beantwoord

Zit in Griekenland, geen Griekse netwerken beschikbaar

• 3 juli 2017
  • 7 reacties
  • 1159 x bekeken

Hallo, ik zit nu in Griekenland maar tot mijn verbazing kan ik niet verbinden met Griekse netwerken. Wel met Turkse netwerken. Alleen het Turkse netwerk valt niet binnen de EU regeling voor grensloos internetten, dus mijn reisgenoot heeft er onbewust al tientallen euro's doorheen gejaagd. Hoe zorg ik ervoor dat ik wel kan verbinden met de Griekse netwerken?
icon

Beste antwoord door eric 3 juli 2017, 10:54

WIND zou moeten werken. Doe zeker geen Turkse netwerken selecteren... Dat kost flink veel geld, of bestel een Turkije databundel.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Hier de melding die ik telkens krijg.
Reputatie 7
Badge +4
WIND zou moeten werken. Doe zeker geen Turkse netwerken selecteren... Dat kost flink veel geld, of bestel een Turkije databundel.
Alleen de Turkse netwerken doen het, de Griekse niet. Via Social media heb ik gisteren al aan Tele2 een oplossing gevraagd, maar ze reageren maar niet (terwijl ze dat binnen een uur horen te doen). Dus daarom vraag ik het hier. Hoop snel op een oplossing.

En ik ben niet mal, ga geen Turkse databundel kopen terwijl ik in Griekenland zit! Tele2 lost het maar op.
Dit kreeg ik gisteren toen ik landde in Griekenland. Compleet belachelijk.
Reputatie 7
Badge +2
Ze moeten serious na kijken wat het probleem is met klanten die geen netwerk krijgen in het buitenland of niet kunnen internetten wanneer ze een bundel hebben.

Er zijn nog 2 of 3 topics met mensen die in Griekenland alleen verbinding kunnen maken met Turkse netwerken.

Mensen in Duitsland alleen 2G verbinding hebben en niet of nauwelijks kunnen internetten.

En ten slotte genoeg mensen met klacht dat hun buitenlandse Internet bundels niet werken, zodra ze de bundels kopen krijgen ze geen internet toegang. Raar genoeg, als je geen bundel koopt, dan heb je wel internet voor het mooie prijs van 10€ per megabyte.

Het is vooral vervelend als je dan in de situatie zit waar je telefoon ook verbinding kan maken met een niet EU operator, het advies van "binnen EU laat roaming gewoon aan" kan zorgen voor extra kosten in dat geval.

Als klant kun je niks doen anders dan roaming uit zetten handmatig netwerk selecteren, want ik heb al gevraagd als er een mogelijkheid zit om roaming buiten EU te blokkeren, maar volgens Tele2 dat is niet nodig. > Topic https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/mogelijkheid-om-internet-toegang-uit-te-schakelen-wanneer-buiten-europa-en-zonder-bundel-65828/index1.html
Badge
Het is heel vervelend om te horen dat er geen verbinding gemaakt kan worden met het Griekse netwerk.
Als het Turkse nerwerk sterker is kan het zijn dat deze automatisch geselcteerd wordt,
maar handmatig moet het Griekse netwerk geselcteerd kunnen worden.

De instellingen voor het buitenland vind je hier.

Daarnaast is het belangrijk dat het simmenu op automatisch staat.
Bij een iPhone staat deze onder instellingen -> telefoon -> simapps. Hierna kies je voor simmenu -> selecteer sim -> automatische simselectie.
Bij een Android staat deze bij je apps. Dit is een plaatje van een simkaart met een tandwieltje erbij. Hierna kies je voor simmenu -> selecteer sim -> automatische simselectie.

Verder zou ik graag willen weten of je met de simkaart in een ander toestel wel het Griekse netwerk kunt selecteren. En met een andere simkaart in jouw toestel?
Badge
Er is niet meer gereageerd en daarom zal dit topic gesloten worden.
Als je nog andere vragen hebt kun je een nieuw topic starten.

Groetjes, Kim