beantwoord

WhatsApp verificatie oud nummer op nieuw telefoon

• 20 augustus 2019
  • 3 reacties
  • 88 x bekeken

Hallo Forum.

Ik woon momenteel in Australie en heb helaas mijn oude telefoon (Xiaomi Mi A1) moeten vervangen door een gebroken scherm.

Nu wil ik opnieuw Whatsapp installeren op mijn nieuwe Oppo A5Xs.

Het probleem is dat daarvoor een verificatie naar mijn Nederlandse Whatsapp nummer verstuurd wordt. Deze was aanvankelijk geregistreerd bij Tele2 - dit abbonement heb ik tijdelijk stop gezet bij mijn verblijf in het buitenland.

Nu wil ik uiteraard terug kunnen komen bij mijn oude gesprekken zoals ik dat gewend was op mijn oude telefoon, maar ik kan met geen mogelijkheid de SMS/belletje voor de verificatie ontvangen op mijn Nederlandse nummer omdat die nu niet actief blijkt.

Moet ik hiervoor de oude Tele2 SIM kaart beschikbaar hebben oid? Hoe werkt dat vanuit het buitenland?

HELP!
icon

Beste antwoord door Jacco 20 augustus 2019, 12:17

Hi,

Je kan alleen het nummer gebruiken die ook echt actief is. Heb je de simkaart nog? En is het nummer actief? Mocht je deze nog in Nederland hebben liggen is er dan een mogelijkheid dat iemand uit je kring de simkaart even in zijn/haar telefoon kan doen? En jou de verificatie code kunnen geven.

Echter is het wel zo dat je gesprekken niet automatisch op je nummer worden opgeslagen, maar op een cloud (ICloud of Google Drive). Mocht je dit niet hebben aanstaan of gedaan hebben is er sowieso geen back-up.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 5
Badge
Hi,

Je kan alleen het nummer gebruiken die ook echt actief is. Heb je de simkaart nog? En is het nummer actief? Mocht je deze nog in Nederland hebben liggen is er dan een mogelijkheid dat iemand uit je kring de simkaart even in zijn/haar telefoon kan doen? En jou de verificatie code kunnen geven.

Echter is het wel zo dat je gesprekken niet automatisch op je nummer worden opgeslagen, maar op een cloud (ICloud of Google Drive). Mocht je dit niet hebben aanstaan of gedaan hebben is er sowieso geen back-up.
Reputatie 3
Badge
Hi,

je geeft aan dat je je abonnement tijdelijk hebt laten stoppen. Dit is niet mogelijk. Een abonnement kan niet 'bevroren' worden.
Heb je een opzegging doorgegeven? Dan is je abonnement gestopt en is je mobiele nummer komen te vervallen. Je kunt dan ook geen sms naar je Tele2 nummer laten sturen, het nummer bestaat niet meer.

Kijk hier meer informatie over de Whats app,

Gr, Bernadet
Reputatie 3
Badge
Omdat ik geen reactie meer heb gekregen, sluit ik dit topic.
Mocht je nog vragen hebben, kun je een nieuw topic starten.

Gr, Bernadet