een wifihotspot een 1000mb bundel gekocht voor in groene landen waar Rusland onderdeel van uit maakt. Deze bundel heb ik ongeveer 1.5 uur geleden gekocht en ik heb nog steeds geen mobiel data netwerk vanuit tele2 terwijl hij wel al in rekening is gebracht (te zien op de app). Bellen en sms'en kan ik al helemaal niet, maar als ik net die bundel heb gekocht zou ik deze toch moeten kunnen gebruiken? En ja mijn data roaming staat aan, net zoals de mobile data optie. Wat te doen?

icon Beste antwoord door eric 3 juli 2018, 17:32

Nog 1 keer je telefoon of whatsapp restarten. Die moet even een schop hebben

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ook zonder databundel kun je al data gebruiken. Het lijkt dus meer een instellings issue. Wat voor toestel heb je? Kun je wel bellen? En kies eens handmatig een ander netwerk?
eric schreef:

Wat voor toestel heb je? Kun je wel bellen? En kies eens handmatig een ander netwerk?

Eric, TS schreef..
Bellen en sms'en kan ik al helemaal niet.
Reputatie 7
Badge +4
Dan is er al 1 vraag beantwoord 🙂
Er zit een sim menu op je telefoon. Bij android is dat een app met de afbeelding van een simkaart met een radartje doorheen. Daarbinnen kun je selecteren voor automatisch of handmatig (buitenland). Check die setting eens.
Reputatie 7
Badge +4
Edit: Forum post dubbel...
eric schreef:

Edit: Forum post dubbel...

Ik heb een s8 en mijn sim kaart nu op buitenland ingesteld maar de data bundel werkt nog steeds niet. En mijn Facebook messenger verzend wel berichten over wifi en whatsapp niet. Wat te doen? Ik heb ook echt nu pas weer op internet kunnen zitten om bij het forum te komen. HELP?!
Reputatie 7
Badge +4
Dus weer even de checkvragen
1) Je kunt nu wel bellen?
Als dat het geval is, check dan nog even de internet APN. deze moet zijn internet.tele2.nl EN je data ROAMING vinkje moet net als je mobiele data vinkje AAN staan.
En opeens werkt het. Bedankt voor de hulp! 🙂
Toch niet. Alles werkt maar mijn Whatsapp niet. Hij verstuurd niets.. aub help
Reputatie 7
Badge +4
Nog 1 keer je telefoon of whatsapp restarten. Die moet even een schop hebben
Dat was m haha. wel bij de 4e keer, maar het werkt. Thanks!!
Reputatie 7
Badge +4
Graag gedaan, en veel plezier in Rusland!