beantwoord

Internet sneller op met Iphone

• Is lekker bezig
  • 8 reacties
Ik heb al ruim 2 jaar een abonnement bij Tele2. Tot voor kort had ik een abbonnement met de samsung galaxy s6 edge met 1000mb internet. Dit haalde ik makkelijk, als ik 800mb opmaakte per maand dan was dit veel.

Nu heb ik sinds april de iphone 7 plus, met 5000mb internet. En opeens gaat mijn internet veel sneller op. Na een halve maand heb ik al 1000mb verbruikt??

Terwijl ik nog steeds even regelmatig en dezelfde apps gebruik. Ik heb zelfs wifi assistentie uit staan, en het meerendeel van mijn apps mag geen mb's gebruiken maar alleen wifi. Dus ik begrijp werkelijk niet hoe dit mogelijk is?

Het is in principe geen probleem, omdat ik genoeg internet heb. Maar ik vind het toch heel raar.. Bovendien heb ik eerder dit soort verhalen gehoord, dat mensen die een iphone nemen, opeens sneller door hun internetbundel heen zijn... Wie kan mij vertellen hoe dit kan?

icon Beste antwoord door Hinke van Tele2 20 mei 2017, 16:42

Heb je ook het synchroniseren/verversen van apps op de achtergrond uitstaan? Dit kun je vinden onder: Instellingen > Algemeen > Ververs op achtergrond.

Bekijk origineel bericht

7 reacties

Badge
Hi vmhoek,

Heb je het gebruik van mobiele netwerk voor automatische downloads ook uit staan? Dit kun je vinden in je instellingen onder iTunes en App Store.

Groetjes,

Hinke
Ik heb ingesteld staan dat hier geen mobiele data voor gebruikt mag worden... Dus begrijp er echt niets van.
Badge
Heb je ook het synchroniseren/verversen van apps op de achtergrond uitstaan? Dit kun je vinden onder: Instellingen > Algemeen > Ververs op achtergrond.
Reputatie 3
Badge +4
Kijk eens of wifi assistentie aan staat?
https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie-uitschakelen-iphone-ipad/
Wifi assistentie had ik al uit staan, dat andere nog niet. Dat heb ik nu gedaan, bedankt! Hoop dat dat dan helpt.
Badge
Ik hoop het ook! Dat zal je snel genoeg merken lijkt mij.
Kan ik verder nog iets voor je betekenen?

Groetjes,

Hinke
Reputatie 1
Badge
Vergeet niet om ook het gebruik van mobiele data voor iCloud Drive uit te schakelen.

Reageer