vraag

Factuur klopt niet

• 15 augustus 2019
  • 20 reacties
  • 358 x bekeken

Beste Tele2,

Ik heb een abonnement bij jullie van een bedrag van 17,00.
Echter krijg ik mijn factuur binnen voor de maand juli en staat er ineens dat ik 17,29 moet betalen.
Ik heb het na gekeken of er buiten de bundel kosten zijn gemaakt en alles geeft aan dat dat niet aan de orde is!

Wat kan het zijn, dat mijn factuur van de maand juli ineens 0,29 cent duurder is geworden?

Ik hoor graag van u!

Met vriendelijke groet,
Iris de Graaff

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

20 reacties

Reputatie 6
Badge
Hoi @IrisdeGraaff

Welkom op het forum van Tele2

We hebben de wettelijke inflatiecorrectie van Juli toegepast op je factuur.vandaar de verhoging

Onderstaande melding vindt je ook terug op je factuur
Op deze factuur is de inflatiecorrectie van 1 juli verwerkt. De gebruikte inflatiecorrectie wordt jaarlijks bepaald door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en is vastgesteld op 1,7%.

Fijne dag,

Arjan
Blijft het dan voor nu elke maand die paar cent duurder?

Groetjes
Iris de Graaff
Reputatie 6
Badge
Blijft het dan voor nu elke maand die paar cent duurder?

Groetjes
Iris de Graaff

Ja dat klopt inderdaad,

Groet,

Arjan
Hoi Arjan!

Mag ik nog even vragen waarom andere mensen in mijn omgeving dat niet erbij hebben gekregen, die zoveel procent inflatiecorrectie, en ik wel?

Met vriendelijke groet,
Iris de Graaff
Reputatie 7
Badge +4
Het gaat om "oudere abonnementen" zie de FAQ
Dan klopt het niet..

Er staat: vanaf 9 januari geldt het niet.
Dus zou ik geen inflatiecorrectie krijgen?!
Ik heb dit abonnement sinds maart dit jaar.

Ben ik nou dom?
Reputatie 7
Badge +5
Nee hoor, want je kunt blijkbaar rekenen.
En als je geen type ex op je scherm hebt dan ben je al helemaal geen dom blondje 😉
Ja ik ben benieuwd naar de uitleg, want de inflatie correctie vlieger gaat blijkbaar dan niet op.
Maar goed, ik houd verder mijn 😶
Reputatie 5
Badge +1
Dan heb je helemaal gelijk. Morgen nog maar even klagen voor die € 0,29!

Het gaat mij er gewoon om dat ze mij niet hebben ingelicht, ze hebben me er niets over gezegd, niet per mail, niet in de tele2 app.
En ja het gaat om maar 0,29 cent, maar als het niet klopt, dan klopt het niet!
Je zal maar net die 0,29 cent nodig hebben... vind dit gewoon een not done van Tele2!

En het is gewoon krom, ook al ging het om meer geld, waarom de een wel en de ander niet? Terwijl in de voorwaardes staat: behalve als je ná 9 januari een nieuw abonnement hebt afgesloten óf hebt verlengt.
Nogmaals, in maart dit abonnement afgesloten, zit wel al langer bij Tele2... maar het klopt gewoon totaal niet!

En ik vroeg me af of ik dom was, ben wel blond.. maar blijkbaar niet dom!
Reputatie 7
Badge +4

Wel x 20 resterende maanden he! Ik vermoed dat de moderator een vergoeding van 5,80 gaat invoeren. Zou wel de eerste keer zijn dat we een onterechte inflatiecorrectie zien langskomen op het forum. Dus eerst kan moderator kijken of het een terechte klacht is.

Dan heb je helemaal gelijk. Morgen nog maar even klagen voor die € 0,29!Wel x 20 resterende maanden he! Ik vermoed dat de moderator een vergoeding van 5,80 gaat invoeren. Zou wel de eerste keer zijn dat we een onterechte inflatiecorrectie zien langskomen op het forum. Dus eerst kan moderator kijken of het een terechte klacht is.

Het zou inderdaad fijn zijn als er even iemand die van Tele2 zelf is even er naar kan kijken.
Want ik begrijp er echt niks meer van sorry!

En als ze het me uitleggen en het wél gewoon klopt, mijn oprechte excuus.. maar dan weet ik hoe en wat?!
Reputatie 5
Badge +1
Morgenvroeg zijn de Moderators van tele2 er weer. Dan zal er wel iemand naar kijken. Bij mensen van tele2 staat er van tele2 achter de naam! Is toch duidelijk. Nu zijn er alleen andere klanten die misschien iemand kunnen helpen.
Morgenvroeg zijn de Moderators van tele2 er weer. Dan zal er wel iemand naar kijken. Bij mensen van tele2 staat er van tele2 achter de naam! Is toch duidelijk. Nu zijn er alleen andere klanten die misschien iemand kunnen helpen.
Ik zeg ook niet dat het niet duidelijk is! En ik begrijp dat ze morgenochtend de mensen van Tele2 weer actief zijn hier!
Reputatie 7
Badge
We hebben de wettelijke inflatiecorrectie van Juli toegepast op je factuur.vandaar de verhoging
Mooie formulering, maar de inflatiecorrectie is gewoon een contractuele bepaling, daar is niets “wettelijks” aan. Er is geen enkele wet die bepaalt een inflatiecorrectie te hanteren.
Beter is om dan te zeggen “We hebben de contractueel overeengekomen inflatiecorrectie...”. (Waarvan nog even moet blijken of de correctie in dit geval terecht is.)
Reputatie 6
Badge
Goedemorgen allemaal en @IrisdeGraaff in het bijzonder.

Ik had zelf de tekst op de website nog niet gelezen, maar daaruit blijkt dat we het niet goed hebben gedaan in dit geval.
Ik heb natuurlijk wel gevraagd of de website wel klopt, of dat we een fout hebben gemaakt op de factuur van @IrisdeGraaff .
Ik wacht nog op een antwoord daarover.
Voor nu zal ik deze kosten natuurlijk vergoeden.
Ik doe dat meteen voor de resterende contractperiode.

Fijne dag

Arjan
Reputatie 7
Badge +4

Ik had zelf de tekst op de website nog niet gelezen, maar daaruit blijkt dat we het niet goed hebben gedaan in dit geval.
Ik heb natuurlijk wel gevraagd of de website wel klopt, of dat we een fout hebben gemaakt op de

Misschien dat de klant het abonnement voor 9 januari heeft aangeschaft c.q. akkoord is gegaan met de prijs en voorwaarden en eventueel een telefoon heeft gehad. En dat het pas in Maart het nummer is geporteerd?
Reputatie 6
Badge

Ik heb natuurlijk wel gevraagd of de website wel klopt, of dat we een fout hebben gemaakt op de
Misschien dat de klant het abonnement voor 9 januari heeft aangeschaft c.q. akkoord is gegaan met de prijs en voorwaarden en eventueel een telefoon heeft gehad. En dat het pas in Maart het nummer is geporteerd?

Niet het geval in deze
Reputatie 6
Badge
@IrisdeGraaff

Dit was een apart geval, omdat we nog geen andere gevallen waren tegengekomen over dit probleem
Dit was er aan de hand.

Iris heeft een contractovername gedaan op 01-03-2019.
Dit contract heeft een prijsplan van 2018, dus feitelijk hebben we de kosten juist in rekening gebracht.
Omdat we bij een overname geen contractdatum kunnen plaatsen uit het verleden staat er dus de begindatum van 01-03-2019 op haar account.

De toegezegde vergoeding laat ik natuurlijk staan.

Groet,

Arjan
Beste Arjan van Tele2,

Hartelijk bedankt voor uw duidelijke uitleg!
Reputatie 5
Badge +1
Gefeliciteerd. Geef je een rondje weg?