beantwoord

Waarom zo lang wachten op update naar Windows 10?

• 20 april 2016
  • 11 reacties
  • 485 x bekeken

Weet iemand wanneer Tele 2 het groene licht geeft voor de update (Lumia 640) naar Windows 10?
Deze update is al sinds 17 maart beschikbaar via andere providers. Waarom is Tele 2 hier zo laat mee?
icon

Beste antwoord door SeaDragon 21 april 2016, 10:49

Beste evertedze,

Je kunt wachten totdat je een ons weegt, want van Tele2 hoef je geen actie te verwachten. Je kunt de upgrade zelf doen aan de hand van de omschrijving van Wimfo in de volgende topic:

https://forum.tele2.nl/smartphones-instellingen-184/windows-10-phone-update-53221?postid=324497

Het is mij gelukt om op deze manier Windows 10 te installeren op mijn Lumia 640 zonder een hard reset en kreeg laatst de recente update binnen 🙂 Succes! 😉
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Beste evertedze,

Je kunt wachten totdat je een ons weegt, want van Tele2 hoef je geen actie te verwachten. Je kunt de upgrade zelf doen aan de hand van de omschrijving van Wimfo in de volgende topic:

https://forum.tele2.nl/smartphones-instellingen-184/windows-10-phone-update-53221?postid=324497

Het is mij gelukt om op deze manier Windows 10 te installeren op mijn Lumia 640 zonder een hard reset en kreeg laatst de recente update binnen 🙂 Succes! 😉
Bedankt SeaDragon! Ga het meteen uitproberen!
Denk niet dat Tele 2 nog op mijn vraag gaat antwoorden 😠
Reputatie 4
Badge +3
Ik heb de reactie van SeaDragon als antwoord geselecteerd, omdat het meerdere mensen is gelukt om de update te installeren via het topic waar hij naar verwijst. Het is uiteraard op eigen risico, maar ik verwacht inderdaad niet dat wij de update op korte termijn uitrollen.
Ik had een schriftelijke klacht bij Tele2 ingediend, waarom ze dit nog steeds niet officieel vrij hadden gegeven.
afgelopen zaterdag ben ik gebeld door een Tele2 medewerker. die wist het eerst ook niet dat zou Microsoft toch zelf regelen. en dit was de eerste klacht die Tele2 had ontvangen.
ik heb hem toen nog gewezen op de diverse discussies op het Tele2 forum.
het blijkt dat Tele2 op Microsoft wacht en dat Microsoft waarschijnlijk op Tele2 wacht. terwijl geen van beide actie onderneemt.
Hij zou wel het probleem bij Tele2 opstarten.? wat dit waard is weet ik niet maar mijn vertrouwen is zeer gering.
bij wat ik rondom mij overal hoor lijkt Tele2 de enigste provider te zijn die niets doet.
als ze dan maar publiceerde op hun site hoe je in ieder geval wel kunt upgraden (buiten Tele2 om) dan waren een groot aantal mensen die dit forum niet kennen toch nog geholpen .
nu maar weer afwachten of ze eindelijk eens actie ondernemen en zelf contact zoeken met Microsoft.???
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Wimfo,

Ik was blij dat jij een manier had bedacht om toch te kunnen upgraden. Toch moeten wij vanuit Tele2 voorzichtig zijn met het actief verspreiden van workarounds. Het blijft op eigen risico en wij kunnen dit niet ondersteunen.

Groetjes,
Rick
Hallo Rick van Tele2,
Vreemd dat je alleen reageert op het laatste gedeelte van mijn bericht.
Men zou er meer aan hebben als Tele2 actie ondernam op het eerste deel...
"mijn manier" zal niet iedereen durven te bewandelen (bijvoorbeeld een dochter van mij wil op de originele upgrade via Tele2 wachten).
dus had ik liever nog dat Tele2 contact met Microsoft Nederland opnam om te overleggen hoe hier een oplossing voor gevonden kan worden. (volgens de persoon van Microsoft die ik enkele weken geleden gesproken heb heeft Tele2 nog nooit contact met hen gezocht).
en ik blijf van mening dat Tele2 dit toch aan zijn klanten verplicht is.
Reputatie 4
Badge +3
Ik had misschien wat duidelijker kunnen zijn. Ik kan niet reageren op het eerste gedeelte, omdat ik niet over de juiste informatie beschik. Ik weet niet of er contact is geweest tussen Tele2 en Microsoft en wat er dan eventueel besproken is. Ik ben daar geen partij in, en kan wat dit betreft verder niets voor jou betekenen.
Jammer dat een Forum Moderator niet weet wat en in het bedrijf speelt en als ik het goed lees ook niet kan navragen of het bedrijf hier mee bezig is.

in ieder geval heb ik contact gehad met Microsoft en Tele2 heeft geen contact gehad met Microsoft Nederland.

Tele2 zou op z'n minst kunnen aangeven of ze wel of niet van plan zijn hier actie gaat ondernemen om hun eigen klanten te kunnen laten upgraden naar Windows 10 Mobile. dan weten klanten tenminste wat ze aan hun provider hebben.

Heel erg jammer en frustrerend allemaal zo.
Vandaag heb ik nog contact gehad met Microsoft.
Stand: Microsoft heeft de upgrade vrijgegeven.
Tele2 hoeft de upgrade maar vrij te geven en alle Tele2 klanten met een Lumia 640 kunnen upgraden.
Dus het ligt alleen aan Tele2.
die wil er de moeite niet insteken om deze versie vrij te geven of heeft geen interesse in hun klanten.
ik wacht mei nog even af daarna ga ik kijken of het via andere wegen gaat lukken, ik denk aan Radar, Consumentenbond etc.
Voor de geinteresseerde:

Windows Phone 8.1 upgraden naar Windows 10 Mobile:

Download de app: Windows Insider App.
Nadat je via de "Windows Insider" app de "Insider Release Preview" ring hebt gekozen en daarmee de upgrade installeert.
Dan krijg je daarna eerst nog enkele "updates".
Als je dit alles hebt gedaan dan kun je terug gaan naar de Windows Insider app en dan staat er nog een nieuwe ring bij de "Production" ring.
Als je die kiest en saved dan krijg je geen "Preview updates" meer maar blijf je gewoon de "Normal Build" updates ontvangen en dat is dezelfde versie zoals iedereen heeft die bij een andere provider is en wel heeft kunnen upgraden.
Via de "Windows insider" app kun je je daarna afmelden voor "Windows Insider" en de app daarna eventueel verwijderen.
het lijkt erop dat Tele2 inmiddels de upgrade voor Windows 10 Mobile heeft vrijgegeven.
mijn dochters konden plotseling upgraden van Windows Phone 8.1 naar Windows 10 Mobile.
gelukkig eindelijk vrijgegeven. jammer dat het 4 maanden heeft moeten duren.
Dus download de "Upgrade Assistent" en upgraden maar.