beantwoord

Ik kan mijn SIM kaart niet activeren storing

• 22 april 2020
  • 7 reacties
  • 291 x bekeken

Per 20 april zou mijn telefoonnummer overgezet worden naar mijn nieuwe TELE2 abonnement. Helaas zijn ze vergeten mijn kaartje op te sturen. ik heb dus direct de 20e direct een nieuwe kaart aangevraagd en deze is de volgende dag de 21e aangekomen. Echter ik kon hem niet activeren. ik heb al 3 personen erover gesproken via de chat want bellen lukt nu ook ff niet uiteraard. 

Er schijnt een storing te zijn om nieuwe SIm kaarten te activeren.

Dit is echt een heel groot probleem voor mij. Ik zit bij de ING en kan alleen internet bankieren met een SMS naar mijn persoonlijke telefoonnummer. Ook de overheid met UWV en belastingdienst is nu niet bereikbaar voor me en kan dus niet de belastingen opgeven of mijn inkomsten opgeven. Wanneer dit niet op tijd wordt opgelost wordt ik gekort op mijn inkomsten omdat ik niets heb opgegeven. Ik ben door de overheidssystemen en de ING bank zeer afhankelijk van het goed werken van mijn mobiel.

Ik begrijp niet waarom dit zomaar kan gebeuren. Jullie hebben al zoveel mensen hun SIM kaart wel geactiveerd. Waarom lukt dat bij mij niet…?

icon

Beste antwoord door pipodeclown 22 april 2020, 17:57

Inderdaad heel vervelend, maar als het echt heel acuut voor problemen zorgt, dan is het het snelst om in een winkelcentrum een prepaid kaart te scoren. Daarmee zal je telefoon opstarten en de apps ook werken.

En als het een algemene storing is, dan geldt dat voor meerdere klanten, niet alleen voor jou. Voor de storing zijn uiteraard veel simkaarten geactiveerd en dat zal na afloop van de storing ook weer mogelijk zijn. Hopelijk kan een Tele2 moderator aangeven hoe ver ze zijn met het oplossen van de storing.

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Internetbankieren doet de ING tegenwoordig via de ING app. daar komt geen TAN sms meer aan te pas. Ook digid voor overheid toegang is tegenwoordig via een APP. 

Internetbankieren doet de ING tegenwoordig via de ING app. daar komt geen TAN sms meer aan te pas. Ook digid voor overheid toegang is tegenwoordig via een APP. 

Beste Eric, voor de app heb je of je mobiel nodig of je tablet. Beide werken met een geactiveerde SIM kaart. TELE2 kan mijn SIM kaart niet activeren en dus ben ik volkomen overgeleverd aan hun inspanning dit op te lossen. Echt afschuwelijk machteloos ben ik wat dit betreft. Ik stap waarschijnlijk nooit meer over want dit kan overal gebeuren. Althans???

Reputatie 7
Badge +2

Inderdaad heel vervelend, maar als het echt heel acuut voor problemen zorgt, dan is het het snelst om in een winkelcentrum een prepaid kaart te scoren. Daarmee zal je telefoon opstarten en de apps ook werken.

En als het een algemene storing is, dan geldt dat voor meerdere klanten, niet alleen voor jou. Voor de storing zijn uiteraard veel simkaarten geactiveerd en dat zal na afloop van de storing ook weer mogelijk zijn. Hopelijk kan een Tele2 moderator aangeven hoe ver ze zijn met het oplossen van de storing.

Ik heb het zelfde probleem. Heb op 21-4 een nieuwe simkaart ontvangen. Maar registreren wil niet. Ik heb vandaag diverse keren gechat met Tele2. Je komt niet verder dan: sorry, we doen ons best.

Ik heb een vitaal beroep. Met storingsdienst. Ik kan niet bij mijn Whatsapp. Maak meerdere keren kosten met prepaid.

Het is écht waardeloos.wat ik ook zo min vind, is dat er volgens de site geen storing is.

Gewoon niet waar dus. Mooi weer spelen.  Écht balen.  Volgende keer dus een andere provider.

Reputatie 7
Badge +4

Op de site staan eigenlijk alleen storingen in het vaste of mobiele netwerk die veel klanten betreffen. Kijk eens naar de tip van Pipodeclown, dan kun je (met een ander nummer) toch weer whatsappen.

Volgens klantenservice betrof het alle nieuwe simkaarten. Dat vind ik behoorlijk groot. Ik zal de tip in mn achterhoofd houden. Dankjewel.

Reputatie 7
Badge +2

Volgens klantenservice betrof het alle nieuwe simkaarten. Dat vind ik behoorlijk groot. Ik zal de tip in mn achterhoofd houden. Dankjewel.

Klopt, als het systeem voor activeren niet werkt, dan lukt het momenteel niet met alle simkaarten.

Met een tijdelijke prepaid kan je overigens Whatsapp gebruiken op je eigen nummer, omdat Whatsapp reeds aan dat nummer is gekoppeld.