beantwoord

Zeer ontevreden over Dynafix

• 2 september 2016
  • 13 reacties
  • 925 x bekeken

Hallo,

Afgelopen vrijdag heeft mijn iPhone 6 het opeens begeven. Het touchscreen en home-knop deed het niet en ik zag vage strepen op het scherm. Met tele2 contact opgenomen en werd door jullie doorverwezen naar Dynafix. Het hel-bedrijf waar ik altijd al bang voor was om contact mee op te nemen. Ik heb 3 maanden hiervoor al last gehad van een zeer lage volume tijdens het bellen en een niet werkend microfoon tijdens het bellen met luidspreker. Maar toen ik las over het reparatiebedrijf Dynafix waar jullie mee samen werkten, heb ik het maar zo gelaten. Van de 100 reviews lees je maar 2 positieve erover. Dat zegt eigenlijk al genoeg met wat voor bedrijf je te maken krijgt als klant.

Goed, omdat ik verder geen keus had, heb ik zaterdag mijn 8 maanden oude iPhone6 op de post gedaan naar Dynafix. Ondertussen heb ik Dynafix meerdere malen geprobeerd te bellen én te mailen. Het bellen al heeft mij onderhand al €50/60 gekost omdat ze €0,45 cent per minuut vragen (BELACHELIJK VEEL!!). Ik heb 5 dagen achter elkaar gebeld, waarvan 1 beantwoord en de rest heb ik na 20 minuten zelf opgehangen, want van 12 wachtende voor u kreeg ik 'er zijn nog 14 wachtende' te horen. Ze verdienen daar best goed met hun oplichterij!

Nu heb ik vandaag een mail gekregen van Dynafix met een prijsopgave van €409,26! Onherstelbare schade veroorzaakt door vocht?
Waar komt vocht vandaan? Ik ben iemand die super zuinig is met telefoons e.d. Er is geen krasje te bekennen op mijn telefoon en is echt nooit in aanmerking gekomen met vocht! Ik heb zelfs met Apple telefonisch contact gehad naar onderzoek vochtschade. Ik moest het schijfje waar de simkaart in moet verwijderen en als ik rood zag, is het vochtschade. Dat was dus niet! Mijn telefoon ging gewoon aan en op zaterdag waren zelfs de streepjes weg als ik druk zette op het beeldscherm. Dynafix is een bedrijf wat klanten zwaar oplicht.
Ik kan er gewoon niet tegen dat ze zo hanteren. Er is zelfs door Vara kassa onderzoek gedaan naar hun mtb telefoons met vochtschade omdat er zoveel mensen zijn geweest met deze klacht, en wat blijkt: de telefoons hadden idd helemaal geen vochtschade opgelopen.

Als tweede en derde optie geven ze aan: ongerepareerd retour €51 (terwijl in het begin €36.60 wordt gezegd). Of dat het apparaat vernietigd kan worden. Dit zijn echt allemaal onredelijke oplossingen.

Van tele2 word ik doorgestuurd naar Dynafix en conact opnemen met hen wordt je doorgestuurd naar de prijsopgave!

Ik ben echt ontevreden met deze service die tele2 aanbiedt en hoop op een goede oplossing. Het maakt mij boos dat er water/vochtschade wordt geconstateerd terwijl mijn telefoon echt nooit in aamerking is geweest met water! Ik bel zelfs niet onder een paraplu als het buiten regent, laat staan mijn telefoon rondslingeren bij water!

Mocht er geen redelijke oplossing komen, is het de laatste keer dat ik klant ben bij tele2. En zal ik dit ook niemand aanbevelen wegens zulke slechte samenwerkingen.

Jullie kunnen zelf een research via Google doen naar Dynafix en hun werkwijze. Dan begrijpen jullie mijn situatie ook.

MVG
een zeer ontevreden klant.
icon

Beste antwoord door Tom van Tele2 6 september 2016, 20:36

Hoi Sara1995,

Ik begrijp je frustratie. Ik sluit me aan bij wat Eric zegt, als Apple vindt dat het binnen de fabrieksgarantie valt, dan repareren ze in de meeste gevallen gewoon je toestel in hun winkel. Ik adviseer je daarom ook om de reparatie te weigeren en hem naar een Apple Store te brengen. Wel vreemd dat ze hem niet meteen gemaakt hebben toen je daar eerder was.

Ik hoor het graag als ik je nog ergens mee kan helpen.

Groetjes Tom
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Gewoon Dynafix vragen naar de foto's waar de schade mee is vastgelegd. Dat is een eerste stap in de discussie.
Gewoon Dynafix vragen naar de foto's waar de schade mee is vastgelegd. Dat is een eerste stap in de discussie.

Heb ik gedaan. Deze rode indicaties waren er voorheen niet 😉
Vinden jullie het zelf niet vreemd dat er zoveel negatieve reacties zijn op het werk wat Dynafix levert? Ik zie zoveel klachten en dergelijke niet alleen op telefonie fora maar ook gewoon op review websites.
Dat zegt toch wel echt genoeg.
Reputatie 7
Badge +4
Mmm.. heel apart. Maar kun je die rode stippen ook zien als je telefoon helemaal dicht zit? Dit lijkt toch iets wat ze aan de binnenzijde hebben gefotografeerd.
Klopt. Ik heb er met Apple over gehad/samen mee bekeken. En dit heb ik ook aangegeven op het formulier die ik sameb met mijn iPhone heb opgestuurd.
Apart he? Het gaat ook echt dagelijks grandioos mis bij Dynafix. Ze staan bekend om zulke praktijken. Bij de telefoon toko om de hoek betaal je hooguit €50 om je mobiel weer leven in te blazen. Maar omdat ik nog garantie had op mijn toestel en ik echt 100% weet dat het echt niet in aanmerking is gekomen met water heb ik het via Tele2 gedaan. Wetend dat er bij vochtschade geen garantie geldt. Ik sta hier heus niet te liegen. Maar ik word hier wel echt heel boos en teleurgesteld om.
Ik vind het ook vrij vreemd dat Tele2 met een bedrijf zoals dit dan in zee gaat, als je ziet dat er een heleboel mensen niet tevreden zijn met de service die ze bieden. Hmm.
Zelf heb ik niet echt wat nuttigs toe te voegen aan dit topic, maar hoop toch voor je dat je telefoon wordt gerepareerd.
Reputatie 7
Badge +4
Wel raar dat als als in de Apple store de fabrieksgarantie was vastgesteld dat ze je daar niet gelijk hebben geholpen (gerepareerd) Juist Apple en Samsung hebben eigen reparatie plekken waar je dus voor fabrieksgarantie terecht kan.
Zeker omdat je al zulke slechte ervaringen hebt meegemaakt en je ze nu ook nog van fraude beticht. Die waterpuntjes zijn er, en jij geeft aan dat ze er eerst niet waren, dus zal Dynafix het nat hebben gemaakt en daarna zeggen dat het geen garantie is?
Als het fabrieksgarantie is dan kan Dynafix de rekening naar Apple sturen, dus zij krijgen toch wel betaald. Het express veroorzaken van waterschade is voor hen dus niet echt lonend..

Misschien kun je het toestel laten terugkomen en dan naar dezelfde Apple winkel/medewerker die je eerst heeft geholpen. Laat hen het dan repareren omdat het toen niet rood was.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Sara1995,

Ik begrijp je frustratie. Ik sluit me aan bij wat Eric zegt, als Apple vindt dat het binnen de fabrieksgarantie valt, dan repareren ze in de meeste gevallen gewoon je toestel in hun winkel. Ik adviseer je daarom ook om de reparatie te weigeren en hem naar een Apple Store te brengen. Wel vreemd dat ze hem niet meteen gemaakt hebben toen je daar eerder was.

Ik hoor het graag als ik je nog ergens mee kan helpen.

Groetjes Tom
Sorry voor de late reactie. Ik heb namelijk geen telefoon momenteel. Ik ben niet naar een Apple store geweest. Contact was telefonisch en ik moest met een zaklamp kijken naar een rode indicatielamp op de plek waar de simkaart in moest. Apple stuurde me door naar een van hun filialen, maar voor mij is dat te ver. Of een van de apple stores. Die was wel in de buurt maar zij konden niet veel voor me betekenen. Omdat het via jullie is gekocht, leek het hen ook beter om het via jullie ter reparatie op te sturen.

Eric, Dynafix heeft er meer baat bij door het NIET naar Apple te sturen of de kosten daar te verhalen, omdat ze €407 rijker worden om ZELF iets te beschadigen en de kosten van de klant te vragen. Dit is meer logisch gezien alle slechte ervaringen die ook andere klanten hebben. Of val/stoot schade OF vochtschade.
Enfin, als ik mijn mobiel terug wil vragen ze €50, ipv €36,60 zoals afgesproken.
Het is sowieso de laatste keer dat ik via tele2 een abbo aansluit. Het is echt belachelijk dat ik geen contact kan krijgen met Dynafix ondanks de 100 mailtjes die ik heb verstuurd. En tele2? Die doen niks, behalve de klant beschuldigen.
Reputatie 7
Badge +4
Je verhaal wordt ongeloofwaardig. Je contact met Apple was nu per telefoon en omdat JIJ met een zaklamp in een verder gesloten telefoon geen rode puntjes zag beschuldig je nu Dynafix van het express natmaken van deze indicatoren!
Belachelijke klantenservice! Ik heb zelfs op het formulier geschreven dat het contact met Apple TELEFONISCH was. Apple weet er zelf vast meer vanaf dan jij 😉. Als ik zeg dat mijn telefoon in geen enkele manier in contact is gekomen met water dan is dat ook zo. Dat kan ik beter weten als geen ander omdat het MIJN telefoon en verantwoordelijkheid is. Ik ga heus niet mijn tijd besteden door te liegen. Mijn tijd is namelijk vrij kostbaar. iig, dit is mijn laatste contract bij jullie. Ik wil niks te maken hebben met oplichters en samenzweren met oplichters. Voor mij is alles duidelijk.
Je reageert niet op de inhoudelijke dingen.
€50 voor ongerepareerd retour vragen terwijl er op het inschrijfformulier staat €36,60??!!
Reputatie 4
Badge +3
Dynafix is een externe partij (waarmee andere providers overigens ook een overeenkomst hebben) en een klacht indienen over Dynafix kan daarom alleen bij Dynafix zelf. Wij hebben geen invloed op de bereikbaarheid van Dynafix. Je kunt het toestel terug laten komen en ergens anders een second opinion vragen. Als daaruit blijkt dat het binnen de garantie valt, kan je via de rechter je kosten bij Dynafix terugkrijgen.
Reputatie 4
Badge +3
Ik ga het topic nu sluiten. Mocht je nog vragen hebben, open dan gewoon een nieuw topic door hier te klikken.