beantwoord

Netwerkinstellingen voor wifi pinapparaat

  • 26 January 2023
  • 3 reacties
  • 224 x bekeken

Mijn nieuwe CCV android pinapparaat A920 moet regelmatig geupdate worden via door leveranciers vastgelstelde IP adressen en poortnummers. De pinautomaat moet gebruik kunnen maken van de IP-adressen 185.114.184.1 t/m 185.114.187.254 en de portrange is van 15500 t/m 15599. Daarnaast moet DNS1 en DNS2 beschikbaar moet zijn. Volgens CCV is de netwerkbeheerder  verantwoordelijk voor deze aanpassingen. Tele2 beweerd dat ze niets hiermee te maken hebben. Dus ik moet het doen, maar ik weet niet hoe (modem instellingen?). Wie zou mij willen helpen om deze netwerkinstellingen te wijzigen/aanpassen om een nieuwe wifi pinapparaat probleemloos te blijven gebruiken?

Alvast bedankt,

 

  1. A. ÇAKIR
icon

Beste antwoord door eric 26 January 2023, 17:17

Bekijk origineel bericht

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Als jouw CCV apparaat via de wifi van het Tele2 modem/router verbindt, dan is er geen port forwarding nodig in de router. De Applicatie van het CCV apparaat maakt een uitgaande vraag richting een DNS server. Deze DNS server wordt op het hoogste level gevoed door CCV zelf, maar zal dus een IP adres teruggeven. Vervolgens verbind de CCV applicatie uitgaand naar dat IP adres en zal die server de verdere update verzorgen.

  1. Werkt dit dan niet?
  2. Je schrijft dat het een Android applicatie is, maakt het dan verschil of je via WIfi of over 4G deze update laat plaatsvindt?
  3. Ik vind het alleen wel raar dat ze zo'n grote IP range opgeven. 185.114.184.1 t/m 185.114.187.254  zijn wel 896 verschillende IP adressen! Maar goed, zolang CCV de juiste DNS query aan het juiste actieve IP adres koppelt dan moet dat gewoon werken. T-Mobile blokkeert niets aan die uitgaande verbindingen.

Bedankt voor uw reactie. Inderdaad kan ik weinig aan mijn modem instellingen wijzigen wat betreft de uitgaande poorten en IP-adressen. Morgenochtend zal ik weer CCV proberen te bellen om te weten wat en hoe ze precies aangepast willen zien. 

Inderdaad zoals Eric het uitgelegd heeft, heb je geen aanpassing aan je router nodig, mits geen zware firewall instellingen op je router ingesteld is. Dit is ook bevestigd door CCV.

Reageer