beantwoord

Waterschade

  • 16 november 2015
  • 8 reacties
  • 554 x bekeken

Hallo Tele2,

In mei van dit dit jaar heb ik na bijna 10 jaar klant bij jullie te zijn geweest weer opnieuw mijn abonnement verlengd. Deze keer een twee jarig contract met een samsung galaxy s6 edge. Een prachtige telefoon met een behoorlijk duur abonnement. Ongeveer anderhalve maand geleden lag het toestel op tafel en ineens deed het niets meer. Ik heb toen met Tele2 gebeld en zij adviseerde mij om het toestel op te sturen. Dit heb ik vervolgens gedaan en ongeveer twee weken later kreeg ik een bericht van ProAssist dat het toestel defect is door waterschade. Ik kon het werkelijk niet geloven. Het toestel is altijd netjes in een hoesje bewaard en er is nooit een druppel water opgekomen. Ik heb het toestel ook niet in de regen gebruikt en ook niet in de badkamer. Het toestel is ook nooit gevallen. Ik heb vervolgens 51 (!) euro moeten betalen om het toestel ongerepareerd terug te krijgen. Toen ik het toestel terug ontving ben ik meteen naar een telefoon reparatie winkel gegaan in de stad. Zij hebben het toestel opengemaakt en hebben geconstateerd dat er geen sprake is van waterschade. Bij de klantenservice van Tele2 bereik ik niets dus daarom probeer ik het op deze manier. Ik zal nog meer dan anderhalf jaar voor dit dure toestel moeten betalen en ik ga het hier niet bij laten zitten. Ik heb meerdere verhalen op dit forum gekregen van mensen die precies hetzelfde hebben meegemaakt. ProAssist maakt het zich er makkelijk vanaf door simpelweg waterschade te constateren en mensen ook nog eens flink te laten betalen om het toestel terug te krijgen. Ik ga er vanuit dat Tele2 een oplossing voor mij zal verzinnen, anders zal ik via andere wegen stappen moeten gaan nemen tegen Tele2. Ik voel mij opgelicht en ik weet zeker dat er iets niet klopt in deze zaak.
icon

Beste antwoord door Help2014 16 november 2015, 23:12

Zie ook hier:
https://forum.tele2.nl/smartphones-instellingen-184/tele2-reparatieservice-tele2-voor-nokia-lumia-640-48067
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je kan Proassist vragen om de foto's als bewijs.
Reputatie 5
Badge +3
Zie ook hier:
https://forum.tele2.nl/smartphones-instellingen-184/tele2-reparatieservice-tele2-voor-nokia-lumia-640-48067
Ik heb deze foto's inderdaad al gekregen, het verhaal word voor mij verder niet duidelijker door deze foto's. Bij de telefoonwinkel zeiden ze dat er op deze foto's geen waterschade te zien is.
Reputatie 6
Badge +1
Normaliter zit er een sticker in Samsung smartfone's die verkleurt als die met water in aanraking is gekomen. Dus dat moet te checken zijn. S6 moet geopend worden dmv hete lucht en zuignap dus dat is niet ieders werk.
Wel vreemd dat er dan op de foto's van Proassist geen sticker te bekennen is.. Bovendien lijkt het me wel het werk van een bedrijf dat gespecialiseerd is in smartphone reparaties.
Reputatie 7
Badge +4
Stuur eens een berichtje naar Samsung hoe zij daar tegenaan kijken?
Reputatie 6
Badge +1
Wel vreemd dat er dan op de foto's van Proassist geen sticker te bekennen is.. Bovendien lijkt het me wel het werk van een bedrijf dat gespecialiseerd is in smartphone reparaties.

Een licht stripje dat meestal rood kleurt door waterschade bij de S6 en S6 edge. Bij de oudere modellen met batterijvak zoals bijv. de S3 was de sticker te zien onder de accu.
Zie ook
http://www.phonegeek.nl/blogs/blog/waterschade-reparatie-aan-smartphone-of-ipad/
Reputatie 6
Badge +1
Wel vreemd dat er dan op de foto's van Proassist geen sticker te bekennen is.. Bovendien lijkt het me wel het werk van een bedrijf dat gespecialiseerd is in smartphone reparaties.

Een licht stripje dat meestal rood kleurt door waterschade bij de S6 en S6 edge. Bij de oudere modellen met batterijvak zoals bijv. de S3 was de sticker te zien onder de accu.
Zie ook
http://www.phonegeek.nl/blogs/blog/waterschade-reparatie-aan-smartphone-of-ipad/


Nog even nagekeken, het SIM vakje moet van binnen wit zijn bij de S6


c/p



White color indicates that your device is safe, and there is no liquid/water damage. While, if you’re unlucky, you’ll see pink or red color, which simply means that there has been liquid/water damage on your Galaxy S6 or S6 Edge.