beantwoord

Eerder overstappen mogelijk?

  • 24 november 2017
  • 3 reacties
  • 178 x bekeken

Reputatie 7
Badge +4
  • Goldmember
  • 14995 reacties
https://www.tele2.nl/newsroom/2017/eenvoudiger-overstappen-met-nummerbehoud/

Hoe werkt dat, klanten kunnen nu 4 maanden voor einde van hun abonnement bij een andere provider overstappen met nummerbehoud?
icon

Beste antwoord door Frenk van Tele2 26 november 2017, 15:31

In een notendop:

1. Je plaatst een bestelling met nummerbehoud óf vraagt achteraf nummerbehoud aan bij een lopend abonnement

2. Je geeft ons je 06-nummer; er wordt een SMS naartoe gestuurd met een code. Beantwoord de SMS met die code en het nummerbehoud wordt aangevraagd

3. De huidige provider ontvangt de aanvraag en kijkt naar de eerstmogelijke overstapdatum. Ligt die binnen 4 maanden in de toekomst? Dan wordt die datum je overstapdatum. Ligt het verder dan 4 maanden in de toekomst? Dan wordt de aanvraag afgewezen.

4. De overstapdatum kan indien gewenst aangepast worden. Dit kan via MijnTele2 of via de klantenservice. Er zitten een paar beperkingen aan maar niks waar je in de praktijk tegen aan zult lopen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Nee, ze kunnen het 120 dagen van tevoren aanvragen.
Daarnaast kun je veel eerder je overstap opgeven: in plaats van 60 dagen vooraf kan dit al tot 120 dagen vooraf. En tot slot kun je vanaf 90 dagen voor de overstapdatum zelf aangeven op welke datum het nummerbehoud moet ingaan.
Reputatie 6
Badge
In een notendop:

1. Je plaatst een bestelling met nummerbehoud óf vraagt achteraf nummerbehoud aan bij een lopend abonnement

2. Je geeft ons je 06-nummer; er wordt een SMS naartoe gestuurd met een code. Beantwoord de SMS met die code en het nummerbehoud wordt aangevraagd

3. De huidige provider ontvangt de aanvraag en kijkt naar de eerstmogelijke overstapdatum. Ligt die binnen 4 maanden in de toekomst? Dan wordt die datum je overstapdatum. Ligt het verder dan 4 maanden in de toekomst? Dan wordt de aanvraag afgewezen.

4. De overstapdatum kan indien gewenst aangepast worden. Dit kan via MijnTele2 of via de klantenservice. Er zitten een paar beperkingen aan maar niks waar je in de praktijk tegen aan zult lopen.
Reputatie 7
Badge +4
Heel handig Frenk!
We kunnen dus klanten die naar Tele2 willen overstappen aangegeven dat ze ook 4 maanden van te voren een nieuw toestel bij hun abonnement gelijk kunnen krijgen. Net als bij verlengen.